barelillemig skriver:
Hvordan kommer man ovenpå igen? Har er lille pige på 2 uger. Er lige stoppet med at amme og giverhende nu flaske. Hun har det rigtig svært med at komme af med afføring og kan ligge i tomevis og presse.
hun vågner omkring kl 4-5 om morgenen og falder først i søvn igen om 10-11. I dag tog sviger hende så ud og trile så jeg fik faktiskt sovet fra 11-14. Men jeg bliver så skidt tilpas af at sove om dagen :/ hun sover fint om dagen, men natten er hård. Så skal kæresten også på arbejde i morgen og vi to skal være alene. Bekymrer mig lidt over det :s huset ligner en losseplads. Det er bare uoverskueligt det hele :/
Grøn (syrnet) allomin - måske kan du nøjes med et par flasker af dagen døgnet og ellers alm mme.
Lav cykelbevægelser med hendes ben og massér maven forsigtigt i cirkler med uret.
Grunden til at hun vågner lige på det tidspunkt er, at det er der tarmen arbejder. Min lå også og brummede på det tidspunkt. Hendes tarm er umoden og den skal lige igang. Det er helt normalt. Men godt nok lang tid hun er vågen, hvis hun først sover ved 10-11 tiden igen.
Zoneterapi kan nogle gange hjælpe maven på vej. I hvert fald skal det nok komme, men ja... Det er hårdt i starten.
Mht alt det praktiske, så læg det fra dig. Rod osv løber ingen steder! Aftensmad må din kæreste sørge for. Du skal koncentrere dig om baby - nogle dage er gode og så kan du nå nogle andre ting også. Andre dage er knap så gode og så når du intet andet. - Og så er det helt fint! Baby er ligeglad, bare du er der for hende, så lad være med at stresse over det. 
Anmeld