hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

415 visninger
5 svar
2 synes godt om
22. september 2013

barelillemig

Hvordan kommer man ovenpå igen? Har er lille pige på 2 uger. Er lige stoppet med at amme og giverhende nu flaske. Hun har det rigtig svært med at komme af med afføring og kan ligge i tomevis og presse. hun vågner omkring kl 4-5 om morgenen og falder først i søvn igen om 10-11. I dag tog sviger hende så ud og trile så jeg fik faktiskt sovet fra 11-14. Men jeg bliver så skidt tilpas af at sove om dagen :/ hun sover fint om dagen, men natten er hård. Så skal kæresten også på arbejde i morgen og vi to skal være alene. Bekymrer mig lidt over det :s huset ligner en losseplads. Det er bare uoverskueligt det hele :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

MosterA

Åhh det lyder som en hård start på familielivet 

Er det pga. hendes mave at hun er så længe vågen om morgen? For så tænker jeg på hvilken slags mme lille-pigen får? Vores dreng havde også store problemer med, at komme af med afføringen, men da han kom over på NAN Pro H1 havde hans aldrig mere problemer med maven. 

Hvis det ikke er pga. maven, men pga. sult at hun vågner om natten så er der desværre ikke andet at gøre, end at give hende noget mad

Er det dit første barn? 

Anmeld

22. september 2013

barelillemig

Hun får allomin. Hmm det skulle jeg måske prøve så!
Ja det er, hun er ik sulten, hun får at spise når hun er.

Det er mit første så ja self er det hårdt og inngen sagde det ik akulle være det, sys bare det hele er uoverskueligt i dag :/

Anmeld

22. september 2013

livhemdrup

barelillemig skriver:

Hun får allomin. Hmm det skulle jeg måske prøve så!
Ja det er, hun er ik sulten, hun får at spise når hun er.

Det er mit første så ja self er det hårdt og inngen sagde det ik akulle være det, sys bare det hele er uoverskueligt i dag :/

syrnet alomin (den grønne) gik vi over til da min søn fik kronisk hård mave da jeg ik ku amme ham. Da han udelukkende fik det gik hans mave iorden. 

Anmeld

22. september 2013

Hullabullabulla

barelillemig skriver:

Hvordan kommer man ovenpå igen? Har er lille pige på 2 uger. Er lige stoppet med at amme og giverhende nu flaske. Hun har det rigtig svært med at komme af med afføring og kan ligge i tomevis og presse. hun vågner omkring kl 4-5 om morgenen og falder først i søvn igen om 10-11. I dag tog sviger hende så ud og trile så jeg fik faktiskt sovet fra 11-14. Men jeg bliver så skidt tilpas af at sove om dagen :/ hun sover fint om dagen, men natten er hård. Så skal kæresten også på arbejde i morgen og vi to skal være alene. Bekymrer mig lidt over det :s huset ligner en losseplads. Det er bare uoverskueligt det hele :/

Grøn allomin ! Min søn har fået den siden han var 5 dage gammel og det kan tælles på 1 hånd de gange han har haft aff problemer (vi døjede dog meget med luft i maven)

Sukkervand som smertelindring og ellers varmepude, bad, mavemassage med uret, løfte benene og presse let ned mod maven, hud mod hud kontakt - massere selvom du ikke ammer..

Ja det er pisse hårdt med afbrudt /for lidt søvn, men tænk hele tiden på at det er en kort periode, det kan gøre det lettere at overskue , 1 dag gået er en dag tættere på periodens afslutning.. Jeg var oppe hver 3. time de første 3 måneder - den dag han fik sin 3mdrs vaccine sov han igennem og har gjort det lige siden..

Tro på at i morgen bliver en bedre dag 

Anmeld

22. september 2013

FruK

barelillemig skriver:

Grøn (syrnet) allomin - måske kan du nøjes med et par flasker af dagen døgnet og ellers alm mme.

Lav cykelbevægelser med hendes ben og massér maven forsigtigt i cirkler med uret.

Grunden til at hun vågner lige på det tidspunkt er, at det er der tarmen arbejder. Min lå også og brummede på det tidspunkt. Hendes tarm er umoden og den skal lige igang. Det er helt normalt. Men godt nok lang tid hun er vågen, hvis hun først sover ved 10-11 tiden igen.

Zoneterapi kan nogle gange hjælpe maven på vej. I hvert fald skal det nok komme, men ja... Det er hårdt i starten.

Mht alt det praktiske, så læg det fra dig. Rod osv løber ingen steder! Aftensmad må din kæreste sørge for. Du skal koncentrere dig om baby - nogle dage er gode og så kan du nå nogle andre ting også. Andre dage er knap så gode og så når du intet andet. - Og så er det helt fint! Baby er ligeglad, bare du er der for hende, så lad være med at stresse over det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.