Spørgsmål om ÆL test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

352 visninger
9 svar
2 synes godt om
22. september 2013

Mitlivsommooor

Hej!  

jeg har lige et spørgsmål som jeg håber nogle kan hjælpe mig med. 

jeg vågnede her til morgen og havde en smule ondt i underlivet og da det ca. er 14 dage siden jeg sidst havde mens tænkte jeg dekininen være ÆL, Tog derfor en test. På testen kom selvfølgelig kontrolstregen og så kunne både min kæreste og jeg ane teststregen. 

Jeg går ud fra dette betyder at den er negativ, men da man jo kunne ane den, kan jeg så gå ud fra den bliver tydligere fx hvis jeg tester igen i morgen? 

Rigtig god søndag til alle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

Rockertand

Kyed skriver:

Hej!  

jeg har lige et spørgsmål som jeg håber nogle kan hjælpe mig med. 

jeg vågnede her til morgen og havde en smule ondt i underlivet og da det ca. er 14 dage siden jeg sidst havde mens tænkte jeg dekininen være ÆL, Tog derfor en test. På testen kom selvfølgelig kontrolstregen og så kunne både min kæreste og jeg ane teststregen. 

Jeg går ud fra dette betyder at den er negativ, men da man jo kunne ane den, kan jeg så gå ud fra den bliver tydligere fx hvis jeg tester igen i morgen? 

Rigtig god søndag til alle.

Testen er positiv 24-36 timer før selve ægløsning, så hvis du reelt har ægløsning nu, så skulle du have testet for 1,5 dage siden.
Mange har symptomer på ægløsning på tidspunkter, hvor de ikke har ægløsning, så du skal teste hensigtsmæssigt i stedet for på må og få - og så må du i øvrigt ikke teste på morgenurin.

Anmeld

22. september 2013

Mitlivsommooor

Rockertand skriver:

Testen er positiv 24-36 timer før selve ægløsning, så hvis du reelt har ægløsning nu, så skulle du have testet for 1,5 dage siden.
Mange har symptomer på ægløsning på tidspunkter, hvor de ikke har ægløsning, så du skal teste hensigtsmæssigt i stedet for på må og få - og så må du i øvrigt ikke teste på morgenurin.

Tak for svar.  

Det er simpelthen bare så svært hvornår jeg lige skal teste, for min mens er virkelig uræglmæssig. 

Anmeld

22. september 2013

Rockertand

Kyed skriver:

Tak for svar.  

Det er simpelthen bare så svært hvornår jeg lige skal teste, for min mens er virkelig uræglmæssig. 

Hvor uregelmæssig snakker vi om - og holder du øje med udflåd?

Anmeld

22. september 2013

Mitlivsommooor

Rockertand skriver:

Hvor uregelmæssig snakker vi om - og holder du øje med udflåd?

Den har svinger mellem 36 og 47 dage det sidste 1/2 års tid. Så synes måske også det er tidligt, hvis jeg har ÆL nu. 

Mht udflåd så er det ikke noget jeg har lagt mærke til. 

Anmeld

22. september 2013

Tulipan

Kyed skriver:

Den har svinger mellem 36 og 47 dage det sidste 1/2 års tid. Så synes måske også det er tidligt, hvis jeg har ÆL nu. 

Hvis den er så ureglmæssig, så vil jeg også anbefale at du holder øje med dit udflåd. Jeg vidste min sidste ÆL-test var positiv inden jeg så den fordi jeg holdt øje med mit. Prøv at søge på nettet hvordan man gør
Og man behøver ikke gøre alt det klamme der står mange steder med at mærke på det og strække det mellem fingrene, jeg holdt bare øje med farven

Anmeld

22. september 2013

Rockertand

Kyed skriver:

Ved du, om du har ægløsning/har du været gravid før?
Hvis du ikke har mod på ægløsningsteste, som de skal bruges, så vil det hjælpe dig meget at læse din cyklus ved hjælp af udflåd.

Anmeld

22. september 2013

Mitlivsommooor

Rockertand skriver:

Ved du, om du har ægløsning/har du været gravid før?
Hvis du ikke har mod på ægløsningsteste, som de skal bruges, så vil det hjælpe dig meget at læse din cyklus ved hjælp af udflåd.

Nej jeg har ikke været gravid før og ved det derfor desværre heller ikke. Men tusind tak for tippet, det vil jeg prøve at undersøge.

Anmeld

22. september 2013

vitapigen

Rockertand skriver:

Hvorfor må man ikke teste på morgenurin??

Anmeld

22. september 2013

Tulipan

vitapigen skriver:

Hvorfor må man ikke teste på morgenurin??

Fordi koncentrationen af LH skulle være højere om aften

Men jeg har altså testet positivt om morgenen. Går ud fra den så bare er positiv morgenen efter den ville være det om aftenen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.