Hej piger.
Jeg er sygemeldt pga en skade jeg fik for nogle år siden. Og er på kh nu.
Jeg har så lige fået brev fra min advokat om at jeg får tabt arbejdsfortjeneste.
Hvilket jo er super dejligt men den skal jo modregnes min kh hvilket jeg ikke synes er særlig fedt.
Men det vil jeg ikke komme nærmere ind på da dette er et følsomt emne herinde.
Men mit spørgsmål er hvordan regner kommunen dette ud? Altså hvornår jeg er berettiget til kh igen.
Jeg er forsøger og får pt. 13952 før skat nu.
Regner de det sådan ud. At de tager de 13952 og dividere ud i det beløb jeg går eller?
Og nu har jeg jo ret tilen formue på 10000 når jeg er på kh. Og nu er jeg samlevende så har vi vel også ret til de 20000 i alt eller hvordan ?
Eller regner de ikke det med i?
Er du sikker på den skal modregnes? Jeg mener der er noget med at du skal sørge for at få oprettet en beskyttet konto i banken hvor din erstatning så skal gå ind, netop for at kommunen ikke kan/må røre dem
Syntes du skal forhøre dig om det hos din advokat, samt banken... for en erstatning for tabt arbejdsfortjeneste er jo i princippet en erstatning for den i fremtiden tabte mulige indkomst... hmm, lidt indviklet, men er ret sikker på de ikke "må" gå ind via din nemkonto, for gør de det så er det nemlig rigtigt at de skal modregnes...
Qnuz
Anmeld