Hej alle,
jeg har en dejlig datter på 7 måneder.
hun har aldrig været et sovebarn, lige pånær de første to måneder, men synes ærlig talt det med søvnen bliver værre og værre 
Hun sover ok i løbet sf dagen, ca 3 lure men de varer oftest kun 30-45 min. De foregår enten i barnevogn eller slyngevuggen. Hvis hun ligger i slyngevuggen skal hun vugges nærmest hele tiden, så vi har ikke rigtig tid til noget andet samtidig. Hvis hun sover i barnevognen skal vi trille mindst 30 min inden hun falder i søvn. Hun ligger og brokker/skriger/græder i vognen inden hun enten falder til ro og i døvn eller vi bliver nødt til at tage hende op... Det er ret frustrerende at bruge over 30 min på at få hende til at sove 30 min, men det er bedre end at hun slet ikke sover... Det skal siges at hun er træt når vi lægger hende, men alligevel kæmper hun imod søvnen...
Nætterne er derimod værre... Hun kan ikke falde i søvn uden et bryst i munden. I en overgang ville hun gerne sove i tremmesengen og faldt i søvn ved at sutte på min hånd (hun bruger ikke sut), men det stoppede da hun fik tænder...
nu foregår aftenerne på den måde, at jeg ammer hende i sengen til hun sover og så smider vi hende i slyngevuggen som skal vugges mindst hver 20. Min, fordi der begynder hun at vågne. Hun vågner ca hver 2. Time og vil ammes... Har prøvet at tilbyde hende vand og få hende til at sove igen, men hun vågner bare helt op og græder.
Vi er så udmattede og har behov for mere end 30 min. Sammenhængende søvn!
Og det har vores datter også... både dag og nat vågner hun selvom hun er træt, men vil ikke sove videre. Efter maks 30 min er hun pyllrt igen og gnider øjne, så føler ikke helt hun trives med så lidt sammenhængende søvn...
vi har fået tjekket ører og der var ikke noget...
har i nogle gode råd til hvordan vi kan få hende til at sove bedre? Håber i kan hjælpe
Anmeld