Yugurt til 11 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
5 svar
3 synes godt om
21. september 2013

AnneMaria

kan skisme ikke finde ud af hvad for noget yugurt er tilladt til en lille en på 11 mdr? Har jeg ret i at de ikke må få frugtyugurt og ymer - eller er jeg galt på den? og hvornår er der frit valg på hylderne mht yugurt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

Frejsmor

AnneMaria skriver:

kan skisme ikke finde ud af hvad for noget yugurt er tilladt til en lille en på 11 mdr? Har jeg ret i at de ikke må få frugtyugurt og ymer - eller er jeg galt på den? og hvornår er der frit valg på hylderne mht yugurt? 

Indtil de små fylder 1 år, skal man helst holde sig fra de mælkeprodukter som har et højt proteinindhold som ylette, ymer, kvark og skyr..

Men andre former for yoghurt er helt okay(yoghurt naturel, tykmælk og A38 f.eks), jeg ville dog nok holde mig fra de frugtyoghurter der, de er proppet med sukker jo..

Anmeld

21. september 2013

mor88

AnneMaria skriver:

det anbefales at vente længst muligt med frugtyoghurt pga. det høje sukkerindhold. Ymer, ylette og kvark anbefales ikke til børn under 12 måneder på grund af det meget høje proteinindhold. Vælger man at give sit barn surmælksprodukter er det vigtigt at man vælger produkter lavet på sødmælk, det vil sige med 3,5% fedtindhold. Det kan være f.eks. tykmælk, yoghurt natural eller A38. 

Anmeld

21. september 2013

AnneMaria

Frejsmor skriver:

Indtil de små fylder 1 år, skal man helst holde sig fra de mælkeprodukter som har et højt proteinindhold som ylette, ymer, kvark og skyr..

Men andre former for yoghurt er helt okay(yoghurt naturel, tykmælk og A38 f.eks), jeg ville dog nok holde mig fra de frugtyoghurter der, de er proppet med sukker jo..

nu bor jeg i udlandet... så hvordan kan jeg kigge efter det om der er for meget protoinindhold? Hvor meget må der højest være?

Tak for dit svar, by the way

Anmeld

21. september 2013

Frejsmor

AnneMaria skriver:

nu bor jeg i udlandet... så hvordan kan jeg kigge efter det om der er for meget protoinindhold? Hvor meget må der højest være?

Tak for dit svar, by the way

Uuh du må ikke hænge mig op på det, men jeg mener det er max 3,5% protein.. Altså 3,5g pr. 100g..

Anmeld

21. september 2013

AnneMaria

Frejsmor skriver:

Uuh du må ikke hænge mig op på det, men jeg mener det er max 3,5% protein.. Altså 3,5g pr. 100g..

okay... syntes det er utrolig svært at finde rundt i det i udlandet... har indtil videre købt nogen børneyugurt der står "efter 6 mdr". Så har jeg i hvert fald været sikker. Men det kunne nu være dejlig med lidt forandring...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.