Opskriftshæfte som indflyttergave..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

681 visninger
8 svar
11 synes godt om
21. september 2013

EnSødMor

Min lille søster skal flytte hjemmefra, hun er ordblind og lidt tilbage af sin alder at være, men for at hun skal blive mere selvstændig har kommunen besluttet hun skal bo for sig selv, dog i samme kvarter som min mor, så det er ikke langt væk... 

Meen, hun kan godt finde ud af at koge kartofler, lave kødsovs men andet kan hun faktisk ikke! - Så derfor har jeg besluttet at lave hende en opskriftbog med mest billeder, så hun kan forstå det... 

Men søger nogle nemme opskrifter på noget mad jeg kan skrive deri..

kom også gerne med flere råd til bogen ;-) 

På forhånd tak  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

B&J

sådan en super ide

det er nemlig det mine søskende også gør når det er og jeg hjælper den..

jeg vil råde dig til første side handler et billede af en dl målekop og en teske - en rydeske et piske ris. fordi så kan hun se det længere inde i mappen også og den første side et billede med navn ved siden af hvis du forstår og side 2 hvad alle de forskellige grøntsager hedder + billede

nu ved jeg ikke hvor svært hun har ved ting hvis hun ser billeder og hvor meget hun går op i det, men mine søskende har udvikelet sig rigtig meget efter de bor for sig selv og hende den ene er blevet sindsyg god til mad men jeg skriver nogle lette og lidt svære

opskrifter der er nemme

pandekager

bøf med løg eller uden løg

æggekage

karbonader

pølser med pomfritter

lasagne evt det er ikke så svært hvis der kommer billeder på

risengrød

koteletter på panden og i fad også

frikadeller

bagt kartofel - halsselbagt kartofel - båd kartofler

pitabrød

burger

salater

pasta salater

evt supper

svensk pølseret

tærte

hjemmelavet pizza

evt en opskrift på boller

og en på kage

kogt hamperryg

kylling file

flødekartofler

boller i karry

pølsehorn

Anmeld

21. september 2013

EnSødMor

B&J skriver:

sådan en super ide

jeg vil råde dig til første side handler et billede af en dl målekop og en teske - en rydeske et piske ris. fordi så kan hun se det længere inde i mappen også og den første side et billede med navn ved siden af hvis du forstår og side 2 hvad alle de forskellige grøntsager hedder + billede

nu ved jeg ikke hvor svært hun har ved ting hvis hun ser billeder og hvor meget hun går op i det, men mine søskende har udvikelet sig rigtig meget efter de bor for sig selv og hende den ene er blevet sindsyg god til mad men jeg skriver nogle lette og lidt svære

opskrifter der er nemme

pandekager

æggekage

karbonader

pølser med pomfritter

risengrød

frikadeller

pitabrød

burger

salater

pasta salater

evt supper

svensk pølseret

tærte

hjemmelavet pizza

og en på kage

kogt hamperryg

kylling file

flødekartofler

boller i karry

pølsehorn

Tusind tak for dit svar!

Sikke nogle gode ideern, det tror jeg at jeg vil gøre. Hun kan læse lidt, men ikke særlig godt, vi er lige nu igang med at lære hende at bruge dl mål osv, så det er en god ide du kom med.. 

Tusinde tak, samtlige retter af dem du skrev er jeg nu igang med at skrive ind, meget detaljeret og med billeder. Tusinde tak igen  

Er også sikker på hun nok skal udvikle sig hurtigt, når først hun bliver sig selv.  det håber vi ihvertfald.

Anmeld

21. september 2013

B&J

Frk-Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar!

Sikke nogle gode ideern, det tror jeg at jeg vil gøre. Hun kan læse lidt, men ikke særlig godt, vi er lige nu igang med at lære hende at bruge dl mål osv, så det er en god ide du kom med.. 

Tusinde tak, samtlige retter af dem du skrev er jeg nu igang med at skrive ind, meget detaljeret og med billeder. Tusinde tak igen  

Er også sikker på hun nok skal udvikle sig hurtigt, når først hun bliver sig selv.  det håber vi ihvertfald.

det tror jeg 100% mine søskende har ikke kunne læge i mange mange år nu er den ene 22 og den anden 20 og de kan begge skrive på en mobil nu og facebook dog med stavefejl men man ved hvad de mener og det er så fantastisk

håber det samme med din... det bliver så fantastisk og spænde..

Anmeld

21. september 2013

MsDane

Frk-Anonym skriver:

Min lille søster skal flytte hjemmefra, hun er ordblind og lidt tilbage af sin alder at være, men for at hun skal blive mere selvstændig har kommunen besluttet hun skal bo for sig selv, dog i samme kvarter som min mor, så det er ikke langt væk... 

Meen, hun kan godt finde ud af at koge kartofler, lave kødsovs men andet kan hun faktisk ikke! - Så derfor har jeg besluttet at lave hende en opskriftbog med mest billeder, så hun kan forstå det... 

Men søger nogle nemme opskrifter på noget mad jeg kan skrive deri..

kom også gerne med flere råd til bogen ;-) 

På forhånd tak  

Hvis du googler 'lav din egen kogebog' kommer der en side op, hvor du selv kan lave en bog og få den trykt som en rigtig bog

Anmeld

21. september 2013

EnSødMor

B&J skriver:

det tror jeg 100% mine søskende har ikke kunne læge i mange mange år nu er den ene 22 og den anden 20 og de kan begge skrive på en mobil nu og facebook dog med stavefejl men man ved hvad de mener og det er så fantastisk

håber det samme med din... det bliver så fantastisk og spænde..

Ej hvor godt altså... 

Hvor er det flot..

Er sikker på hun nok skal blive bedre, hun bliver bedre og bedre for hver dag der går..  

Anmeld

21. september 2013

EnSødMor

MsDane skriver:

Hvis du googler 'lav din egen kogebog' kommer der en side op, hvor du selv kan lave en bog og få den trykt som en rigtig bog

Ej tak.. Det vil jeg lige undersøge.  

Anmeld

21. september 2013

B&J

Frk-Anonym skriver:

Ej hvor godt altså... 

Hvor er det flot..

Er sikker på hun nok skal blive bedre, hun bliver bedre og bedre for hver dag der går..  

jaaa de er sååå seje og de klare det 100%

Anmeld

21. september 2013

Kløver

B&J skriver:

sådan en super ide

opskrifter der er nemme

pandekager

æggekage

karbonader

pølser med pomfritter

risengrød

frikadeller

pitabrød

burger

salater

pasta salater

evt supper

svensk pølseret

tærte

hjemmelavet pizza

og en på kage

kogt hamperryg

kylling file

flødekartofler

boller i karry

pølsehorn

Gryderet
Fars retter som græsk farsbrød og alm farsbrød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.