Føler mig værdiløs.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.155 visninger
8 svar
6 synes godt om
21. september 2013

Anonym trådstarter

Hej alle.

Er bare træt af det hele. Min kæreste og jeg deler barsel, men det er ALTID mig der står op med den lille om morgenen kl. 7. Han sover til kl. 11. Synes det er uretfærdigt, men han ændrer ikke på det selvom vi har snakket om det.

Derudover er HAN træt hele tiden. Og tager lurer midt på dagen. Det burde da være mig der måtte tage en lur i ny og næ! Nu igen (lige nu) ligger han sig til og sove. Jeg prøvede endda og lægge op til hygge-hygge (sex), forstod han den: NEJ, men lægger sig til og sove.

Han spiller computer til kl. lort om natten (også derfor jeg må stå op med den lille om morgenen), og er sq rimeligt træt af det.

Jeg er bare brugt op nu. Udkørt, lider af stress i forvejen, og kan bare ikke mere. Vi har et ellers godt forhold, men lige de her ting skaber konflikter.

Han elsker vores lille datter, det ved jeg, men han er ikke for god til og tage hende om dagen og lege med hende. Han synes det er kedeligt når hun kun er 7 måneder, men har sagt ahn vil hellere tage hende noget mere og lege med hende, når hun blir lidt større. Ved oz godt der er mange mænd der har det sårn..

Ved ikke hvad jeg ville med det her, måske bare ud med frustrationer og måske høre om andre i samme situation.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

EnGodMor

Tag en god snak om det med kæresten. 

Håber i finder en god løsning på problemet

Anmeld

21. september 2013

Lukas&Liam<3

Anonym skriver:

Hej alle.

Er bare træt af det hele. Min kæreste og jeg deler barsel, men det er ALTID mig der står op med den lille om morgenen kl. 7. Han sover til kl. 11. Synes det er uretfærdigt, men han ændrer ikke på det selvom vi har snakket om det.

Derudover er HAN træt hele tiden. Og tager lurer midt på dagen. Det burde da være mig der måtte tage en lur i ny og næ! Nu igen (lige nu) ligger han sig til og sove. Jeg prøvede endda og lægge op til hygge-hygge (sex), forstod han den: NEJ, men lægger sig til og sove.

Han spiller computer til kl. lort om natten (også derfor jeg må stå op med den lille om morgenen), og er sq rimeligt træt af det.

Jeg er bare brugt op nu. Udkørt, lider af stress i forvejen, og kan bare ikke mere. Vi har et ellers godt forhold, men lige de her ting skaber konflikter.

Han elsker vores lille datter, det ved jeg, men han er ikke for god til og tage hende om dagen og lege med hende. Han synes det er kedeligt når hun kun er 7 måneder, men har sagt ahn vil hellere tage hende noget mere og lege med hende, når hun blir lidt større. Ved oz godt der er mange mænd der har det sårn..

Ved ikke hvad jeg ville med det her, måske bare ud med frustrationer og måske høre om andre i samme situation.

Herhjemme er manden heller ikke for god til at lege me Lukas, og når han endelig gør det skal det altid være sådan noget vildt noget. Men vi skiftes altid til at putte om aftenen og i weekender og ferier tager den ene nat og den anden morgen også bytter vi hver dag så vi skiftes til at sove hele natten eller sove længe. Det fungerer rigtig godt. Måske du skulle prøve at foreslå det?

Anmeld

21. september 2013

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hej alle.

Træls at I deler barsel og han så ikke gider at tage sig sin del af opgaverne. 

Sender dig en og håber på at du finder en løsning

Anmeld

21. september 2013

Mortilxx

Anonym skriver:

Hej alle.

Årh øv hvor træls!

Jeg tænker lidt, at det du skriver i forhold til hans daglige rytme, godt kan passe til en der er lidt deprimeret. Jeg kender (desværre) godt lidt det fra mig selv, at jeg opfører mig på samme måde som du beskriver ham, når jeg selv har haft det skidt. Det var bare min første tanke, om det er rigtigt eller sandt ved jeg desværre ikke.

Jeg synes du skal tage en god snak med ham om det. Sæt mobil Tlf. På lydløs samt sluk fjernsyn og evt. computer, så i kan få snakket ordentligt om det, uden der er støjende ting der forstyrrer, og så du er sikker på han lytter til hvad du siger.
Jeg håber i finder ud af det, og at i kan få balance i jeres dagligdag.

Kæmpe til dig

Anmeld

21. september 2013

lycly

Tror bare I er nødt til virkelig at snakke om det. Det er på ingen måde fair det der. Jeg er helt med på at alle kan have brug for en lur en gang imellem, men når nu du er den der står tidligt op, så har du førsteret!

En anden ting. Det kan godt være at mange mænd siger det der med at de synes babyer er kedelige og at de nok skal lege med dem når de bliver større. Nul putte. Ærgerlig ærgerlig folkens, børn er sjovt nok babyer først, det kan ikke komme bag på nogen. Og man har altså ikke ret til at melde pas de første par år fordi ungen er "kedelig". Det holder simpelthen ikke. Jeg synes da heller ikke et spædbarn er VILDT spændende, men jeg kan ligesom ikke give barnet til nogen og sige "tager du ham lige i et par år, så kommer jeg og leger med ham når han er lidt sjovere"

Anmeld

21. september 2013

Mother-love

Du må jo tage den snak med ham og sige du også har brug for at blive aflastet.

Herhjemme har vi begge også altid gået hjemme og gør det endnu. Ugen før jeg kunne teste positiv gravid kom jeg ud for en ulykke som gjorde at jeg fik et piskesmæld. Kæresten er førtidspensionist, fordi han har posttraumatisk stress.
Der har også altid været mig der stod op med vores barn. Da han ikke kan sove før omkring 3- 4-5 stykker om. Morgenen. Pga hans sygdom. Selvom han så vælger at stå op tidligt flere dage så kan han ikke sove før alligevel og han bliver helt udbrændt. Og ude af stand til at kunne være der bare det mindste.

Så jeg har accepteret at det er sådan. Isabella er nu 2,4 år. Og jeg står op med hende hver dag og gør hende klar til vs. Og går så selv hjem og lægger mig om formiddagen for at kunne takle mine smerter bedre senere på dagen når hun dr blevet hentet igen.

I weekenderne står jeg også op med hende og når hun så bliver puttet til lur omkring kl 11. Lægger jeg mig selv ind og når hun vågner står minkæreste op med hende så jeg kan få en time mere. Sådan fungeredet herhjemme.

Min kæreste var heller ikke god til leg med hende da hun var helt lille. Men nu leger han rigtig meget med hende. Og han står også for putningen hver aften.
Jeg tænker at i ellers må splitte jeres opgaver så du også kan få en pause.

Håber i finder en løsning

Anmeld

21. september 2013

Svenne

Her fungerer det godt at aftale på forhånd, hvem der står tidligt op om morgenen.

Vi skiftes til at putte. Vi har to drenge - så tager en hver.

I weekenden har vi en dag hver, hvor vi kan sove lidt længere (men sjældent til mere end 8.00 - vi skal jo have noget ud af dagen ) Ellers kan den, der er stået tidligt op tage en lur, når den lille kommer ud og sove ved 8-tiden - så der er som regel "vagt-skifte".

Tag en snak om det hele - vær ærlig - han må da kunne forstå det ikke er fair!!!

Anmeld

21. september 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Hej alle.

har du prøvet en lidt mere 'lige på metode'?

fx at sige: jeg går i seng nu skat, tager ørepropper i så jeg regner med du tager hende når hun er sulten, skal have sut eller whatever?

Min kæreste gjorde i weekenden PRÆCIS det du beskriver, men han gjorde det absolut ikke af dårlig mening, han var bare overbevist om jeg var superwoman og kunne klare hele lortet selv
Efter jeg så fortalte ham at jeg gerne ville være superwoman, men det er jeg altså desværre ikke, er han blev 110% mere obs på at aflaste mig - nu har vi aftalt at jeg sover længe om søndag og han sover længe om lørdagen, vi står jo begge tidligt op i hverdagene..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.