Min søster har brug for hjælp!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

695 visninger
8 svar
8 synes godt om
20. september 2013

Anonym trådstarter

ja som overskriften lyder, min søster har brug for hjælp, men mine forældre aner efterhånden ikke hvad de skal gøre......

hun truer med selvmord, kan finde på at tage en kniv og stå med en kniv for håndledene, hun snakker om hun hver dag har lyst til at køre ind i et træ, og har lyst til at springe ud foran toget.

hun sviner mine børn til, og jeg bliver kaldt alt muligt, fordi hun har det dårligt....

hun nægter at tage til lægen så hun kan få hjælp, og vi står magtesløse og aner ikke hvad vi kan gøre????

nogen der ved hvad man kan gøre i sådan en situation???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2013

Noahmor

Anonym skriver:

ja som overskriften lyder, min søster har brug for hjælp, men mine forældre aner efterhånden ikke hvad de skal gøre......

hun truer med selvmord, kan finde på at tage en kniv og stå med en kniv for håndledene, hun snakker om hun hver dag har lyst til at køre ind i et træ, og har lyst til at springe ud foran toget.

hun sviner mine børn til, og jeg bliver kaldt alt muligt, fordi hun har det dårligt....

hun nægter at tage til lægen så hun kan få hjælp, og vi står magtesløse og aner ikke hvad vi kan gøre????

De skal ringe 112 næste gang hun siger det og så må hun blive indlagt mod sin vilje! 

Hun lyder ikke som om hun lige pt er i stand til at tage den beslutning selv. 

Håber hun snart får det bedre. 

Anmeld

20. september 2013

Anonym trådstarter

Noahmor skriver:

De skal ringe 112 næste gang hun siger det og så må hun blive indlagt mod sin vilje! 

Hun lyder ikke som om hun lige pt er i stand til at tage den beslutning selv. 

Håber hun snart får det bedre. 

kan man godt få det gjort mod hendes vilje???

Anmeld

20. september 2013

Frejsmor

Hvis hun decideret er til fare for sig selv eller andre, så kan I køre hende på psykiatrisk skadestue og få hende indlagt..

Jeg håber hun får den hjælp hun har behov for, så hun kan få det bedre - det må være en hård situation at stå i, både for jer som pårørende og for hende!

Anmeld

20. september 2013

serinasmor

Anonym skriver:

Ja det kan man godt, hvis de vurderer hun er til fare for sig selv ...

Anmeld

20. september 2013

Tranebaer

Ja hun kan blive tvangsindlagt hvis hun er til fare for sig selv eller andre. Kør hende på psykiatrisk skadestue!

Anmeld

20. september 2013

Fru Hansen

Anonym skriver:

Er det lige nu og her at den er gal? eller er det jævnligt at hun truer med selvmord?
Hvis det er akut så sæt hende i en bil og kør hende til den nærmeste psykiatriske skadestue eller ring evt. til en vagtlæge der kan vejlede jer.

I hverdagen kan i jo tage kontakt til hendes praktiserende læge. Lægen har naturligvis tavshedspligt, men omvendt hvis hun ikke selv går til lægen, ved lægen jo ikke hvor galt det er. Lægen kan jo så også vejlede jer til den videre hjælp uden at snakke direkte om din søster og uden at bryde sin tavshedspligt.
Jeg mener også der er en forening til pårørende der har en rådgivningstelefon man kan ringe til. Men jeg kan ikke lige huske hvem det er. Det må kunne Googles.

God vind fremover

Anmeld

20. september 2013

Noahmor

Anonym skriver:

Ja, det kan I godt. Hun er til fare for sig selv, så hun kan blive indlagt på det der hedder røde papirer. Prøv at Google det. 

Anmeld

20. september 2013

skoust

Anonym skriver:

næste gang hun gør noget "farligt" eller hun har truende adfærd så skal i ringe efter politiet så de kan komme og få en snak med hende og hvis de mener at hun er til fare for sig selv eller andre så kan de tvangs indlægge hende så hun kan få det bedre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.