Dåbskjole til navngivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.464 visninger
7 svar
5 synes godt om
19. september 2013

Victoria2013

Nu er vi endelig nået så langt, at vi har en dato og har bestilt bord til en lille navngivningsfest for familien.

Men så kommer næste store spørgsmål... skal Victoria have dåbskjole på eller ej?

Min ene nevø blev også navngivet, ikke døbt, og han havde dåbskjolen på i starten af festen alligevel. Så min mor har spurgt om vi også vil bruge dåbskjolen og det kan da godt være. Jeg fremlagde spørgsmålet for kæresten og han stillede så næste spørgsmål - og hvis vi så vil bruge dåbskjole, hvilken skal man så vælge? Jeg vil jo selvfølgelig helst have den jeg selv og mine søskende og fætre/kusiner og mine nevøer har haft på, men kæresten mener hans familie også har en dåbskjole... 

Måske er jeg også lidt enig med min mor i at det er lidt "kunstigt" at bruge dåbskjole, når nu barnet ikke skal døbes... men kan ikke helt finde ud af det. Hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2013

Tranebaer

Jeg ville ikke bruge dåbskjolen, da det ikke er dåb. Ja, jeg synes det virker lidt falsk på den dårlige måde. Det er fint at I har taget et valg om navngivning i stedet for dåb, og så synes jeg det virker som om I ikke står helt ved jeres valg. Find en fin kjole i stedet! Så er I også fri for at finde ud af hvilken dåbskjole, det skal være. Jeg synes slet ikke navngivning og dåbskjole hører sammen!

Anmeld

19. september 2013

Frejsmor

Jeg ville ikke bruge dåbskjolen.. Men jeg brugte så heller ikke dåbskjole til min søn, da han blev døbt, han havde bare et sæt fint tøj på.. Tror det er hver sin smag og I skal da gøre hvad I føler er det mest rigtige, hvad I har lyst til..

Der er vel ingen der siger en dåbskjole nødvendigvis er forbeholdt en "rigtig" dåb i kirken..

Anmeld

19. september 2013

Hullabullabulla

Victoria2013 skriver:

Nu er vi endelig nået så langt, at vi har en dato og har bestilt bord til en lille navngivningsfest for familien.

Men så kommer næste store spørgsmål... skal Victoria have dåbskjole på eller ej?

Min ene nevø blev også navngivet, ikke døbt, og han havde dåbskjolen på i starten af festen alligevel. Så min mor har spurgt om vi også vil bruge dåbskjolen og det kan da godt være. Jeg fremlagde spørgsmålet for kæresten og han stillede så næste spørgsmål - og hvis vi så vil bruge dåbskjole, hvilken skal man så vælge? Jeg vil jo selvfølgelig helst have den jeg selv og mine søskende og fætre/kusiner og mine nevøer har haft på, men kæresten mener hans familie også har en dåbskjole... 

Måske er jeg også lidt enig med min mor i at det er lidt "kunstigt" at bruge dåbskjole, når nu barnet ikke skal døbes... men kan ikke helt finde ud af det. Hvad ville I gøre?

Jeg ville ikke bruge dåbskjolen til navngivning det synes jeg "virker forkert"

Jeg ville istedet købe en fin kjole til formålet

Anmeld

19. september 2013

**Ønskebabyen

Victoria2013 skriver:

Jeg tænker.... Dåbskjole=dåb.. Jeg synes personligt ikke, at I skal give jeres datter dåbskjole på.

Anmeld

19. september 2013

Pcokate

Vi har også dåbskjole i begge vores familier. Så vi valgte et nuttet smokingsæt som dåbstøj istedet 

Anmeld

19. september 2013

Billemyre

Jeg synes, det fuldstændig er op til jer.
Jeg ville personligt ikke have noget som helst imod det - hvis man synes, det ser sødt ud og giver det hele et lidt mere formelt islæt, så skal man da bare gøre det.
Jeg vil f.eks. ikke have mit fremtidige barn døbt, da jeg ikke er religiøs, og jeg derfor ikke kan se hvad en dåb skulle til for, men hvis vi i min familie havde en kjole, jeg følte en særlig tilknytning til, så kunne jeg da godt finde på at give barnet den på. (Det har vi nu ikke, men for eksemplets skyld )

Men I vil nok få en del spørgsmål omkring det, og måske også et par skeptiske miner, og det skal I måske vælge om I orker

Anmeld

20. september 2013

Victoria2013

Tak for jeres svar

Kan godt være vi bare skal prøve at finde en ny fin kjole hun kan have på, for jeg syntes jo egentlig også det er lidt falsk... og når vi nu har valgt hun ikke skal døbes, så er det jo sådan det er plus så skal vi ikke til at vælge mellem dåbskjoler...

Så er det bare hvor vi finder en rigtig flot kjole i hendes størrelse 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.