barn på 18 flytter hjem igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

959 visninger
6 svar
6 synes godt om
18. september 2013

wamse

Jeg står i den situation, at min søn på 17(18 om 14 dage) slet ikke trives på hans arbejdsplads, hvor han også bor. Vi prøver så at han skal flytte hjem igen, så jag kan støtte ham, så han kan gennemføre denne uddannelsesperiode. Jeg har været til krisemøde der ude i dag, og han skal flytte i morgen, så det er noget kaotisk lige pt.

Men hvordan vil det påvirke min økonomi? vil jeg ikke længere kunne modtage som enlig forsørger, da han jo har en indtægt på 10.000 før skat. Jeg er klar over, at min boligsikring vil ændres.

Jeg ringer selvfølgelig til udbetaling danmark i morgen, men kunne jo være, at nogen vidste noget her inde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2013

Frejsmor

Det vil ikke have nogen effekt på dine enlige ydelser, da du jo ikke kan være i et ægteskabslign. forhold med din søn..

Så det er mig bekendt kun boligstøtten der blive ændret i..

Anmeld

18. september 2013

wamse

Frejsmor skriver:

Det vil ikke have nogen effekt på dine enlige ydelser, da du jo ikke kan være i et ægteskabslign. forhold med din søn..

Så det er mig bekendt kun boligstøtten der blive ændret i..

Jeg håber godt nok kun det er boligsikringen, for han har virkelig brug for min hjælp nu, ellers vil hans mester fyre ham

Anmeld

18. september 2013

Frejsmor

wamse skriver:

Jeg håber godt nok kun det er boligsikringen, for han har virkelig brug for min hjælp nu, ellers vil hans mester fyre ham

Det er jeg næsten sikker på!

De enlige ydelser bliver ikke påvirket, når man bor sammen med familie, hvad enten det er ens voksne børn, forældre eller søskende, da man lovmæssigt ikke kan giftes med dem jo.. 

Anmeld

18. september 2013

stjernehimmel

Min kære veninde bor hjemme ved hendes far med 2 børn og er på kh.. det har ingen indflydelse på hendes eller hans ydelser :-)

Anmeld

18. september 2013

roenlund

Det eneste det har indflydelse på er din boligsikring da den går på husstandsindkomst, så hvad end han tjener vil tælle med, alt hvad du for fordi du er enlig vil ikke blive påvirket af at din søn flytter ind igen

Anmeld

18. september 2013

Mumto3

-og så tænker jeg at han kunne jo godt betale for at bo hjemme. F.eks. 1.500kr om måneden for kost og logi. Det er jo stadig billigt for ham, og du har jo reelle udgifter af at han er der, uden at han dog betaler det hele.

Håber alt falder på plads med ham og  mester og pladsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.