Charliepar skriver:
Jeg er nysgerrig efter at høre, hvor længe I har prøvet på naturligvis, før der skete mere og hvordan I blev taget imod. Jeg har skrevet et par spørgsmål, der måske kan lede lidt i den retning, men ellers må I bare fortælle jeres historie 
Hvor længe havde I prøvet, før I blev undersøgt i forhold til fertilitet? Hvor gamle var I? Tog lægen jer seriøst ved første henvendelse?
hej. vi har en datter på snart 2 år. vi ville gerne have børn tæt, og i og med det tog lidt tid at lave vores datter, så valgte vi ikke at bruge beskyttelse efter fødslen. vores datter er som sagt 2 år lige om lidt, og jeg er ikke blevet gravid endnu 
da vores datter var omring ½ år, var jeg ved lægen, jeg var der pga noget med vores datter ( kan ikke huske hvad det var) men det tog ikke lang tid, så jeg spurgte så omkring menstruation og cyklus, fordi at min cyklus var meget lang og jeg havde læst omkring pco, hvor jeg kunne nikke genkendene til stort set alle "symptomerne". hendes svar var, at jeg ammede stadig, jeg var ung, det skulle nok komme.
så der gik ydeligere en del mdr hvor jeg on/off var mere eller mindre frustreret, både fordi der ikke var sket noget på graviditets testene, men også fordi min cylus var ekstremt uregelmæssig. for 3 mdr siden tog jeg mig sammen, igen, og gik til lægen. valgte dog en tid hos en anden læge i vores lægehus. jeg fortalte det som det var, og jeg fik straks en henvisning til en privat fertilitetsklinik. jeg fik en tid hurtigt, og da jeg blev scannet sagde han med det samme at han kunne se pco i begge sider. så efter et vælg af blodprøver, scanninger (hvor der blev konstateret at jeg ikke har ægløsning) og en sæd test (som vi spændt venter på resultatet af) er jeg nu igeng med min første cyklus hvor jeg tager pergotime. Igår fik jeg efter en scanning der viste et flot æg på 22 mm, en ægløsningssprøjte.
så nu krydser vi bare for at vi får gjort vores hjem'arbejde godt
og at der er 2 streger på testen om 2 ugers tid 

fertilitetskliniken har taget rigtig godt "imod os" og de har virkelig lyttet og været gode til at forklare os hvordan og hvorledes.
jeg er 19 år og min mand er 26