Kh hjækp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2013

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Nu tillader jeg mig også lige at spørge..
Har en venide der nok snart bliver enlig og er på kh..

Hvad ville hun få som enlig forsørger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2013

skatja

Anonym skriver:

Lidt over 5000kr før skat mener jeg.

kommer det ikke an på hvad ens partner tjener??

jeg fik at vide at min kæreste ikke må tjene mere end 13.000 kr før skat, selvom han er på elevløn.

det han tjener mere bliver jeg fratrukket.

Anmeld

18. september 2013

asff

Demosan skriver:

Jep! 

Argh.. Det passer da vidst ikke helt? Jeg kommer desværre til at få kontanthjælp under barsel, og jeg fik at vide det er 8150. Min kæreste er på su.

Anmeld

18. september 2013

baby012

asff skriver:

Argh.. Det passer da vidst ikke helt? Jeg kommer desværre til at få kontanthjælp under barsel, og jeg fik at vide det er 8150. Min kæreste er på su.

Det er fordi din partner ikke tjener mere så  

Anmeld

18. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
asff skriver:

Min pointe var bare, at der ikke synes at være en forskel på satsen, om man er på barsel eller ikke. Så er der mange andre faktorer der er afgørende, såsom om man har en uddannelse, alder, arbejdsparat eller uddannelsesparat, forsøger, enlig forsørger m.m.

Det kan selvfølgelig være man ikke klassificeres som udannelses- eller jobparat når man er på barsel. 

Anmeld

18. september 2013

PrincessTanja

Demosan skriver:

Har du en uddannelse? Jeg regner med du er under 30. 

Njah jeg har nogle HF enkeltfag. That's it.

Og jeg er 23.

Anmeld

18. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Njah jeg har nogle HF enkeltfag. That's it.

Og jeg er 23.

Hmmm.... Det er spørgsmålet om det anses som værende en  erhvervskompetencegivende uddannelse. Formentlig ikke.  Edit: Fandt svaret på mit eget spørgsmål. Det er det ikke. 

Hvis du bliver betragtet som værende i stand til at tage en uddannelse, så vil det være  5.753 kr. Hvis din kæreste er under uddannelse eller modtager uddannelseshjælp, så vil du få det dobbelte. 

Hvis du ikke bliver betragtet som værende i stand til at tage en uddannelse, så vil du få 5.753 kr, samt mulighed for et ekstra aktivitetstillæg efter tre måneder, i de uger hvor du deltager i de aktive tilbud. Det tillæg vil være således, at du samlet kan få hvad der svarer til den nuværende kontanthjælpsydelse. 

Anmeld

18. september 2013

asff

Demosan skriver:

Min pointe var bare, at der ikke synes at være en forskel på satsen, om man er på barsel eller ikke. Så er der mange andre faktorer der er afgørende, såsom om man har en uddannelse, alder, arbejdsparat eller uddannelsesparat, forsøger, enlig forsørger m.m.

Det kan selvfølgelig være man ikke klassificeres som udannelses- eller jobparat når man er på barsel. 

Helt fint

Anmeld

18. september 2013

Monski

Twixic skriver:

Nu tillader jeg mig også lige at spørge..
Har en venide der nok snart bliver enlig og er på kh..

Hvad ville hun få som enlig forsørger?

Uden at være sikker mener jeg ikke af de rør enlige forsørger og så er det ca 13000 før skat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.