Alle børnene....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2013

wamse

Jeg synes også den med incest er slem, men det er de jo stort set alle. Der hvor jeg har et problem med at fjerne bogen, så kan vi fortsætte, hvilket man sikkert gør, og så sidder der nogle og indfører censur for, hvad mine og andres børn må læse om, og det gøres ud fra deres værdier og normer.Bare fordi vi fjerner bøgerne, så findes det jo stadigt i virkeligheden.

Jeg ved der findes en forfatter, som også skriver om det at have en fed mor, det kan for mig da virke rigtig stødende, fordi jeg er det. Den handler om at skamme sig over sin mor, men ender heldigvis med, at barnet vil have sin mor, som det er, fordi ingen er som hende. Men emnet kan jo være ret stødende for nogle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2013

modesty

Faith skriver:

Kan i huske de der vittigheder der starter med "Alle børnene....."

Så et indslag i Nyhederne som omhandlede disse vittigheder. En skolebibliotikar har boycuttet en bog indeholdende bla. denne vittighed:

"Alle børnene var jomfruer. Undtagen Bente, hendes far ku ikke vente"

Hvad synes i? Er det en bog i ville bryde jer om at jeres børn lånte og læste i? Hvad synes i om det bibliotikaren har gjort?

Jeg er enig med Wamse i at der er en større sag der hedder ytringsfrihed. Jeg ville have det meget, meget stramt med at staten f.eks gik ind og forbød denne bog på skolebiblioteker generelt. Så er der tale om censur, og det er jeg stor modstander af.

Jeg synes også at joken er grov, men på den anden side kan den være med til at sætte gang i en debat der belyser emnet. Børn vil måske spørge deres forældre hvad det betyder, hvilket kan sætte gang i en god snak o.s.v. 

At en enkelt bibliotekar vælger at droppe den fra sit sortiment, kan ikke hidse mig vildt op, da det jo er bibliotekarens opgave at varetage det enkelte skolebiblioteks udvalg.

Anmeld

18. september 2013

L&V

Det er ikke noget der ville genere mig alt efter barnets alder.. Incest er bestemt en grim ting men det er en joke ud af mange og nogle gange ka sådan en ting os åbne på for en dialog omkring hva det egentligt vil sige

Anmeld

18. september 2013

Faith

Månsson skriver:

Det er ikke noget der ville genere mig alt efter barnets alder.. Incest er bestemt en grim ting men det er en joke ud af mange og nogle gange ka sådan en ting os åbne på for en dialog omkring hva det egentligt vil sige

Men der kan jo rent faktisk sidde nogle blandt børnene som bliver misbrugt derhjemme.

Sender en vittighed om incest ikke et signal om at det er ok?

Eller kan det evt. åbne op for at et misbrugt barn betror sig til en voksen?

Anmeld

18. september 2013

Fuglemor

Nu får jeg nok nogle hug. Og jeg vil lige starte med at sige at ja der er nogen der lige går over grænsen for hvad der er i orden.

men hallo herhjemme snakkede vi om at vi havde læst de bøger da vi var børn og vi har da ikke taget skade af det. hvis de fjerner nogen af de slemme så synes jeg nu godt ekan have den stående på biblioteket

Anmeld

18. september 2013

L&V

Faith skriver:

Men der kan jo rent faktisk sidde nogle blandt børnene som bliver misbrugt derhjemme.

Sender en vittighed om incest ikke et signal om at det er ok?

Eller kan det evt. åbne op for at et misbrugt barn betror sig til en voksen?

Det ka der men der er os tykke børn der ka blive kede af jokes om det ( ik at det ka sammenlignes men det ka jo os gøre ondt) Jeg tror ik man ska være så berøringsangst og ved nogle børn ka det bare skabe en anden vinket på det og gøre det mindre farligt og tale om.. Jeg ved ik det gør at man betroer sig til andre det ka sagtens være men ja der må jeg melde pas. Syntes bare ik vi ska pakke alting der er grimt væk og tysse det ned, tal da om det på alle tænkelige måder så det ik er så tabu belagt

Anmeld

18. september 2013

Faith

Fuglemor skriver:

Nu får jeg nok nogle hug. Og jeg vil lige starte med at sige at ja der er nogen der lige går over grænsen for hvad der er i orden.

men hallo herhjemme snakkede vi om at vi havde læst de bøger da vi var børn og vi har da ikke taget skade af det. hvis de fjerner nogen af de slemme så synes jeg nu godt ekan have den stående på biblioteket

Jamen det er jo kun pga. de "slemme" at bogen er fjernet. Ikke pga. af alle de andre harmløse.

Anmeld

18. september 2013

Fuglemor

Faith skriver:

Jamen det er jo kun pga. de "slemme" at bogen er fjernet. Ikke pga. af alle de andre harmløse.

Som jeg forstod det så var hun ikke helt sikker på om hun ville have den på hylden igen? 

Men det er sjovt som det hele kan ændre sig. For der var sikkert ikke nogen der tænkte over den slags vigtigheder da vi var børn

Anmeld

18. september 2013

Muhmi

Faith skriver:

Kan i huske de der vittigheder der starter med "Alle børnene....."

Så et indslag i Nyhederne som omhandlede disse vittigheder. En skolebibliotikar har boycuttet en bog indeholdende bla. denne vittighed:

"Alle børnene var jomfruer. Undtagen Bente, hendes far ku ikke vente"

Hvad synes i? Er det en bog i ville bryde jer om at jeres børn lånte og læste i? Hvad synes i om det bibliotikaren har gjort?

Når det handler om incest så kan det være nok så meget en joke... Jeg synes IKKE det er sjovt på nogen som helst måde....

Anmeld

18. september 2013

lille-fisen

Jamen bibliotekaren har da gjort det rigtige ved at fjerne den - det er da en klam joke og ikke noget som børn skal låne med hjem efter min mening. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.