Jeg skal holde barnedåb nu her den 9. august, og min gæsteliste ser således ud :
Mor og stedfar
Far og stedmor
søster, svoger + 3 unger
søster + 2 uger
søster, svoger + 3 unger
bror og svigerinde
søster
onkel og tante
mormor og morfar
faster og onkel
fætter + kæreste
4 veninder
1 ven + kæreste
1 ven + kæreste
1 ven.
Jeg har også undladt min ene onkel og tante, men det er simpelthen fordi jeg ikke har noget forhold til dem, som jeg har til min anden onkel.
Derudover har jeg en farmor, som heller ikke er inviteret, men det er fordi hun er dybt dement

Til min nevøs barnedåb, var jeg heller ikke inviteret, men det var min storesøster. Blev da lidt ked af det, men sådan er vi jo så foskellige.
Det kommer helt an på hvad man har råd, plads og overskud til.
Mine fædre (far og stedfar) står for maden. Jeg havde ellers lagt 5000kr. til side, men det ville de ikke høre tale om, så de står for alt hvad der hedder mad og drikke

Vi skal have tag'selv bord med skinke, oksetyndsteg, flødekartofler, pastasalat, alm. salat, brocollisalat, frikadeller og brød.
Til dessert skal vi have frugt stykker (vandmelon, ananas, druer, banan, honnigmelon mv) med vaniliecreme og hakket chokolade + brownies, småkager, te og kaffe.
Håber du finder ud af det hele. Synes du skal invitere dem du helst vil se. Ved godt du gerne vil tage hensyn til dine søskende, men du skal også tage hensyn til hvem du helst vil have der har et minde om dit barns barnedåb.
Min ene storesøster kan heller ikke DØJE at være i rum med min anden storesøster, men de er inviteret begge to, og har hun ikke lyst til at komme, så er det hendes problem, ikke mit

Held og lykke med det hele !