Hvem havde du med til barnedåben?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.221 visninger
17 svar
0 synes godt om
19. juli 2009

Smukkert

Halløjsa.
Jeg ved det er individuelt med hvor mange man skal slæbe med til en barnedåb, men vil nu gerne lige høre i andres erfaringer.

Jeg vil gerne holde barnedåben sammen med faren til barnets familie, selvom vi ikke er kærester. Jeg er dog kommet i tvivl om hvilke folk der skal med.
Skal vores søskende med? Vores onkler og fastere?
Jeg vil helt klart have vores forældre med (bedsteforældrene til barnet) og måske vores bedsteforældre (oldeforældrene til barnet).

Jeg har 6 søskende spredt rundt i landet - og ingen af mine søskende ser min far, så jeg er faktisk i tvivl om det er en god ide at invitere mine søskende, når min far kommer. Børnene er alle under 10, så ville være hårdt følelsesladet både for børnene, min far og ekskonerne at ses til sådan en komsammen.

Hvor mange havde i med til jeres barnedåb?

Iøvrigt, så spekulerer jeg også lidt på, hvad man skal servere. 3-retters menu eller blot et kagebord? Hvad gjorde i?

Jeg ved det er tidligt at spekulere påm en jeg synes det er rart at have lidt planer allerede, når folk nu kommer og spørger "hvornår skal vi til barnedåb?". Folk som jeg overvejer ikke at invitere, fx. min faster.. Det er jo så barnets gran-faster eller hvad det nu hedder - og det er jo lidt langt ude. Det er jo barnets fest, ikke min eller farens.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2009

Smukkert

- skriver:

Vi havde søskende med:
- mine 3 + min brors kæreste
min kærestes lillebror

Forældre:
min mor og hendes mand
min far og hans kone
min kærestes mr og hendes mand

Faren er han først kommet i kontakt med senere hen, men de bliver inviteret næste gang.

Bedsteforældre
min mors forældre + min kærestes mors mor

Så havde jeg faderen til mine 2 mindre søskende med.

2 venner
vennepar med 1 barn

Vi var 28 i alt...
Skulle vi invitere mostre osv ville vi blive alt alt for mange...

Så ved ikke lige hvem jeg har glemt nu

Ja, det barnets fest, så tag udgangspunkt i den... Og hvem i snakker med.

Okay .

Kan man godt invitere nogle onkler, som man er tættere på og så undlade at invitere andre onkler? Eller er det uhøfligt?

Anmeld

19. juli 2009

Lone Jakobsen

jeg plejer at invitere:
barnets far (de gange jeg har været alene)
søskende og deres familie
bedsteforældre og evt. bonus bedsteforældre
vi invitere fra begge sider af familien og bliver ca 25 inkl. 9 børn.

Anmeld

19. juli 2009

Smukkert

- skriver:

Nå ja, vi havde 3 retters..

eller vi havde forret, tag selv bord med kød osv og så dessert ta selv bord

Okay, havde i plads nok derhjemme så eller spiste i ude?

Synes godt nok det er svært, når jeg er så ung og ikke rigtigt har kendskab til "hvordan" man gør..

Anmeld

19. juli 2009

malou

Vi var 56 til Victors dåb...- det var bare vores familie og lidt venner... kunne have inviteret mange flere men skulle jo sætte en grænse

Dennis lavede al maden selv... buffet med oxefilet, skinke, deller, flødekart., kart. salat, grøn salat og møllehjule fra bageren.
'
dåbskage og frugtsalat til dessert.

synes man kan inviterer hvem man vil... synes bestemt ikke man er "tvunget" til at inviterer en del af en evt. familie man alligevel ikke ser så meget til

knus malou

Anmeld

19. juli 2009

Harfeletten

Jeg skal holde barnedåb nu her den 9. august, og min gæsteliste ser således ud :

Mor og stedfar
Far og stedmor
søster, svoger + 3 unger
søster + 2 uger
søster, svoger + 3 unger
bror og svigerinde
søster
onkel og tante
mormor og morfar
faster og onkel
fætter + kæreste
4 veninder
1 ven + kæreste
1 ven + kæreste
1 ven.

Jeg har også undladt min ene onkel og tante, men det er simpelthen fordi jeg ikke har noget forhold til dem, som jeg har til min anden onkel.
Derudover har jeg en farmor, som heller ikke er inviteret, men det er fordi hun er dybt dement
Til min nevøs barnedåb, var jeg heller ikke inviteret, men det var min storesøster. Blev da lidt ked af det, men sådan er vi jo så foskellige.
Det kommer helt an på hvad man har råd, plads og overskud til.

Mine fædre (far og stedfar) står for maden. Jeg havde ellers lagt 5000kr. til side, men det ville de ikke høre tale om, så de står for alt hvad der hedder mad og drikke
Vi skal have tag'selv bord med skinke, oksetyndsteg, flødekartofler, pastasalat, alm. salat, brocollisalat, frikadeller og brød.
Til dessert skal vi have frugt stykker (vandmelon, ananas, druer, banan, honnigmelon mv) med vaniliecreme og hakket chokolade + brownies, småkager, te og kaffe.

Håber du finder ud af det hele. Synes du skal invitere dem du helst vil se. Ved godt du gerne vil tage hensyn til dine søskende, men du skal også tage hensyn til hvem du helst vil have der har et minde om dit barns barnedåb.

Min ene storesøster kan heller ikke DØJE at være i rum med min anden storesøster, men de er inviteret begge to, og har hun ikke lyst til at komme, så er det hendes problem, ikke mit

Held og lykke med det hele !

Anmeld

19. juli 2009

Ox.

Mælkebøttebarn skriver:

Halløjsa.
Jeg ved det er individuelt med hvor mange man skal slæbe med til en barnedåb, men vil nu gerne lige høre i andres erfaringer.

Jeg vil gerne holde barnedåben sammen med faren til barnets familie, selvom vi ikke er kærester. Jeg er dog kommet i tvivl om hvilke folk der skal med.
Skal vores søskende med? Vores onkler og fastere?
Jeg vil helt klart have vores forældre med (bedsteforældrene til barnet) og måske vores bedsteforældre (oldeforældrene til barnet).

Jeg har 6 søskende spredt rundt i landet - og ingen af mine søskende ser min far, så jeg er faktisk i tvivl om det er en god ide at invitere mine søskende, når min far kommer. Børnene er alle under 10, så ville være hårdt følelsesladet både for børnene, min far og ekskonerne at ses til sådan en komsammen.

Hvor mange havde i med til jeres barnedåb?

Iøvrigt, så spekulerer jeg også lidt på, hvad man skal servere. 3-retters menu eller blot et kagebord? Hvad gjorde i?

Jeg ved det er tidligt at spekulere påm en jeg synes det er rart at have lidt planer allerede, når folk nu kommer og spørger "hvornår skal vi til barnedåb?". Folk som jeg overvejer ikke at invitere, fx. min faster.. Det er jo så barnets gran-faster eller hvad det nu hedder - og det er jo lidt langt ude. Det er jo barnets fest, ikke min eller farens.

Vi er meget tætte på min side af familien da vi ikke er så mange, så fra min side af, er det både mine forældre, min mormor, moster/ tante, onkler, fætre og kusiner, og min bror.

Fra min kærestes side, er det hans forældre, hans forældres søskende og hans egen søster, det meste af hans familie er desværre gået bort.
Og så har vi vores tætteste venner med, en 3-4 stykker

Anmeld

19. juli 2009

trunte89

Vi havde inviteret det hele. Mener,a t vi var omkring 40.
Synes, at det er en god anledning til at se noget af det familie man ikke ser så tit.

Vi havde selv lavet buffet. og så var der kaffe og kage senere.

Anmeld

19. juli 2009

Mormilla

Vi havde ALLE med. Vi var 55 ialt

Anmeld

19. juli 2009

Monica

vi var ca 45 - HELE familien + nogle enkelte venner...

Vi fik brunch - bestilt udefra. Det synes jeg passede super godt, da vi kom fra kirken lidt over 10. Alle fik en velkomstdrink - asti og så var der brunch med tag selv bord. Vi havde 1 i køkkenet, til at varme det der skulle varmes og tage ud og sætte i opvaskeren og sån. Vi var i et lokale på min kærestes arbejde.

Monica - som snart skal holde barnedåb igen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.