Hej piger ;-)
Det er ang autostol ! Min søn er 5,5 mdr og vejer næsten 11 kg, og hans autostol er 0-13 kg ! Men jeg har læst de må ikke komme over i en større model før de er
Minimum 9 mdr, og den vi har nu er så skøn men her til vinter vil jeg aldrig få ham i en tyk køredragt - vinterjakke i denne stol !
Hvad ville i gøre ?
På forhånd tak
Hvis jeg var dig ville jeg vente, til hans vægt er lige under de 13 kilo, eller til han ikke kan side i den længere, og så kontakte sundhedsplejersken for råd. Det handler jo om, at deres ryg ikke kan tåle, at de sidder for meget op, som de gør i de autostole til større børn. Autostole til de helt små skal desuden ifølge lov være bagudvendt. Det findes autostole som gælder fra 0-18 kg, altså fire år, f.eks. cybex sirona, du kan læse om den på fdms hjemmeside.
Jeg vil lige tilføje, at man kraftigt fraråder at sætte børn i autostol iført tygt overtøj, da det gør at man ikke kan stramme selerne tilstrækkeligt ( i et uheld vil man risikere at barnet kan blive kastet op til 5 cm mere end uden overtøj, hvilket vil betyde meget for barnets nakke.) .
Anmeld