Autostol ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

286 visninger
6 svar
1 synes godt om
17. september 2013

Stine1989

Hej piger ;-)

Det er ang autostol ! Min søn er 5,5 mdr og vejer næsten 11 kg, og hans autostol er 0-13 kg ! Men jeg har læst de må ikke komme over i en større model før de er
Minimum 9 mdr, og den vi har nu er så skøn men her til vinter vil jeg aldrig få ham i en tyk køredragt - vinterjakke i denne stol !

Hvad ville i gøre ?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2013

tithi

Hej piger ;-)

Det er ang autostol ! Min søn er 5,5 mdr og vejer næsten 11 kg, og hans autostol er 0-13 kg ! Men jeg har læst de må ikke komme over i en større model før de er
Minimum 9 mdr, og den vi har nu er så skøn men her til vinter vil jeg aldrig få ham i en tyk køredragt - vinterjakke i denne stol !

Hvad ville i gøre ?

På forhånd tak

Hvis jeg var dig ville jeg vente, til hans vægt er lige under de 13 kilo, eller til han ikke kan side i den længere, og så kontakte sundhedsplejersken for råd. Det handler jo om, at deres ryg ikke kan tåle, at de sidder for meget op, som de gør i de autostole til større børn. Autostole til de helt små skal desuden ifølge lov være bagudvendt. Det findes autostole som gælder fra 0-18 kg, altså fire år, f.eks. cybex sirona, du kan læse om den på fdms hjemmeside.

Jeg vil lige tilføje, at man kraftigt fraråder at sætte børn i autostol iført tygt overtøj, da det gør at man ikke kan stramme selerne tilstrækkeligt ( i et uheld vil man risikere at barnet kan blive kastet op til 5 cm mere end uden overtøj, hvilket vil betyde meget for barnets nakke.) .

Anmeld

17. september 2013

FrkZier

Stine1989 skriver:

Hej piger ;-)

Hvad ville i gøre ?

På forhånd tak

jeg ville ofre penge på en autostol fra 0-18 kg

Anmeld

17. september 2013

Kløver

Kan i evt bruge stolen med dyne over og varme i bile. Så i undgår køredragt. Femårig ikke komme i næste str stol før de kan holde hovedet meget stabilt
Måske muligheden er en anden stol, en bagudvendt

Måske den her som går fra 0-18 kg, ville ihvertfald snakke med dem og få vejledning om det er en løsning

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-t ilbehoer/fra-9-til-18-kg/besafe-izi-kid-x3-isofix/ c-23/c-88/p-12941

Anmeld

17. september 2013

Autostol.dk

Stine1989 skriver:

Hej piger ;-)

Hvad ville i gøre ?

På forhånd tak

Hej,

Selvom han er en stor dreng, må han ikke komme over i næste størrelse endnu. Han skal være mindst 9 mdr. før at det kan lade sig gøre.

Et rigtig godt bud, er denne nye stol fra Besafe - en Besafe iZi Plus som er en bagudvendt stol han må bruge fra 5-6 mdr's alderen og til han vejer 25 kg. Den har klaret den svenske plus test og er således en meget sikker autostol.

Hvis den passer i jeres bil, er det nok sådan en model jeg vil gå efter.

Römer har også deres Dualfix  som kunne være en mulighed. Den går fra 0-18 kg. og kan anvendes bagud + den kan dreje 360 grader - virkelig smart.

Men sæt ham endelig ikke over i en fremadvendt stol - det er han slet ikke stor nok til.

Anmeld

17. september 2013

Pigent

Stine1989 skriver:

Hej piger ;-)

Hvad ville i gøre ?

På forhånd tak

Jeg synes i skal vælge en bagudvendt 0-18 kg autostol 

Anmeld

20. september 2013

Lenats31

Stine1989 skriver:

Hej piger ;-)

Hvad ville i gøre ?

På forhånd tak

5½ måned og 11 kg = 25 kg bagudvendt hvis en af dem passer til barn, bil og jer foran. Ellers bagudvendt til 18 kg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.