Jeg har virkelig brug for hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

436 visninger
9 svar
2 synes godt om
16. september 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg er vikar i en institution hvor jeg synes jeg ser ting som ikke er okay og i dag så jeg en medhjælper (som har arbejdet der i 26 år!!) tage en limstift og smøre en drengs sko ind i fordi han selv havde limet et træ .. jeg er virkelig i chok!
Drengen stod og græd og græd og sagde "du må ikke gøre det, du må ikke gøre det" og stod efterfølgende på badeværelset og vaskede sine sko imens han græd.
Jeg trøstede ham selvfølgelig og sagde selvfølgelig også til medhjælperen at det bare ikke var okay!!
Både i børnehaven og i vuggestuen er den helt gal og børnene bliver i den grad ikke passet ordentligt!

Jeg har besluttet mig for at sige op dernede og jeg vil rigtig gerne "melde" den institution da det er langt fra den eneste situation på mobning fra voksne til børn jeg har oplevet!

Jeg HADER at gå på arbejde og jeg bliver så ked af det

Men hvad kan jeg gøre? Kan jeg anonymt melde det til kommunen eller hvordan gør man?
Håber nogle kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Først og fremmest...er lederen klar over dette?
For det andet...hvad siger de andre ansatte til forholdene?
Og så kan du ringe til pædagogisk konsulent.

Anmeld

16. september 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Først og fremmest...er lederen klar over dette?
For det andet...hvad siger de andre ansatte til forholdene?
Og så kan du ringe til pædagogisk konsulent.

Lederen er der meget sjældent, nok ca en gang om ugen og hun er ikke klar over det.
Nu er jeg som sagt un vikar så har ikke så meget styr på det, er det et nummer jeg skal finde på nettet eller er der en tilknyttet det område jeg arbejder i?

Anmeld

16. september 2013

Michella2

Jeg havde dælme meldt det lige med det samme!

Går det ud over børnenes tarv, er der da ingen tvivl at der skal ske en indgriben!

Anmeld

16. september 2013

Anonym trådstarter

Michella1988 skriver:

Jeg havde dælme meldt det lige med det samme!

Går det ud over børnenes tarv, er der da ingen tvivl at der skal ske en indgriben!

Det er også uden tvivl det jeg vil gøre! Har det virkelig dårligt over hvad jeg så i dag Men hvordan?

Anmeld

16. september 2013

Michella2

Anonym skriver:

Det er også uden tvivl det jeg vil gøre! Har det virkelig dårligt over hvad jeg så i dag Men hvordan?

Jamen lederen må vel have en form for tavshedspligt hvis du indberetter det du har set.

Så det er nok den første vej at gå.

Falder det ikke i god jord, så er det at kontakte kommunen.

Men lederen bør næsten underettes først, eftersom du siger hun ikke selv er klar over disse problemer (går du jo ud fra).

Og derfra bør den så gå videre til evaluering af de ansatte.

Er blot mit gæt her 

Anmeld

16. september 2013

rimor

Det var dog forfærdeligt. Stakkels børn. Jeg ville ringe tilkommunerne og fortælle om dine oplevelser først. Dernæst ville jeg orientere lederen om dine oplevelser samt at du har kontaktet kommunen. Det er da i den grad et problem at lederen kun er der en gang om ugen. På den måde kan hun jo ikke lede sit personale. Hvis du har brug for hjælp så skriv gerne en pb til mig

Anmeld

16. september 2013

FruJacobsen

Pyha, det lyder ikke rart godt at du trøstede drengen, stakkels ham!

Er der evt. et kommende personalemøde, hvor du kan fortælle om din oplevelse af institutionens pædagogik? Hvad sagde pædagogen, da du konfronterede hende i dag med hendes behandling af drengen? Jeg synes faktisk, at det er et overgreb på ham og jeg synes, at hun er gået langt over stregen. Ved forældrene det mon? Jeg ville gå videre med sådan en episode!

Jeg ved desværre ikke så meget om, hvem du konkret skal kontakte, men der er jo nogle overordnede ansvarlige i kommunen eller kontakt lederen? Surt, at hun ikke er der særlig tit mon hun er klar over, hvad der foregår?

Det er så sørgeligt, når børn ikke har det godt dér, hvor de skal have deres hverdag godt at du vil gøre noget ved det og ikke bare lader dem i stikken!!

Anmeld

16. september 2013

mariamiss6

Måske er det en idé først at finde ud af om du skal skaffe beviser? Altså, om du skal filme eller optage skjult (spørg endelig, for det er vidst måske ulovligt).

OG ellers ville jeg gøre som de andre foresår. Og så tænker jeg, at jeg ikke ved om man egentlig skal politianmelde det også?

Anmeld

17. september 2013

Muffinmus

gå til lederen med konkrete eksempler, sådan en pædagog skal ikke passe børn, hun skal da suspenderes indtil der er styr på forholdene...sker der intet, så meld det til kommunen, og i øvrigt sige til lederen at sker der intet er det den eneste vej for dig at gå da du finder du uacceptabelt at børnene passes inder de forhold.
Måske det faktisk er en god ide at blive der lidt og holde øje med forholdene så du bedre kan dokumentere det??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.