Nogle der har skiftet fra dagpleje til vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2013

K&S

Mor11 skriver:

Sidespørgsmål: hvordan får man sit barn fra dp til vs??? Vi vil nemlig også gerne flytte vores til vs, men pladsanvisningen vil ikk gøre noget for os da han jo har en pasningsplads i vores distrikt så med mindre vi lyver og siger en masse grimt om dp-mor, ja så er der ingen hjælp at hente.  

Vi vil gerne flytte ham da det rent logistisk er virkelig hårdt, han har brug for bedre stimulering på hans niveau, og vi synes ikk dp er professionel/pædagogisk nok. 

Du kan skrive dig op til en VS plads på lige fod med alle andre - så skal du blive tilbudt en plads, når der er plads til din datter 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
K&S skriver:

Du kan skrive dig op til en VS plads på lige fod med alle andre - så skal du blive tilbudt en plads, når der er plads til din datter 

Okay. Vi fik bare af vide at vi kun kunne skrive ham op på ny, i et andet distrikt, fordi vi jo havde fået tildelt en plads i vores eget 

Anmeld

16. september 2013

K&S

Mor11 skriver:

Okay. Vi fik bare af vide at vi kun kunne skrive ham op på ny, i et andet distrikt, fordi vi jo havde fået tildelt en plads i vores eget 

Er det pladsanvsingen, der har sagt det? 

Du kan altid skrive dont barn op til en overflytning fra en institution/DP til en anden 

Foregår jeres pladsanvisning på nettet? For så er det bare med at skrive ham op, jo hurtigere jo bedre i forhold hvornår I kan få en plads? 

Anmeld

16. september 2013

janne1986

Sujan skriver:

Ja det ville jeg også kunne se fordelen i...
Og havde ikke tøvet så meget, hvis jeg vidste hun også kunne gå i børnehave der... Men den børnehave hun skal gå i har ikke vuggestue:-(

Hvordan tog hun selve skiftet?? Tog det lang tid at blive kørt ind?

Der var ca 1 uges indkøring... Det Gik bare så fint..

Anmeld

16. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
K&S skriver:

Er det pladsanvsingen, der har sagt det? 

Du kan altid skrive dont barn op til en overflytning fra en institution/DP til en anden 

Foregår jeres pladsanvisning på nettet? For så er det bare med at skrive ham op, jo hurtigere jo bedre i forhold hvornår I kan få en plads? 

Jep, pladsanvisningens ord. 

Anmeld

16. september 2013

K&S

Mor11 skriver:

Jep, pladsanvisningens ord. 

Hvilken kommune bor du i? 

Jeg arbejder på kommunen i tæt samarbejde med pladsanvisningen og "vores" forældre kan til enhver tid skrive sig op til en overflytning imellem kommunens dagtilbud 

Anmeld

16. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
K&S skriver:

Hvilken kommune bor du i? 

Jeg arbejder på kommunen i tæt samarbejde med pladsanvisningen og "vores" forældre kan til enhver tid skrive sig op til en overflytning imellem kommunens dagtilbud 

Jeg synes også det viker mærkeligt  Bor i Odense kommune. 

Anmeld

16. september 2013

K&S

Mor11 skriver:

Jeg synes også det viker mærkeligt  Bor i Odense kommune. 

På kommunens hjemmeside skriver de, at det er for at opfylde deres pasningsgaranti: 

http://www.odense.dk/topmenu/borger/boern/pladsanvisning/regler%20og%20praktiske%20oplysninger/pladsanvisningsregler/skift%20plads%20-%20overflytning

Så nej, det ser ikke ud som om, du kan få overflyttet dit barn, medmindre I opfylder nogle af kriterierne...

Anmeld

17. september 2013

Smil

Profilbillede for Smil
Sujan skriver:

Og hvordan tog jeres barn selve skiftet??

Vores datter tog selve skiftet så fint
Fra dag et elskede hun at være der og nød den ekstra plads
Der var en enkel ung fyr, hun lige skulle se lidt an, det var det eneste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.