Anonym skriver:
Øhh he he
skatteprocent ved jeg ikke lige hvad er
det min mand der sidder med alt dette men mener mig fradrag er 2000 og noget.
Jeg er over 30. Går sygemeldt med angst og dep. Men håber da jeg kan komme i arbejde igen eller DET SKAL JEG.
Alle under 30 kommer på en KH der svare til SU, hvis de lige nu og her er arbejdsdygtige, men når man er sygemeldt, er man det pt ikke jo. Dog er det ligegyldigt, når du er over 30.
Umildbart lyder 2000 af for lidt, men hvis vi bare sætter skattefradrag på 2500 og din skatteprocent på 45%, så er du sikker på, at du vil få mere.
KH 13900 før skat = 8770 kr ud betalt.
På KH forsørger tjener man ca 168000 kr om året og når man er enlig, betyder det, at man for fuld økonomisk friplads (altså 0 kr til daginstitution).
Du kan søge ordinært og ekstra ordinært børnetilskud, du kommer sammen med børne-unge ydelsen hver 3. måned. Det ordinære tilskud er på 1296 PR BARN og det ekstra er fast på 1321, uanset hvor mange børn man har. Så med to børn giver det 3913.
Så kan du også søge/få børne bidrag fra faren, det er på 1247 pr barn i hver måned.
Boligstøtte er noget svære at svare på, at kræver en aktuel boligs oplysninger og dine økonomiske oplysninger og det tænker jeg, at du nok ikke bare vil give herinde. Men regn med en 1/3 del af huslejen, så bliver du kun positivt overrasket. Jeg er meget pessimist, for ellers kan det virkelig give problemer..
Så du vil få 11264 kr i hånden hver måned (uden boligstøtte) og så få 3913 mere end du plejer, når børne-unge ydelsen kommer.
Hvis du finder dine skatteoplysninger (som står på dine lønseddeler og kh udbetalings varslinger inde på borger.dk) og finder en aktuel bolig, så skriv endelig, så kan jeg lave en konkret udregning også selvom jeg ikke kender yderligere til din økonomi, for jo værre ens økonomi er, jo mere for man i boligstøtte.