Ændringer i cyklus-hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.465 visninger
10 svar
2 synes godt om
16. september 2013

sommerhåb

Hej alle jer søde piger på baby.dk

Jeg håber nogle af jer har nogle erfaringer i kan hjælpe mig med.

Min kæreste og jeg forsøger at lave barn nr. 2 (har en pige på 2 år, som vi lavede i første forsøg).

Min cyklus er de sidste to år, siden jeg fødte vores datter, blevet kortere og kortere?!? Før graviditeten med hende var min cyklus på 35 dage.

Nu er den helt nede på 25 dage (var den i sidste cyklus). Det var også der jeg oplevede store ændringer. Jeg tog ægløsningstests og ved jeg havde ægløsning på 17 dagen og fik så mens på 25 dagen. Dvs. min luteale fase kun var på 8 dage, hvilket jo er for lidt! Fra ægløsningen til mens kom, havde jeg mange underlivssmerter, kvalme, ubehag, ekstrem ømme bryster og rent psykisk meget hormonel med tudeture osv. (ligesom ved graviditet). Men jeg tog mange graviditetstest som alle var negative. Så snart mens kom forsvandt smerterne og jeg fik det godt igen. Kom til tjek hos gynægologen som scannede mig og han sagde alt så normalt ud i underlivet.

I denne cyklus ville min kæreste og jeg så prøve at lave baby igen. I går havde jeg ifølge ægløsningstests ægløsning, dvs. på 19 dagen. (ved jo ikke endnu hvor lang denne cyklus er). I går aftes fik jeg så voldsomme smerter IGEN der varede 3 timers tid, ligesom rigtig kraftige mens smerter, måtte tage panodil imod smerterne. Det aftog og nu er det som forrige cyklus "kun" kraftig murren i underlivet. SÅ nu forventer jeg så, at mens kommer lige om lidt ligesom i som sidste cyklus.

Hjælp hjælp hjælp!!

Er der nogen der har prøvet noget ligende?!?!

Nogle der har hørt om det før?

På forhånd tak!

Kh sommerhåb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2013

Rødhætte

sommerhåb skriver:

Min kæreste og jeg forsøger at lave barn nr. 2 (har en pige på 2 år, som vi lavede i første forsøg).

Min cyklus er de sidste to år, siden jeg fødte vores datter, blevet kortere og kortere?!? Før graviditeten med hende var min cyklus på 35 dage.

Nu er den helt nede på 25 dage (var den i sidste cyklus). Det var også der jeg oplevede store ændringer. Jeg tog ægløsningstests og ved jeg havde ægløsning på 17 dagen og fik så mens på 25 dagen. Dvs. min luteale fase kun var på 8 dage, hvilket jo er for lidt! Fra ægløsningen til mens kom, havde jeg mange underlivssmerter, kvalme, ubehag, ekstrem ømme bryster og rent psykisk meget hormonel med tudeture osv. (ligesom ved graviditet). Men jeg tog mange graviditetstest som alle var negative. Så snart mens kom forsvandt smerterne og jeg fik det godt igen. Kom til tjek hos gynægologen som scannede mig og han sagde alt så normalt ud i underlivet.

I denne cyklus ville min kæreste og jeg så prøve at lave baby igen. I går havde jeg ifølge ægløsningstests ægløsning, dvs. på 19 dagen. (ved jo ikke endnu hvor lang denne cyklus er). I går aftes fik jeg så voldsomme smerter IGEN der varede 3 timers tid, ligesom rigtig kraftige mens smerter, måtte tage panodil imod smerterne. Det aftog og nu er det som forrige cyklus "kun" kraftig murren i underlivet. SÅ nu forventer jeg så, at mens kommer lige om lidt ligesom i som sidste cyklus.

Hjælp hjælp hjælp!!

På forhånd tak!

Kh sommerhåb

Kan desværre ikke hjælpe dig, men kun sige at det også er rigtig surt at have en lang cyklus som mig..

Stort 

Håber snart du får de gyldne streger

Anmeld

18. september 2013

sommerhåb

Tak skal du haveJa, kan godt huske da jeg selv havde en cyklus på 35 dage, at jeg var irriteret over det! Det er ikke sjovt at have hverken for kort eller for lang cyklus.

Håber også for dig du snart står med en positiv test i hånden

Er der slet ikke andre der har oplevet at cyklus har ændret sig? Have smerter i lutealfasen?

Anmeld

18. september 2013

justagirl

sommerhåb skriver:

Tak skal du haveJa, kan godt huske da jeg selv havde en cyklus på 35 dage, at jeg var irriteret over det! Det er ikke sjovt at have hverken for kort eller for lang cyklus.

Håber også for dig du snart står med en positiv test i hånden

Er der slet ikke andre der har oplevet at cyklus har ændret sig? Have smerter i lutealfasen?

personligt, synes jeg ikke man skal gå så meget op i hvornår ægløsningen ligger.. jeg blev gravid i 3 forsøg.. vi sexede hver dag - til hver anden.. ikke for at prøve at lave børn.. men fordi vi havde lyst.. han kom self i mig.. og alt det der..

jo mindre man tænker over det jo hurtigere sker der! slå hovdet i blød! og hvis du er i tvivl hvornår din ægløsning er? så sexe 1 uge ½ uge efter mens og 1-2 uger frem? .. så er i da sikre på at ramme den?

Anmeld

18. september 2013

modesty

justagirl skriver:

personligt, synes jeg ikke man skal gå så meget op i hvornår ægløsningen ligger.. jeg blev gravid i 3 forsøg.. vi sexede hver dag - til hver anden.. ikke for at prøve at lave børn.. men fordi vi havde lyst.. han kom self i mig.. og alt det der..

jo mindre man tænker over det jo hurtigere sker der! slå hovdet i blød! og hvis du er i tvivl hvornår din ægløsning er? så sexe 1 uge ½ uge efter mens og 1-2 uger frem? .. så er i da sikre på at ramme den?

men det er jo ikke der TS' problem ligger - men at hun ikke "når" at blive gravid hvis lutealfasen er meget kort.

til TS: jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men snakkede du med gynækologen om dine tanker angående kort lutealfase?

Anmeld

19. september 2013

sommerhåb

Modesty : Ja, nævnte det kort for gynægoglogen som blot sagde at alt så normalt ud i underlivet og så sagde han ikke så meget mere Men afventer og ser hvordan denne cyklus går og hvis det er det samme eller den er blevet endnu kortere, kontakter jeg lægen igen!

Justagirl: Det er ikke så meget hvornår min ægløsning ligger der er mit problem. Problemet er, at min cyklus bliver kortere og kortere for hver måned der inkl. lutealfasen og det er jo ikke lige det fedeste når man prøver at lave et barn.

Har ikke selv hørt om nogen der har oplevet det, så tænkte jeg ville høre pigerne her på baby.dk. Kunne jo være der en der havde oplevet det og kunne give nogle råd

Anmeld

19. september 2013

Manna

sommerhåb skriver:

Hjælp hjælp hjælp!!

På forhånd tak!

Kh sommerhåb

Hej

Jeg ved ikke hvorfor du får kortere cyklus eller hvorfor du havde så mange smerter i sidste cyklus.

Men det du beskriver i denne cyklus lyder meget som mine ægløsningssmerter. Første gang jeg oplevede dem troede jeg, jeg måtte have en sprængt blindtarm el. lignende.

Og det passer jo meget godt med din positive ægløsningstest.

Så det er mit bud.

Manna

Anmeld

23. september 2013

sommerhåb

Tak for svar Mana "rart" at vide at andre oplever smerter ved ægløning (hvis det altså er det der er mit problem). Hvor lang tid plejer disse smerter at vare hos dig?

Jeg er i dag på cyklusdag 27, hvilket er 2 dage mere end sidste måned, jubii. Jeg havde egentlig skudt tankerne om, at jeg måske er blevet gravid i denne cyklus, ud af hovedet i denne måned.. Men et lille håb er der da nu.. Men første skridt er jo at få en god cyklus, så det er det jeg fokusere på først og fremmest

Anmeld

23. september 2013

ms86

Jeg har ofte murren i underlivet og mens-agtige smerter omkring ægløsning - nogle gange mere end omkring selve menstruationen. 

Før jeg fik min datter var min cyklus ret kort - ved dog ikke præcis hvordan og hvorledes, da jeg aldrig har taget en ægløsningstest og har haft nogle år på p-piller. Men før jeg startede og efter jeg stoppede med pillen gik kun ca. 3 uger mellem mens og blev gravid kun 8 dage efter "sidste menstruations første dag" i 2. forsøg, så bare fordi man ikke følger standard menstruationscyklussen kan det godt lade sig gøre

Efter min første graviditet ændrede min cyklus sig til at vare ca. 30 dage (+/- et par stykker), så var ret spændt da vi gik igang med pb2 - men selvom cyklus var forandret, virker det stadig, for er nu 26+5 

Så pøj pøj  (også med en eventuel testning nu her), tror ikke du skal være så bekymret for at der er noget galt, bare fordi cyklus har ændret sig - se det fra den positive side: Med en kortere cyklus har man flere chancer!

Anmeld

26. september 2013

sommerhåb

En lille opdatering fra mig (trådstarter)

Jeg fik min mens i mandags (tror jeg). Jeg blødte en del mandag, men tirsdag og onsdag stort set ingenting og i dag er der slet ikke mere. Tog også til lægen i mandags og sagde jeg gerne ville have testet mine hormoner, da min luteale fase jo åbenbart er alt for kort. Fik taget blodprøver og afventer svar på dem.

Men min mens stoppede jo så pludseligt og tænkte til at atarte med at NU er der da for alvor kludder i mit system!! Blev helt forvirret, så tog for "sjov" en graviditetstest i morges, da jeg ligesom gerne kunne vinge den af og føle mig overbevist om at det var min cylus der er noget galt med. Men der kom altså en meget svag nr. 2 streg påSelv min kæreste ku se det! SÅ nu er mit spørgsmål, kan man godt få en positiv graviditetstest og ikke være gravid? Skal siges jeg har testet 3 dage før tid..

Prøver og ser om jeg kan lægge et billede ind af testen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.