male en bogkasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

854 visninger
8 svar
1 synes godt om
16. september 2013

helle85

jeg skal have malet en bogkasse der er lavet i hvid MDF ville i bare bruge almindelig akryl maling som børnen maler med eller gå ind hos farvehandleren og købe de der prøve farver??

og hvordan gør man så man ikke kan se at den er hjemme malet (med striber osv)

det kan godt være det er lidt dumt spørgsmål men har aldrig malet sådan noget før og vil helst have det ser pænt ud første gang jeg forsøger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

FruJacobsen

Hvis ikke den må se "hjemme-malet" ud tror jeg, at det er et lidt større arbejde end man lige regner med....den skal vel vaskes ned, grundes og males? Af samme grund har jeg aldrig fået malet vores bogkasser, men bare hængt dem op "naturel" ! Men der må da være nogle DIYs på nettet ellers spørg en farvehandler...

Anmeld

16. september 2013

L&V

helle85 skriver:

åjeg skal have malet en bogkasse der er lavet i hvid MDF ville i bare bruge almindelig akryl maling som børnen maler med eller gå ind hos farvehandleren og købe de der prøve farver??

og hvordan gør man så man ikke kan se at den er hjemme malet (med striber osv)

det kan godt være det er lidt dumt spørgsmål men har aldrig malet sådan noget før og vil helst have det ser pænt ud første gang jeg forsøger

Det har jeg lige gjord med et par bog kasser og en højstol.. Gå ind til maleren og få en go rulle også ka man ik se der er hjemme malet..

Anmeld

16. september 2013

helle85

Månsson skriver:

Det har jeg lige gjord med et par bog kasser og en højstol.. Gå ind til maleren og få en go rulle også ka man ik se der er hjemme malet..

har du både slibet alt malingen af og grundet bagefter inden du malede det??
eller har du bare slibet lidt og så malet det???

så må jeg ind til maleren og købe en rulle og noget maling

Anmeld

16. september 2013

helle85

FruJacobsen skriver:

Hvis ikke den må se "hjemme-malet" ud tror jeg, at det er et lidt større arbejde end man lige regner med....den skal vel vaskes ned, grundes og males? Af samme grund har jeg aldrig fået malet vores bogkasser, men bare hængt dem op "naturel" ! Men der må da være nogle DIYs på nettet ellers spørg en farvehandler...

jeg vil lige vente på at månsson svare tilbage men ellers må jeg høre i forretningen.

håber ikke at det er helt nødvendigt at gøre alt det, men ellers må manden bare gå igang for det tror jeg ikke jeg har tålmodighed til

Anmeld

16. september 2013

L&V

helle85 skriver:

har du både slibet alt malingen af og grundet bagefter inden du malede det??
eller har du bare slibet lidt og så malet det???

så må jeg ind til maleren og købe en rulle og noget maling

Sleb bare lige overfladen og har så malet den 3gange for gad ik grunde

Anmeld

16. september 2013

helle85

Månsson skriver:

Sleb bare lige overfladen og har så malet den 3gange for gad ik grunde

okay mange tak

ved du om man skal smøre lak eller noget på bagefter for at malingen ikke ryger af (skaller af)

Anmeld

16. september 2013

L&V

helle85 skriver:

okay mange tak

ved du om man skal smøre lak eller noget på bagefter for at malingen ikke ryger af (skaller af)

Det kommer nok an på hvilken maling du vælger, og hvor meget den ska tørres af..
Høj stolen giver jeg lak som man bruger til dørtrin da den gerne må være lidt slidstærk

Anmeld

16. september 2013

helle85

Månsson skriver:

Det kommer nok an på hvilken maling du vælger, og hvor meget den ska tørres af..
Høj stolen giver jeg lak som man bruger til dørtrin da den gerne må være lidt slidstærk

jeg køber nok de er små prøve bøtter fra maler butikken. den skal hænge på børneværelset

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.