Natflaske.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

797 visninger
11 svar
7 synes godt om
16. september 2013

Katja Christensen

Hvad gjorde i for at slippe af med nat fasken?  

Han bliver snart et år, og ville være dejligt at komme af med den inden jeg begynder i job  

Så det ville være rigtig fedt hvis i havde nogen gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

Fuglemor

Katja Christensen skriver:

Han bliver snart et år, og ville være dejligt at komme af med den inden jeg begynder i job  

Vores er noget ældre og får en godnat flaske. Men ikke som sådan en om natten. Ved ikke om det er den til at falde i søvn på eller den i løbet af natten du snakker om? Hvis det ef den i løbet af natten så inden jeg går i seng går jeg ind og putter vand i en som jeg stiller ved hende. Hvis hun vågner om natten og søger flasken så tager hun den med vand. Dog er hun begyndt hun at hun ikke rigtig tager den så tit mere. 

Vores er 16 måneder

Anmeld

16. september 2013

LMX

Jeg ville også prøve at skifte mælken ud med vand og se om han ikke mister interessen. 

Han har i hvert fald en alder hvor han ikke behøver den 

Det er en vane som skal brydes og det kan godt være en hård kamp. 

Anmeld

16. september 2013

Fuglemor

Som LMX siger så kan det godt være en hård kamp. Og her varede den ca en uge. Vi var oppe mange gange om natten fordi hun ikke var tilfreds med det kun var vand. I dag sover hun mellem 12-13 timer om natten uden at vågne. Så det var bestemt den kamp værd. Og kun ved tænder kan hun vågne og ikke være til at putte igen og så får hun en lille flaske. Men vi oplever ikke at skulle kæmpe med hende dagen efter hvor hun så ikke får den.

Anmeld

16. september 2013

Katja Christensen

Fuglemor skriver:

Vores er noget ældre og får en godnat flaske. Men ikke som sådan en om natten. Ved ikke om det er den til at falde i søvn på eller den i løbet af natten du snakker om? Hvis det ef den i løbet af natten så inden jeg går i seng går jeg ind og putter vand i en som jeg stiller ved hende. Hvis hun vågner om natten og søger flasken så tager hun den med vand. Dog er hun begyndt hun at hun ikke rigtig tager den så tit mere. 

Vores er 16 måneder

Det er om natten.

Han bliver et år den 27, og kræver nogen gange op til 3 flasker om natten.  + Han taber sutten tit

Anmeld

16. september 2013

Katja Christensen

LMX skriver:

Jeg ville også prøve at skifte mælken ud med vand og se om han ikke mister interessen. 

Han har i hvert fald en alder hvor han ikke behøver den 

Det er en vane som skal brydes og det kan godt være en hård kamp. 

Ja det har han.

Men jeg har prøvet med vand, han vågner op og bliver helt vildt hysterisk indtil han får en "rigtig" flaske :/

Prøver i øjeblikket med at fortynde flasken med mælk MEGET ! Men han drikker den bare og vågner stadig

Anmeld

16. september 2013

Katja Christensen

Fuglemor skriver:

Som LMX siger så kan det godt være en hård kamp. Og her varede den ca en uge. Vi var oppe mange gange om natten fordi hun ikke var tilfreds med det kun var vand. I dag sover hun mellem 12-13 timer om natten uden at vågne. Så det var bestemt den kamp værd. Og kun ved tænder kan hun vågne og ikke være til at putte igen og så får hun en lille flaske. Men vi oplever ikke at skulle kæmpe med hende dagen efter hvor hun så ikke får den.

Det kan godt være jeg bare skal nægte ham andet end vand !

Så må jeg bare have en masse vågner nætter hvis det hjælper

Anmeld

16. september 2013

Fuglemor

Det kan godt være jeg bare skal nægte ham andet end vand !

Så må jeg bare have en masse vågner nætter hvis det hjælper

Ligei starten vil du nok opleve vågne nætter. Men det er klart det værd.

med hen syn til sutter vi lægger en masse oppe ved hendes hovedende så kan hun selv tage hvis hun vågber

Anmeld

16. september 2013

Ciss

Vi startede med at tynde mælken ud med vand, så flasken gik fra at være et måltid til at være en tørsteslukker.

Derefter gik vi ret og slet over til bruge en kop i stedet for flasken. Han fik jo muligheden for at drikke, hvis han var tørstig, men det der hyggeelement blev pillet ud af det. Og som trin tre gik vi så over til bare at have et vandglas ved sengen. Lidt protester, men ikke nær så meget, som jeg havde frygtet.

Anmeld

16. september 2013

MorTilDenDejligste

her gik det helt af sig selv, lille manden var 13 mdr ca. da han selv afviste den så det kom fra den ene dag til den anden med at slippe for godnat flasken.

nok ikke den store hjælp, men syns det er dejligt at de selv vælger hvornår de er parart til at komme af med flasken, så bliver den en god oplevelse for dem og endnu beder for forældrene 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.