honning hjerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
7 svar
1 synes godt om
15. september 2013

EnGodMor

Godaften til alle

Jeg skal prøve og lave honninghjerter i år. 

Er der andre som har prøvet at lave det? Og eventuelt har billede og opskrift?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2013

VIPpigen

Jeg har et par gange lavet dem i julen, men gør det ikke længere. Syntes dem man køber bare smager bedre oftest. Jeg fedter rundt i chokoladeovertrækket, ellers tror jeg de kunne være super gode.

Opskrifter har jeg prøvet en del forskellige, for ligesom og se om det bare var opskriften jeg havde kløjs i, men har heller ikke fundet et hit der. Desværre.

Men held og lykke med det når du kommer dertil 

Anmeld

15. september 2013

EnGodMor

VIPpigen skriver:

Jeg har et par gange lavet dem i julen, men gør det ikke længere. Syntes dem man køber bare smager bedre oftest. Jeg fedter rundt i chokoladeovertrækket, ellers tror jeg de kunne være super gode.

Opskrifter har jeg prøvet en del forskellige, for ligesom og se om det bare var opskriften jeg havde kløjs i, men har heller ikke fundet et hit der. Desværre.

Men held og lykke med det når du kommer dertil 

Tror bestemt os at du har helt ret i det, med at dem man køber smager bedst

Anmeld

15. september 2013

VIPpigen

EnGodMor skriver:

Tror bestemt os at du har helt ret i det, med at dem man køber smager bedst

Jeg syntes bare det er fantastisk hyggeligt i julen at bage kager. Så er vildt ked af Føtex er bedre end mig... Alle de andre kager laver jeg sq. Bedre end butikkerne, bare ikke honninghjerterne

Anmeld

15. september 2013

Mumto3

JA! og det er nu du skal starte :-)

Jeg bruger Camilla Plums opskrift, den kan du google dig frem til.

Man blander rugmel og honning nu, og lader dejen stå i køleskabet frem til jul, hvor de bliver bagt.

De bliver bare SÅ gode!!! husk at de gerne må ligge et par dage før de bliver spist. Modsat alle andre kager, bliver de bedre af at ligge lidt.

Glæd dig!

Anmeld

15. september 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg havde planer om at pøve at følge opskriften bag på honningkage blandingen jeg købte januar i år da butikkerne skulle af med juletingene

Det er fra Dr. Oetker

14-18 stk.

Springform Ø 22 cm.

Ingredienser:

100 g smør

150g sukker

1 dl honning

1 ægstr. M/L

1 dl kærnemælk

240g hvedemel

1 bæger Dr. Oetker sppelsinskal

1 pose Dr. OetkerHonningkage krydderi.

Smørcreme:

125gblødt smør

125g flormelis

1 tsk Dr. Oetker vanillearoma

Overtræk/p>

100 g mørk chokolade

tilberedning:

smelt smør, sukker og honning i en gryde og lad det køle af til blandingen er lunken. Tilsæt æg, kærnemælk, mel, appelsinskal og honningkage krydderi. Rør dejen godt sammen og kom den i en smurt springform.

Bag kagen i 50-55 minutter ved 150 grader traditionel varme eller 140 grader varmluftsovn.

afkøl kagen på en baerist og flæk den i 2 dele.

Smørcreme:

Rør flormelis, smør og vanillearmoa sammen. Fordel smørcremen på kagen og læg den sammen. Smelt chokoladen og overtræk kage med et jævnt lag. Lad honningkagen med smørcreme hvile i køleskabet inden den skæres, gerne næste dag.

Har så at der bliver lidt ændringer i opskriften...

For det første så bruger vi ikke kærnemælk herhjemme så det bliver minimælk i stedet for.

har ikke tænkt mig at bruge appelsinskal i heller da jeg virkelig ikke kan lide smagen af det...

og det bliver ikke smør men bagemargerine der bliver brugt.

bliver spændende at afprøve

Anmeld

15. september 2013

EnGodMor

Mumto3 skriver:

JA! og det er nu du skal starte :-)

Jeg bruger Camilla Plums opskrift, den kan du google dig frem til.

Man blander rugmel og honning nu, og lader dejen stå i køleskabet frem til jul, hvor de bliver bagt.

De bliver bare SÅ gode!!! husk at de gerne må ligge et par dage før de bliver spist. Modsat alle andre kager, bliver de bedre af at ligge lidt.

Glæd dig!

TakJeg har lige luret deres opskrifter

Anmeld

15. september 2013

EnGodMor

Wampires skriver:

jeg havde planer om at pøve at følge opskriften bag på honningkage blandingen jeg købte januar i år da butikkerne skulle af med juletingene

Det er fra Dr. Oetker

14-18 stk.

Springform Ø 22 cm.

Ingredienser:

100 g smør

150g sukker

1 dl honning

1 ægstr. M/L

1 dl kærnemælk

240g hvedemel

1 bæger Dr. Oetker sppelsinskal

1 pose Dr. OetkerHonningkage krydderi.

Smørcreme:

125gblødt smør

125g flormelis

1 tsk Dr. Oetker vanillearoma

Overtræk/p>

100 g mørk chokolade

tilberedning:

smelt smør, sukker og honning i en gryde og lad det køle af til blandingen er lunken. Tilsæt æg, kærnemælk, mel, appelsinskal og honningkage krydderi. Rør dejen godt sammen og kom den i en smurt springform.

Bag kagen i 50-55 minutter ved 150 grader traditionel varme eller 140 grader varmluftsovn.

afkøl kagen på en baerist og flæk den i 2 dele.

Smørcreme:

Rør flormelis, smør og vanillearmoa sammen. Fordel smørcremen på kagen og læg den sammen. Smelt chokoladen og overtræk kage med et jævnt lag. Lad honningkagen med smørcreme hvile i køleskabet inden den skæres, gerne næste dag.

Har så at der bliver lidt ændringer i opskriften...

For det første så bruger vi ikke kærnemælk herhjemme så det bliver minimælk i stedet for.

har ikke tænkt mig at bruge appelsinskal i heller da jeg virkelig ikke kan lide smagen af det...

og det bliver ikke smør men bagemargerine der bliver brugt.

bliver spændende at afprøve

Ej mange tak jeg skal igang i køkkenet en af dagene nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.