Glutenfri Bilkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2013

Team Putte

B&J skriver:

jamen det er du også bare vildt god til det må være super spænde især når man har fantasien til det

tror alle har fantasi på en eller anden måde det handler bare om at finde noget der kan aktivere det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2013

B&J

Team Putte skriver:

tror alle har fantasi på en eller anden måde det handler bare om at finde noget der kan aktivere det

jaaa her er det nok ikke lige børnekager det tror jeg vil være synd for børne

Anmeld

20. september 2013

Team Putte

B&J skriver:

jaaa her er det nok ikke lige børnekager det tror jeg vil være synd for børne

Haha Så synes jeg bare du skal holde dig fra det så ungerne ikke får traumer for livet

Anmeld

20. september 2013

B&J

Team Putte skriver:

Haha Så synes jeg bare du skal holde dig fra det så ungerne ikke får traumer for livet

jaaaa jeg kan lave en alm lagkage eller brunsviger men alt det der smarte jamen det lader jeg alle jer der kan finde ud af det

Anmeld

20. september 2013

Team Putte

B&J skriver:

jaaaa jeg kan lave en alm lagkage eller brunsviger men alt det der smarte jamen det lader jeg alle jer der kan finde ud af det

det er faktisk også svært at bage en brunsviger der ikke bliver tør, så kan du det så hold fast i det!

Anmeld

20. september 2013

B&J

Team Putte skriver:

det er faktisk også svært at bage en brunsviger der ikke bliver tør, så kan du det så hold fast i det!

det bliver den ikke den er så luftig

Anmeld

20. september 2013

Team Putte

B&J skriver:

det bliver den ikke den er så luftig

det kan da være jeg skal have listet opskriften ud af dig så min kæreste vil elske dig for det!

Anmeld

20. september 2013

B&J

Team Putte skriver:

det kan da være jeg skal have listet opskriften ud af dig så min kæreste vil elske dig for det!

det må du gerne den er så super let og dejen er perfekt at arbejde med jeg brugte dog ikke alt fyldet for syntes det blev for meget..

Dej:

50 g. gær
50 g. sukker

75 g. smør eller margarine
3 dl mælk
1 æg
ca. 600 g. mel (brugte 500g og puttede lidt mere i)

Topping:
150 g. smør eller margarine
325 g. brun farin
færdigrørt kagecreme fra ½ brev

1. Rør kagecreme(ca. ½ brev) sammen efter anvisning og sæt på køl.
2. Lun mælken med smør så det smelter. Lad køle til lunken og kom i en skål. Rør gæren ud i mælken

3 Tilsæt  et æg samt sukker og derefter melet lidt af
gangen. Ælt dejen til en blød, blank og smidig bolledej. (den må godt være lidt klisteret)

hæve 1time.

4 Rul derefter dejen ud, så den passer med en bradepande (foret med bagepapir)
5 kom dejen op i bradepanden. Lad efterhæve ca. 30 min. mens du laver toppingen.
6 smelte smør og brun farin sammen. Pisk kagecreme heri.

Når dejen har hævet i 30 minutter laver du fordybninger i dejen med fingerne og smørre toppingen på.

Sæt i ovnene ved 200 grader jeg brugte ikke varmluft og bagte den til man kunne stikke en spis ned i dejen uden der var dej på lige et sted hvor der ikke var topping

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. september 2013

Team Putte

B&J skriver:

det må du gerne den er så super let og dejen er perfekt at arbejde med jeg brugte dog ikke alt fyldet for syntes det blev for meget..

Dej:

50 g. gær
50 g. sukker

75 g. smør eller margarine
3 dl mælk
1 æg
ca. 600 g. mel (brugte 500g og puttede lidt mere i)

Topping:
150 g. smør eller margarine
325 g. brun farin
færdigrørt kagecreme fra ½ brev

1. Rør kagecreme(ca. ½ brev) sammen efter anvisning og sæt på køl.
2. Lun mælken med smør så det smelter. Lad køle til lunken og kom i en skål. Rør gæren ud i mælken

3 Tilsæt  et æg samt sukker og derefter melet lidt af
gangen. Ælt dejen til en blød, blank og smidig bolledej. (den må godt være lidt klisteret)

hæve 1time.

4 Rul derefter dejen ud, så den passer med en bradepande (foret med bagepapir)
5 kom dejen op i bradepanden. Lad efterhæve ca. 30 min. mens du laver toppingen.
6 smelte smør og brun farin sammen. Pisk kagecreme heri.

Når dejen har hævet i 30 minutter laver du fordybninger i dejen med fingerne og smørre toppingen på.

Sæt i ovnene ved 200 grader jeg brugte ikke varmluft og bagte den til man kunne stikke en spis ned i dejen uden der var dej på lige et sted hvor der ikke var topping

tusind Tak det må prøves

Anmeld

21. september 2013

B&J

Team Putte skriver:

tusind Tak det må prøves

Det var så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.