Kay skriver:
jeg skal op på vognen igen...
tabte 35 kg. ved hjælp af pco kost og madlog.dk... og blev gravid...
under graviditeten røg de 35 på igen... har så tabt 10... men mangler jo så 25
(hvis vi skal gøre os forhåbning om at få nr. 2
)
frokost og aftensmad er ret let... men jeg har store problemer med min morgen mad...
jeg er ikke sulten om morgnen, har faktisk små-kvalme hver morgen... så jeg spiser først på vej på arbejde (på cykkel) eller når jeg er nået frem...
jeg er pædagog i en vuggestue, så tit spiser jeg min morgen mad kl 9 når vi spiser formiddags frugt... 
og der er det bare nemmest at havde en bolle eller rugklapper eller noget lignende med... og et stykke frugt... 
men har i nogle andre ideer til morgen mad?? noget nemt og hurtigt, da det skal passe ind i vores morgen her hjemme 
Jeg er heller ikke specielt sulten om morgenen, så jeg plejer altid at pakke min morgenmad sammen om aftenen og tage den med på arbejde næste dag og spise den der. Tit så får jeg skyr med lidt frugt på og en lille håndfuld mandler som knas.
Skyr er ikke for alle da den kan være lidt tør i konsistensen, men Egelykke laver en der er meget blød. Om aftenen hælder jeg en portion skyr i en beholder og smider så lidt frossent frugt i, som så tør op natten over og gør skyren mere blød, når jeg skal spise den. Æblemos er også rigtig godt til, og Skælskør laver nogle frugtgrøde, som er uden tilsat sukker (inklusive æblegrød). Mandlerne tager jeg så med i en lille beholder ved siden af og smider på toppen, når jeg skal spise.
Skyr er fuld af proteiner og meget mere mættende end fx yoghurt, men en anden mulighed er at købe en liter cheasy yoghurt (eller anden sukkerfri variant) og blande en lille smule yoghurt sammen med skyr for at få smagene fra yoghurten med, så behøver du ikke selv tilføje frugt. Der findes også skyr varianter, hvor der allerede er frugt i, men pas på med dem, for de er typisk også fyldt med sukker.
Du kan også rive lidt citron i skyren, så får du en slags citronfromage.