Anonym skriver:
Godmorgen i dejlige baby-brugere
Jeg har lige et hurtig spørgsmål.
Jeg er stoppet på p-piller d. 25/6. Havde derefter den sidste mens på p-piller d. 1/7 til 5/7. Derefter så jeg ikke skyggen af mens før d. 4/9 til ca. 10/9. Jeg testede for sjovt igår. (ved godt jeg ikke skulle have gjort det men sket er sket). Der kom altså enten en positiv streg eller en skyggestreg (med lyserød farve). Tjekkede den sidst efter tre minutter (der står op til fem minutter), hvor der umiddelbart ikke var noget at se. Men kiggede på den efter 1,5 time, hvor stregen var der, og den klarede sagtens stregt arm testen.
Ville i teste igen, hvis det var jer? Eller vente til 4/10 for, at se om mens dukker op? Har ikke andre symptomer end kvalme og uro i underlivet (som også kan være tegn på æglæsning). 
Hej utålmodige

Den Graviditetstest kunne du jo ligeså godt have ladet din mand tisse på

Testen afslører om der er HCG i din urin og på dag 5 efter menstruation er der lige så stor chance for at der er HCG (lig 0) i din mands urin som i din.
Du har jo ikke engang haft ægløsning.....

HCG dannes, når et befrugtet æg sætter sig fast i livmoderens slimhinde og begynder at dele sig. Ikke før.
Det er nok en god idé både for din psyke og for din pengepung at tage en dyb indånding og være lidt mere rationel. Jeg har læst herinde at nogle undlader at have graviditetstests liggende, fordi de ikke kan lade være med at teste.
Der kan gå rigtig lang tid inden du bliver gravid - jeg håber selvfølgelig for dig, at det går stærkt

Mht. til at aflæse en graviditetstest 1½ time efter tid er en rigtig dårlig idé. Du skaber falske forhåbninger for dig selv og de er svære at "sluge".
Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg tror, at det der sker er, at farven fra din kontrolstreg kan "vandre" fra kontrolstregen til teststregen. Ligesom du ser væsken (din urin) sive op langs med filtstrimlen, kan urinen - og de indholdsstoffer, der er i den også sive den anden vej - der sker en udligning/udjævning af indholdet i filtstrimlen. Når farven så finder hen til din teststreg, er det fordi filtstrimlen der er imprægneret med noget, som vil binde farvestoffet.
Sådan lidt groft forklaret. Det er ren kemi, og hvis man forstår, hvordan det virker, kan man også bedre forholde sig til resultaterne.
Som sagt held og lykke med projektet, men for din egen skyld, så orienter dig - læs så meget som muligt om det projekt du har gang i, så bliver det hele meget nemmere.
Og endnu engang held og lykke.