solcreme til mulatbarn ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.298 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. juli 2009

fiskeroletuegbe

Kære allesammen .

Jeg har et lille spørgsmål, som jeg har gået og tænkt på her gennem den sidste tid. Jeg venter mig og har termin her til slut oktober og venter vores første barn. Min mand er afrikaner og jeg er dansker - så vi får nok et barn der er mellem brunt. Hvad gør man i forhold til solcreme og et mulatbarn ? Jeg ved at min mand siger at hvis han får solcreme på så føler han det som om at hans hud brænder. Er her noget der kan svare mig om man skal bruge solcreme til mulatbørn ?

Knus :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2009

ivfmarie

risikoen for at få hudkræft formindskes ved brug af solcreme - uanset hudfarve.

Marie

Anmeld

18. juli 2009

Lone Jakobsen

hejsa
jeg har 2 børn hvis far er grønlænder (ved ikke om det så stadig hedder mulat børn) de bliver også beskyttet med solcreme. de har lige så stor risiko for at udvikle hudkræft som alle andre, og skal derfor ha på lige så ofte som alle andre.
dog bruger jeg faktor 15 til dem....hvorimod mine to store (som har lys hud) får faktor 25 på.
Lone

Anmeld

18. juli 2009

cille22

fiskeroletuegbe skriver:

Kære allesammen .

Jeg har et lille spørgsmål, som jeg har gået og tænkt på her gennem den sidste tid. Jeg venter mig og har termin her til slut oktober og venter vores første barn. Min mand er afrikaner og jeg er dansker - så vi får nok et barn der er mellem brunt. Hvad gør man i forhold til solcreme og et mulatbarn ? Jeg ved at min mand siger at hvis han får solcreme på så føler han det som om at hans hud brænder. Er her noget der kan svare mig om man skal bruge solcreme til mulatbørn ?

Knus :-)

vores unger bruger solcreme, da det som de andre siger beskytter mod de skadelige stråler, vi har bruger derma til dem.
Hilsen cecilie med 3 skønne mulatter

Anmeld

18. juli 2009

Miamaja

ivfmarie skriver:

risikoen for at få hudkræft formindskes ved brug af solcreme - uanset hudfarve.

Marie

Nemlig 

Du skal absolut bruge solcreme til mulat barn og helt sort barn. de bliver ogsaa solskoldet og deres hud er meget folsom for sol ogsaa

Anmeld

19. juli 2009

missKat

solcreme skal du også bruge selvom han er en smuk lille mulat dreng!
som de andre skriver, har han samme risiko, for at udvikle hudcanser, som alle andre.

men om hans hud "brænder" som hans far gør, kan jeg ikke finde et svar på.
er det af alt solcreme hans hud reagerer?? for tænker at det kunne være en allergisk reaktion på ham.. er han sart overfor andre ting??

smil miss-kat

Anmeld

19. juli 2009

fiskeroletuegbe

ok tak for alle svarerne :-)

Anmeld

19. juli 2009

millesofie

hej med jer
og tillykke

jeg ved af erfaging at mulat børn ligesom andre børn (uanset hudfarve) skal have solcreme på
men ved også at (som din mand siger) at solcreme kan gøre ondt
sørg derfor for at vælge en solcreme der ikke har perfume og andet dårligt i´.
held og lykke frem over og god sommer
mvh mille-sofie

Anmeld

13. september 2009

Lillefe

Hejsa! Nadia er ligesom mulat barn da hendes far har er blanding af diverse ting heeh Og hende giver jeg solcreme på for selvom man har en god hud til at modtage kan man nogen gange godt blive forbrændt Mvh Merethe 

Anmeld

13. september 2009

qp

Mulatte som andre kan godt blive "mørkere"... og derved skal de (som andre) have solcreme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.