Madplan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

395 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. september 2013

Anonym trådstarter

Må jeg høre jeres madplan.. Sådan i løbet af dagen for jeres søn/datter? Synes madplanen herhjemme er meget ensformet... Så ville høre hvad i giver jeres børn på omkring 16 måneder,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

Anonym trådstarter

:-)

Anmeld

14. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nu er min godt nok 22måneder, men spiste det samme for 6 måneder siden som nu

morgenmad : havregrød eller havregryn med mælk

formiddag : et stykke frugt og evt en halv bolle hvis han har fået tidlig morgenmad  

middag : rugbrød med pålæg (hvad som helst) og gerne agurk/tomat ved siden af. 

Eftermiddag : et stykke frugt eller 2 og en bolle/knækbrød/pizzasnegl, eller hvad vi nu har

aftensmad : ja, det vi nu får

Anmeld

14. september 2013

FruJacobsen

Min søn er 16mdr. Hans madplan for dagen ser nogenlunde sådan ud:

Morgenmad:Han får faktisk altid havregrød til morgenmad (hm, måske vi skulle finde på noget andet!). Dertil en lille skål med friske bær (hindbær, jordbær eller blåbær) og bliver også altid tilbudt et stykke banan.

Formiddag: Her er han for det meste i dagpleje, men herhjemme får han som regel en bolle/et stykke brød med smør. Eller frugt, hvis ikke han har spist så meget til morgenmad. Eller A38 blandet med lidt bær eller frugtmos.

Frokost: Igen spiser han mest frokost i dagplejen, men herhjemme laver jeg en tallerken med lidt forskelligt. Kan f.eks. være: rugbrød med leverpostej/pølse/hamberryg/makrel. Agurk. Majs. Tomat. Æg. Ørredfilet. Peberfrugt. Et stykke ost. Rejer. Kogte gulerødder. Der er mange muligheder kan også finde på at varme en rest fra aftensmaden fra dagen før.

Eftermiddag: Forskelligt....frugt, bolle, A38, sommetider pandekager....

Aften: Også ret forskelligt !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.