Jeg skal skilles :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2013

LilleChelle

2babygirls skriver:

Min søster har delvis friplads ved en privat. Hun giver 2000 ud af 5000 om måneden.

Dvs. at den dagpleje hun har, koster over 10.000 kr. om måneden pr. barn. Det lyder meget urealistisk. 

Så der tror jeg du har fået forkert fat i det. 

- Jeg tror hun får 5179 kr. i tilskud fra kommunen, som alle får. Og så er hendes egenbetaling på 2000 kr. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

2babygirls

LilleChelle skriver:

Dvs. at den dagpleje hun har, koster over 10.000 kr. om måneden pr. barn. Det lyder meget urealistisk. 

Så der tror jeg du har fået forkert fat i det. 

- Jeg tror hun får 5179 kr. i tilskud fra kommunen, som alle får. Og så er hendes egenbetaling på 2000 kr. 

Det er også det jeg skriver ;-)

Anmeld

14. september 2013

Momo

Jeg ved ikke noget om det da jeg selv lige er komme i samme situation, men ville ikke forlade tråden uden at sende dig en masse tanker og et kæmpe kram 

Anmeld

14. september 2013

LMX

Anonym skriver:

Vi giver 1700 ud af 6950 om måneden.
Men tænkte mere på friplads.

Koster jeres DP næsten 7000 om mdr?? Jesus...

Her hvor jeg bor koster det 2500 

Men du skal søge følgende:

Boligsikring. (alle boliger)

Fædrebidrag

Friplads

Ekstra børnepenge hver 3. mdr.

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

Momo skriver:

Jeg ved ikke noget om det da jeg selv lige er komme i samme situation, men ville ikke forlade tråden uden at sende dig en masse tanker og et kæmpe kram 

Tak skal du have

og du må vist hellere få en samme vej
Håber i kommer "nemt" igennem det

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Koster jeres DP næsten 7000 om mdr?? Jesus...

Her hvor jeg bor koster det 2500 

Men du skal søge følgende:

Boligsikring. (alle boliger)

Fædrebidrag

Friplads

Ekstra børnepenge hver 3. mdr.

Ja men det er også en privat

Tak for listen

Anmeld

15. september 2013

Momo

Anonym skriver:

Tak skal du have

og du må vist hellere få en samme vej
Håber i kommer "nemt" igennem det

Mange tak  Men det jeg nu ikke i tvivl om at vi gør  

Anmeld

15. september 2013

skatja

du kan sagtens søge boligsikring eller boligstøtte når du skal finde ny bolig vil din kommune højst sansynligt råde dig til at finde en bolig til max 6.000kr plus forbrug. (du vil ca modtage 3000kr) i boligstøtte

så skal du selvfølgelig søge børnebidrag fra far på de 1200 kr

søge ordinært og ekstra ordinært børnetilskud fra kommunen som falder på samme dato som børnefamilieydelsen fra udbetaling danmark.

hvis jeres datter er 14 mdr vil du modtage 4200 i b&f ydelse og omkring 2500 i ordinært og ekstra ordinært børnetilskud.

jeg vil mene at du godt kan ansøge om friplads til en privat dp men jeg ville lige tage tlf og ringe til pladsanvisningen og høre ad for en sikkerhedsskyld. jeg kunne ikke forestille mig at de ville byde så lille et barn at skulle skifte dp

held og lykke med det hele i skal skam nok klare jer, selvom det er lidt hårdt det hele i starten..

foriøvrigt kan du også søge om hjælp til indskud og flytningen ved kommunen også hvis ikke du har andre muligheder for at finde penge til det..

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

skatja skriver:

du kan sagtens søge boligsikring eller boligstøtte når du skal finde ny bolig vil din kommune højst sansynligt råde dig til at finde en bolig til max 6.000kr plus forbrug. (du vil ca modtage 3000kr) i boligstøtte

så skal du selvfølgelig søge børnebidrag fra far på de 1200 kr

søge ordinært og ekstra ordinært børnetilskud fra kommunen som falder på samme dato som børnefamilieydelsen fra udbetaling danmark.

hvis jeres datter er 14 mdr vil du modtage 4200 i b&f ydelse og omkring 2500 i ordinært og ekstra ordinært børnetilskud.

jeg vil mene at du godt kan ansøge om friplads til en privat dp men jeg ville lige tage tlf og ringe til pladsanvisningen og høre ad for en sikkerhedsskyld. jeg kunne ikke forestille mig at de ville byde så lille et barn at skulle skifte dp

held og lykke med det hele i skal skam nok klare jer, selvom det er lidt hårdt det hele i starten..

foriøvrigt kan du også søge om hjælp til indskud og flytningen ved kommunen også hvis ikke du har andre muligheder for at finde penge til det..

Der er vist en mulighed for at jeg kan blive i vores lejlighed.
Den koster 6950 kr plus forbrug.
Men sagen er den at (ja, nu afslører jeg nok mig selv, så dem på fb - shhhhh! Familie ved intet endnu), vi har også et barn på knap 4 år. Hun er multihandicappet og flytter på institution. Men hun skal alligevel have mulighed for at komme hjem ind imellem og hun skal bruge eget værelse med lift og seng. Det har vi allerede i lejligheden.
Og jeg kan ikke finde andet der er handicapvenligt på samme størrelse, billigere i hjørring
Ville jeg stadig kunne få boligsikring?

Anmeld

16. september 2013

skatja

Anonym skriver:

Der er vist en mulighed for at jeg kan blive i vores lejlighed.
Den koster 6950 kr plus forbrug.
Men sagen er den at (ja, nu afslører jeg nok mig selv, så dem på fb - shhhhh! Familie ved intet endnu), vi har også et barn på knap 4 år. Hun er multihandicappet og flytter på institution. Men hun skal alligevel have mulighed for at komme hjem ind imellem og hun skal bruge eget værelse med lift og seng. Det har vi allerede i lejligheden.
Og jeg kan ikke finde andet der er handicapvenligt på samme størrelse, billigere i hjørring
Ville jeg stadig kunne få boligsikring?

okay på den måde. uh det ved jeg faktisk ikke. så vil hun jo ikke være hjemmeboende på samme måde. det hele afhænger også af din indtægt. ligemeget hvad vil du nok kunne få en smule boligsikring hvis du har en hustandsindkomst på mindre end 400.000 kr mener jeg. er ikke helt sikker

prøv at kontakte din sagsbehandler i din bopælskommune om flere informationer. hun vil kunne give dig de nøjagtige oplysninger

al held og lykke herfra i hvertfald og et kæmpe kram til dig og din datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.