ÆU idag... Men dagen startede knap så godt :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
7 svar
2 synes godt om
14. september 2013

WantingBaby2012

Så er vi lige kommet hjem fra ÆU på Rigshospitalet. 7 æg blev det til, hvilket vel egentlig er ok, når jeg har været igennem kort behandling denne gang. 

Men men men... 

Første sædprøve min kæreste afleverede viste sig kun at indeholde 0,1  % ældende sædceller, hvilket ikke helt var nok  Så noget nedtrykt måtte han hurtigt lave en ny... 

Efter ÆU var vi selvfølgelig nysgerrige for, om 2. prøve var bedre.. Og sygeplejersken sagde, at de ihvertfald havde hvad de skulle bruge.. 

ØØV for en dårlig oplevelse, på trods af at sygeplejersken var SÅ sød og forstående...  

Som en plaster på såret til min meget nedtrykte kæreste, fortalte hun, at vi ikke var de eneste der havde stået i den situation.. 

Vi håbede jo virkelig at der bare kunne blive mindst 2 æg til ÆO, men det ser umiddelbart jo ikke særlig lovene ud.. 

Hvor er det bare uretfærdigt, at noget som skulle være det mest naturlige i verden, er så kompliceret og svært at opnå.. 

Er der andre der har stået i samme situation eller lign. og hvor der er kommet en graviditet og ikke mindst levende baby ud af det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

WantingBaby2012

WantingBaby2012 skriver:

Så er vi lige kommet hjem fra ÆU på Rigshospitalet. 7 æg blev det til, hvilket vel egentlig er ok, når jeg har været igennem kort behandling denne gang. 

Men men men... 

Første sædprøve min kæreste afleverede viste sig kun at indeholde 0,1  % ældende sædceller, hvilket ikke helt var nok  Så noget nedtrykt måtte han hurtigt lave en ny... 

Efter ÆU var vi selvfølgelig nysgerrige for, om 2. prøve var bedre.. Og sygeplejersken sagde, at de ihvertfald havde hvad de skulle bruge.. 

ØØV for en dårlig oplevelse, på trods af at sygeplejersken var SÅ sød og forstående...  

Som en plaster på såret til min meget nedtrykte kæreste, fortalte hun, at vi ikke var de eneste der havde stået i den situation.. 

Vi håbede jo virkelig at der bare kunne blive mindst 2 æg til ÆO, men det ser umiddelbart jo ikke særlig lovene ud.. 

Hvor er det bare uretfærdigt, at noget som skulle være det mest naturlige i verden, er så kompliceret og svært at opnå.. 

Er der andre der har stået i samme situation eller lign. og hvor der er kommet en graviditet og ikke mindst levende baby ud af det? 

Rettelse: Selvfølgelig ikke ældende sædceller men LEVENDE sædceller... 

Anmeld

14. september 2013

**Ønskebabyen

WantingBaby2012 skriver:

Men men men... 

Er det ICSI i skal igennem??

I så fald, skal du huske på at de jo kun skal bruge 7 levende og fine sædceller Så det skal de nok klare..
At der ikke er så mange, er jo ikke ensbetydende med at de ikke er gode nok dem der så er. Op med humøret.. Er sikker på at det nok skal gå godt..

Anmeld

14. september 2013

WantingBaby2012

**Ønskebabyen skriver:

Er det ICSI i skal igennem??

I så fald, skal du huske på at de jo kun skal bruge 7 levende og fine sædceller Så det skal de nok klare..
At der ikke er så mange, er jo ikke ensbetydende med at de ikke er gode nok dem der så er. Op med humøret.. Er sikker på at det nok skal gå godt..

Ja det er ICSI behandling, ligesom de 2 andre gange. 

Ved godt godt at der i realiteten kun behøves én sædcelle og 1 æg, men de andre gange har jeg haft hhv. 16 og 10 æg ved ÆU og ved første forsøg blev kun 2 æg befrugtet og ved andet forsøg blev kun 1. Så succesraten er jo ikke så høj ved os 

Tak for  - det har vi vist brug for 

Anmeld

14. september 2013

**Ønskebabyen

WantingBaby2012 skriver:

Ja det er ICSI behandling, ligesom de 2 andre gange. 

Ved godt godt at der i realiteten kun behøves én sædcelle og 1 æg, men de andre gange har jeg haft hhv. 16 og 10 æg ved ÆU og ved første forsøg blev kun 2 æg befrugtet og ved andet forsøg blev kun 1. Så succesraten er jo ikke så høj ved os 

Tak for  - det har vi vist brug for 

Altså det behøver jo ikke være pga. sæden.. Det kan også være dine æg der ikke er gode, pga. medicinen du har fået.. Sådan var det jo hos mig, fandt vi ud af bagefter..

Så hvis i denne gang har prøvet kort protokol fremfor lang, så op med humøret.. Du må ikke sammenligne med de andre forsøg! For du har ikke været det samme igennem..

Anmeld

14. september 2013

WantingBaby2012

**Ønskebabyen skriver:

Altså det behøver jo ikke være pga. sæden.. Det kan også være dine æg der ikke er gode, pga. medicinen du har fået.. Sådan var det jo hos mig, fandt vi ud af bagefter..

Så hvis i denne gang har prøvet kort protokol fremfor lang, så op med humøret.. Du må ikke sammenligne med de andre forsøg! For du har ikke været det samme igennem..

Ja det kan selvfølgelig også være æggene.. Men jeg har både prøvet lang protokol med Gonal-F og lang med menopur.. Og nu en kort med menopur.. 

det eneste der var forskellen fra de andre forsøg og denne gang er selvfølgelig at vi ikke har været igennem nedregulering men også at jeg startede med menopur 150 enheder denne gang, hvorimod de andre gange startede vi roligere op med kun 112,5 enheder.. 

Så det er gået lidt hurtigere, men tilgengæld var der heller ikke så mange æg som sidst.. 

Men ja, der er jo ikke andet at gøre end at holde sig munter indtil den endelige dom kommer på mandag. 

Anmeld

14. september 2013

WantingBaby2012

**Ønskebabyen skriver:

Hvilket medicin virkede så bedst på dig? 

Anmeld

14. september 2013

**Ønskebabyen

WantingBaby2012 skriver:

Hvilket medicin virkede så bedst på dig? 

Jamen det fandt vi aldrig ud af.. Jeg var igennem to forsøg med lang protokol og med Gonal-F. Fik taget 14 æg ud begge gange, men 1. Gang var der kun 3 brugbare æg der blev til noget og anden gang var der ingen.
Planen var så at jeg skulle prøve med et nyt hormon der hedder Fostimon, men det nåede vi aldrig til, da vi valgte at forsøge med vores fryseæg som gav pote

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.