Hvor hurtig ny vs plads i anden kommune

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

439 visninger
9 svar
1 synes godt om
14. september 2013

Anonym trådstarter

Hejsa
Vi har overvejet og flytte kommune. Men hvor hurtigt kan man evt. Få vs plads i den kommune man flytter til?
Ved godt der self er venteliste. Men hvordan ligger reglerne i forhold til dem der søger plads til deres helt små som lige skal starte. Og så sådan nogle som os der er tilflytter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

roenlund

Jeg tror det er meget forskelligt fra kommune til kommune, hvis du flytter til min kommune er der pasningsgaranti på 3 mdr men det er i dp, du vil kun kunne få vs hvis du ikke har noget krav til hvilken da der er en i kommunen der har meget plads men resten er fuldt booket...

Anmeld

14. september 2013

mor88

Anonym skriver:

Hejsa
Vi har overvejet og flytte kommune. Men hvor hurtigt kan man evt. Få vs plads i den kommune man flytter til?
Ved godt der self er venteliste. Men hvordan ligger reglerne i forhold til dem der søger plads til deres helt små som lige skal starte. Og så sådan nogle som os der er tilflytter?

Vi fik plads efter to uger, men det var i DP. Hvis det skulle have været VS, ville vi komme til at vente i 3-6 måneder

Jeg ville til enhver tid vælge DP, men det er så en helt anden snak..

Anmeld

14. september 2013

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Vi fik plads efter to uger, men det var i DP. Hvis det skulle have været VS, ville vi komme til at vente i 3-6 måneder

Jeg ville til enhver tid vælge DP, men det er så en helt anden snak..

Hvor er du fra?
Det er fordi vi gerne vil søge en integreret. Da vores datter er 2,3 år og vi synes det ville være lidt træls at skulle få hende over i en dp for så efter meget kort tid at få hende i en børnehave.

Og hvis vi skulle lade hende blive hvor hun er nu indtil hun evt. Skulle i børnehave så vil vi skulle bruge 2400 kr hver mdr ekstra på benzin og det synes vier rigtig mange penge.

Anmeld

14. september 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Hejsa

nu ved jeg ikke ang. vs, men vi skidtede bærnehave og der gik ca 1½ månede, og det var på hastetid....

Anmeld

14. september 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

nu ved jeg ikke ang. vs, men vi skidtede bærnehave og der gik ca 1½ månede, og det var på hastetid....

Kaldes det også hasteindkaldt når man flytter kommune? Eller er det kun når det ikke går godt det sted børnene er?

Anmeld

14. september 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Kaldes det også hasteindkaldt når man flytter kommune? Eller er det kun når det ikke går godt det sted børnene er?

må være dig svar skyldig, vi flyttede da vi havde fundet hus, hvorfor vi kom på hasteplads aner jeg faktisk ikke....

Anmeld

14. september 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

må være dig svar skyldig, vi flyttede da vi havde fundet hus, hvorfor vi kom på hasteplads aner jeg faktisk ikke....

Hmm okay. Det er vel ikke andet for end at jeg må prøve og undersøge det men hvor jeg skal undersøge det aner jeg simpelthen ikke. Pladsanvisningen måske?

Anmeld

14. september 2013

roenlund

Jeg ville ringe til pladsandvisningen i den kommune du flytter til de må vide hvordan man gør...

Anmeld

14. september 2013

twinny

Jeg flyttede til en anden kommune d 29 aug og havde plads 1. Sep. Og det var to børn. Jeg tror jeg snakkede med 15 aug. Hvor de ville gøre hvad de kunne

Og presse os ind.    

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.