Gode råd til opfriskning af gammel seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.042 visninger
3 svar
3 synes godt om
13. september 2013

NoahEmil

Jeg har købt en gammel junior udtræksseng jeg skal have malet, men jeg er lidt i tvivl om hvordan. Den er lakeret nogen steder, skal jeg slibe den og så give grunder og så male eller er grunder unødvendigt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2013

TinTinO

Jeg vil sige, den bliver pænere hvis du sliber nee, bruger grunder, maler, sliber og maler :-) jeg har i hvert fald fået de flotteste resultater med det :-)

Anmeld

13. september 2013

modesty

NoahEmil skriver:

Jeg har købt en gammel junior udtræksseng jeg skal have malet, men jeg er lidt i tvivl om hvordan. Den er lakeret nogen steder, skal jeg slibe den og så give grunder og så male eller er grunder unødvendigt?

Vil bare lige sige at du skal huske at bruge Svanemærket maling og lade sengen dampe af i mindst et par uger (i et værelse hvor barnet ikke opholder sig meget) inden den bliver taget i brug.

Anmeld

13. september 2013

mele

jeg har gjot noget lignede og den er blevet så fin.

først sleb jeg let med sandpapir på alle flader, herefter tørrede jeg den af og grundede den et par gange.

til slut fik den 2-3 gange måling (selvom mallingen var knald lilla farvet)

grunder du ikke skal du male endnu flere gange og maling til en træ seng er faktisk meget dyrt (tror mit løb op i 500-600 kr) da sengende trods grunder bare sugede og sugede.

lak ud over var ikke nødvendigt.

husk at al maling skal være HELT tør inden du maler et nyt lag ellers vil den løbe.

jeg gjorde det i carporten og den stod derfor også der i flere uger så havde ingen problemer med lugt gener da den endelig blev færdig men et weekend projekt er det ikke det tager længere tid pga tørre tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.