Anonym skriver:
Hej alle,
Beklager på forhånd at dette måske bliver en lille smugle lang. Sagen er den at jeg ikke kan beslutte mig om den lille skal døbes eller ej!
Det der afholder mig fra det er bla. så noget som økonomi .. min kæreste og jer er begge studerende, og det er jo ikke fordi vi vader i penge. Dog har svigermor tilbudt at give et tilskud/betale for maden. Det er jo rigtig sødt af hende, men hun har hjulpet med rigtig meget i forhold til vores lejlighed og til baby, og jeg ved hun gør det med glæde, men vil også gerne vise at vi ikke har brug for hjælp til alt! måske jeg bare er for stolt ...
Gæstelisten er også et problem .. min kærestes og min baggrund er meget forskellige. Han kommer fra en familie med mange akademikere/ alle har arbejde og uddannelse. Jeg kommer selv fra en familie hvor både min mor og far er misbrugere, så hvis man sætte dem sammen med hans familie kunne jeg forstille mig nogle fordomme vil dukke op.
Min far er ikke et problem, han kan godt finde ud af at begå sig sammen med andre mennesker, det er mere min mor. På den ene side vil jer gerne have hende med fordi hun er mormor og jeg vil ikke gøre hende ked af det/skuffe hende. Men på den anden side synes jeg det er pinligt. Jeg ved heller ikke hvad hun kan finde på, da hun før har været med til ting hvor hun bla. har stjålet fra nogle af de andre gæster. Og man ved aldrig hvordan hun ser ud når hun dukker op til ting ...
Ved ikke rigtig hvor jeg vil hen med det her da det ikke rigtig er noget spørgsmål eller noget .. jeg ved bare ikke om jeg skal vælge dåb eller ej, også pga hele det med om man i bund og grund er troende eller ej! (for man siger jo ja til opvokse sit barn i den kristne tro)
Tak fordi du læste med.
Vi står i PRÆCIS samme situation som jer!
Ret uhyggeligt faktisk. Min kærestes familie er en "pæn" familie - hvis det kan siges sådan med højtuddannede og velhavende mennesker.
Min familie derimod er TOTALT anerledes! Min mor er også stofmisbruger, min far har lige fået kæmpet sig ud af et årelangt alkoholmisbrug så de er MEGET forskellige.
Derudover kan mine forældre ikke døje synet af hinanden og de snakker IKKE sammen!
Vi har derfor valgt, at holde to navngivningsfester, da vi ikke ønsker vores søn skal døbes, da vi ikke kristne.
Men den ene bliver for hele min fars familie og den anden for min kærestes familie, min mor, mormor og morfar - de er de eneste jeg har på den side. På den måde synes vi, at vi får delt det godt op.
Min kærestes familie kender til min mor og hendes problemer, og jeg ved på forhånd, at min mor og mormor og morfar ikke bliver hængende i flere timer, da min morfar er en meget syg gammel mand og min mor som sagt har det misbrug hun har.
Jeg har derudover sagt til min mor, at jeg faktisk ikke ønsker at hun skal se min søn før jeg kan se, at hun er i bedring - forstået på den måde, at hun skal være HELT clean er VIRKELIG arbejde med sine problemer.
Jeg vil ikke have, at han skal opleve hans mormor når hun er påvirket.
Du er meget velkommen til, at skrive en privat besked til mig, hvis du har brug for det