Er dagen trist og grå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

580 visninger
6 svar
35 synes godt om
12. september 2013

Anonym trådstarter

Er dagen trist og grå? Så læs denne lille historie fra det virkelige liv. (anonym af hensyn til mit job)

Jeg kommer ved en dejlig dame, hun runder 104 år om cirka 1 måned. Hun får 25 minutters daglig hjælp. I disse 25 minutter får hun redt sin seng, tømt en bækkenstol - nogen dage ordnet vasketøj og ellers en god sludder for en sladder.  Og rengøring hver 14. dag.

Hun ser ikke så godt mere, er stadig mobil og går rundt med stok eller rollator. Hun laver selv småkager i sit køkken (forresten DE BEDSTE () jeg har smagt), marmelade laver hun også. Og bager sit eget rugbrød og franskbrød. Den varme mad får hun dog udefra. 

Nå ja, og hver weekend holder hun fri fra hjemmeplejen da hun går i bad og vil ikke forstyrres. 

Hendes datter kommer af og til og overnatter, hun er 80 år. Og sønnen kommer 2-3 gange om ugen, han er så lige fyldt 76 år. De flyver også rundt som ingenting. 

synes hun er en SEJ dame. 

Så de damer.. når alting ser lidt trist og gråt ud, så tænk på at livet varer mange år, men få det bedste ud af det. Det skylder vi os selv og dem der har os kær. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2013

ESV

Anonym skriver:

Er dagen trist og grå? Så læs denne lille historie fra det virkelige liv. (anonym af hensyn til mit job)

Jeg kommer ved en dejlig dame, hun runder 104 år om cirka 1 måned. Hun får 25 minutters daglig hjælp. I disse 25 minutter får hun redt sin seng, tømt en bækkenstol - nogen dage ordnet vasketøj og ellers en god sludder for en sladder.  Og rengøring hver 14. dag.

Hun ser ikke så godt mere, er stadig mobil og går rundt med stok eller rollator. Hun laver selv småkager i sit køkken (forresten DE BEDSTE () jeg har smagt), marmelade laver hun også. Og bager sit eget rugbrød og franskbrød. Den varme mad får hun dog udefra. 

Nå ja, og hver weekend holder hun fri fra hjemmeplejen da hun går i bad og vil ikke forstyrres. 

Hendes datter kommer af og til og overnatter, hun er 80 år. Og sønnen kommer 2-3 gange om ugen, han er så lige fyldt 76 år. De flyver også rundt som ingenting. 

Så de damer.. når alting ser lidt trist og gråt ud, så tænk på at livet varer mange år, men få det bedste ud af det. Det skylder vi os selv og dem der har os kær. 

Årrrrh hvor er det bare en skøn historie.
Jeg elsker det faktum at hun holder fri fra jer i weekenden. Seje dame altså!

Anmeld

12. september 2013

@BRUGER

Anonym skriver:

Årh en fin lille historie, måtte lige læse den for manden! Og hvor må det være specielt, at se sine egne børn blive gamle..

Anmeld

13. september 2013

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Årrrrh hvor er det bare en skøn historie.
Jeg elsker det faktum at hun holder fri fra jer i weekenden. Seje dame altså!

Præcis og det er de ord hun selv bruger. Hun er en af dem, jeg vil savne voldsomt den dag, hun går bort.

Anmeld

13. september 2013

Anonym trådstarter

@BRUGER skriver:

Årh en fin lille historie, måtte lige læse den for manden! Og hvor må det være specielt, at se sine egne børn blive gamle..

Det siger hun også. Hun kan ikke forstå at de er så gamle.

Anmeld

13. september 2013

TbCp

Hvor er det fantastisk!
Hvor vil jeg ønske at jeg selv bliver sådan når jeg bliver gammel

Anmeld

13. september 2013

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Hvor er det fantastisk!
Hvor vil jeg ønske at jeg selv bliver sådan når jeg bliver gammel

Det vil jeg også. Hun er en hyggelig men meget bestemt dame. Hun ved lige nøjagtig hvordan hun vil have tingene gjort. Men gør man det rigtig, så bliver hun bare så glad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.