Må jeg eje et hus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
9 svar
1 synes godt om
11. september 2013

Anonym trådstarter

Vi har endelig fundet vores drømmehus! Vi kiggede på det idag, og vi ønsker at byde på det imorgen! det er billigt, og lige noget for os! 

Meeen, jeg er lige nu på SU, og vi er ved at lave vores nr 2, så derfor er jeg nødt til at komme på kontanthjælp efter min uddannelse stopper til juni, så derfor ville jeg høre om jeg må stå som ejer også? Altså så vi låner pengene sammen? ;-) 

eller må jeg ikke stå som ejer på kontanthjælp?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2013

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

Vi har endelig fundet vores drømmehus! Vi kiggede på det idag, og vi ønsker at byde på det imorgen! det er billigt, og lige noget for os! 

Meeen, jeg er lige nu på SU, og vi er ved at lave vores nr 2, så derfor er jeg nødt til at komme på kontanthjælp efter min uddannelse stopper til juni, så derfor ville jeg høre om jeg må stå som ejer også? Altså så vi låner pengene sammen? ;-) 

Du må ikke eje noget over 10.000 tror jeg det er..

Anmeld

11. september 2013

jydeinden

Anonym skriver:

nej den eneste der må eje er din partner

Anmeld

11. september 2013

Kløver

Mener at regler er at man ikke må have værdi over 10.000 men hvis friværdien ikke overskrider må du godt, dvs at ma. Ikke kan sælge med gevinst eller låne mere i huset, hvilket i jo ikke vil kunne de første år, men rådfør evt med en sagsbehandler om reglerne, kan man vist gøre anonymt

Anmeld

11. september 2013

(august)

Det afhænger jo også af om i er gift, da din mand i så fald har forsørger pligt, også er det vidste nogle andre regler. Tror nu du kan finde reglerne inde på borger.dk

Anmeld

11. september 2013

Rødhætte

Anonym skriver:

Jeg har ikke så meget forstand på det, men synes du skal ringe til kommunen og få styr på det inden I byder på huset

Anmeld

11. september 2013

l.kjoeller

jeg mener det kommer an på friværdien. altså de penge du ville kunne tjene ved salg vil være formue som ikke må overstige et vist beløb 

Anmeld

11. september 2013

baby012

Det kommer an på meget, er i gift ? 

Anmeld

11. september 2013

1990h

Man må gerne købe hus på kontant hjælp..
har en veninde og kæreste der lige har gjort det. Vel og mærke hvis du kan låne hele beløbet og udbetaling i kredit foreningen da du stadig ikke må have en formue over 10.000..

Så hvis kredit foreningen ville låne jer så kan i godt.

Anmeld

11. september 2013

aarhusmor

Du må gerne købe huset.

Når I skal vælge lån, vil jeg dog anbefale at I får afdragsfri lån, således at du ikke har friværdi i huset. En anden ting er at det er en god idé at være sikre på at huset ikke er mere værd. Det kan man sikre sig på flere måder.

1. lad være med at underbyde

2. får en uvildig ejendomsmægler vurdering (koster penge)

3. få kreditbureauet til at vurdere huset

problemet opstår når ejendommene begynder at stige igen.

Huset må så max. får en friværdi på 20000 kr.

og så lige uden om huset, vær obs på, om du overhovedet kan få kontanthjælp (kærester / ægtefæller der lever sammen osv.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.