Hjælp :( Bella er startet i vuggestue..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

840 visninger
8 svar
6 synes godt om
11. september 2013

lilledittemor

Jeg har virkelig brug for gode råd

Min datter på 20 måneder startede I vuggestue sidste mandag..
De første dage gik det rigtig fint, men nu er det gået op for hende af jeg går fra hende. De sidste to dage har hun været ulykkelig og nærmest angst når jeg afleverer - det kan mit hjerte ikke bære og det er unødvendigt!

Hun har en pædagog som hun er mere tryg ved end de andre.. Så jeg havde tænkt mig at snakke med dem på stuen om at Bella kan blive afleveret hos hende om morgenen og at hun sidder ved siden af hende under spisning eventuelt.
Sådan så hun bliver rigtig tryg ved én person til at starte med - hun er nemlig aldrig blevet passet i længere tid af andre end min mor, så Hun er ikke vant til flere voksne.. Og slet ikke fremmede(!)

Hjælp.. Hvad ville i gøre?
Jeg vil jo bare det allerbedste for min store pige <3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2013

l.kjoeller

Ditte_Marie skriver:

De første dage gik det rigtig fint, men nu er det gået op for hende af jeg går fra hende. De sidste to dage har hun været ulykkelig og nærmest angst når jeg afleverer - det kan mit hjerte ikke bære og det er unødvendigt!

Hun har en pædagog som hun er mere tryg ved end de andre.. Så jeg havde tænkt mig at snakke med dem på stuen om at Bella kan blive afleveret hos hende om morgenen og at hun sidder ved siden af hende under spisning eventuelt.
Sådan så hun bliver rigtig tryg ved én person til at starte med - hun er nemlig aldrig blevet passet i længere tid af andre end min mor, så Hun er ikke vant til flere voksne.. Og slet ikke fremmede(!)

Vi oplevede det samme i dp. Men efter en uge halvanden gik det bedre.  Tænker at det med pædagogen er en super ide. Ved du om hun er sensitiv ? For så kan det være dp er en bedre løsning. Har de fortalt om hun hurtigt holder med at græde igen ? 

Anmeld

11. september 2013

lycly

Synes det lyder som en god ide at aflevere hende til den samme pædagog hver morgen når hun er mest tryg ved hende.

Men jeg tænker lidt, når hun nu ikke har været passet så meget og ikke er så glad for flere "fremmede" voksne, har I så ikke overvejet dagpleje i stedet for? Min datter er også altid blevet passet kun af min mor og selvom hun er en meget glad og social pige så ved jeg bare at vs aldrig ville fungere for hende.

Anmeld

11. september 2013

lilledittemor

l.kjoeller skriver:

Vi oplevede det samme i dp. Men efter en uge halvanden gik det bedre.  Tænker at det med pædagogen er en super ide. Ved du om hun er sensitiv ? For så kan det være dp er en bedre løsning. Har de fortalt om hun hurtigt holder med at græde igen ? 

Jeg havde også overvejet DP.. Men vi blev enige om vuggestue..
Hvordan ved jeg om hun er sensitiv?
Hun holder op med at græde efter lidt tid - men igår da jeg hentede græd hun næsten da hun så mig

Anmeld

11. september 2013

l.kjoeller

Ditte_Marie skriver:

Hun holder op med at græde efter lidt tid - men igår da jeg hentede græd hun næsten da hun så mig

synes umiddelbart det du beskriver lyder helt normalt. prøv at tale med pædagogerne. min venindes dreng er sensitiv og derfor var dp valgt med omhu. Hvis ikke det bliver bedre tror jeg jeg ville overveje hvor vidt hun måske ville have det bedre i dagpleje 

Anmeld

11. september 2013

l.kjoeller

Ditte_Marie skriver:

kan forresten også have noget at gøre med at hun er 20 mnd . så tror jeg hun er mere opmærksom og sepparationsangsten er større. min søsters startede i dp da hun var 6 mnd og min datter da hun var 10 mnd og hun havde væsentligt sværere ved at acceptere forandringen 

Anmeld

11. september 2013

mpr

Ditte_Marie skriver:

Jeg synes det lyder lidt farligt KUN at satse på en pædagog i og med at det er i en vs, du kan jo ikke være sikker på at den ene pædagog er der hver dag om morgenen  Ville prøve at snakke med pædagogerne om der måske kunne være to og helst 3 voksne som måske blev hendes primære voksne så hvis den ene ikke er der så er der måske en anden der kan tage kærligt hånd om hende..? 

Men ja ville overveje om det ikke var muligt at få hende flyttet til dp i stedet hvis hun er usikker ved mange mennesker så hun ikke får en alt for slem start ud af det at skulle være væk fra mor og far.. 

Anmeld

11. september 2013

Jems

Jeg gør det at når min søn på 2 år bliver så ked så ringer jeg derned efter en halv times tid for at hører om han er okay.. Det er en fase de kommer ind i engang imellem.. 

Synes i skal fortsætte som i plejer Selv om det er pisse hårdt, men hvis du ikke er tryg ved det burde i overveje dp

Anmeld

11. september 2013

Carina:-)

Det er nu helt normalt.

Du forlader hende,og hun er bange for du ikke kommer igen.-Thats it.

Jeg ville være mere bekymret over et barn der ikke ville reagere på at blive overladt til fremmede.

I har også fået en lille ny baby,og i den "stores" verden er det en kæmpe omvæltning,og når hun så samtidig bliver "sendt væk" vælter hendes verden jo.

Giv hende tid og korte dage ,så kommer der efterhånden ro på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.