Har brug for lidt hjælp til den økonomiske del ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.723 visninger
18 svar
1 synes godt om
10. september 2013

Anonym trådstarter

Hejsa..

Jeg skal starte udd. som Cater 21 Okt. 
Jeg har 2 børn og en mand i arbejde..
Er der nogle der ved hvor meget jeg kan få udbetalt efter skat ?? Ca.. ?
Jeg søger om Su-lån, og forsørger tillæg ...

Efter det skal jeg jo så være elev, er der nogle der ved hvor meget elevlønnen for en Cater ligger på??
Håber virkelig på hjælp ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du får ikk forsørgertillæg når din mand arbejder det er kun hvis man er enlig eller hvis begge parter får su

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Du får ikk forsørgertillæg når din mand arbejder det er kun hvis man er enlig eller hvis begge parter får su

Der står derinde man kan søge forsørger tillæg på 1400 selvom man er sammenboende ?
Det er kun ekstra forsørgertillæg man ikke kan få .. Og enlig forsørgertillæg selvf..

Anmeld

10. september 2013

stjernehimmel

jeg får ca 4600 udbetalt efter skat, i su.. lånet er vist omkring knap 2000 kr oveni.. der er ikkenoget forsørger...da du ikke er enlig.. du får kun 5600 i su ( ca før skat)

Anmeld

10. september 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Der står derinde man kan søge forsørger tillæg på 1400 selvom man er sammenboende ?
Det er kun ekstra forsørgertillæg man ikke kan få .. Og enlig forsørgertillæg selvf..

de 1400 kr er su-lån du kan tag ekstra

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

de 1400 kr er su-lån du kan tag ekstra

Der står på hjemmesiden , at 2500 kr. i lån , og 1400 kr. i forsørger tillæg ?? 
Og 5200 i enlig forsørger tillæg og så kan man søge ekstra forsørger tillæg .. 

Anmeld

10. september 2013

stjernehimmel

fandt lige den her til dig omkring elev lønnen

Uddannelsen er gratis. Du får elevløn fra den dag, din uddannelsesaftale træder i kraft, altså både i praktik- og skoleperioderne. Begyndelseslønnen på uddannelsen er ca. 11.500 kr. om måneden, slutlønnen ca. 12.500 kr.

Begynder du uddannelsen med skoleophold, får du ikke løn i den første skoleperiode, med mindre du har en uddannelsesaftale. Du kan søge SU, hvis du er over 18 år.

Er du i skolepraktik, er ydelsen ca. 2.800 kr. pr. måned, hvis du er under 18 år, og ca. 6.800 kr. pr. måned, hvis du er over 18 år.

Du kan på visse betingelser få tilskud til dækning af dine transportudgifter.

Er du over 25 år kan der være andre økonomiske muligheder. Se under Over 25 år.

Anmeld

10. september 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

jeg har netop været oppe og få ordnet mit...

Su: alm takst ca 5600 før skat.

Lån: 2500 kr og så kan du tag det ekstra på 1400...

resten er kun hvis du er enlig..... og det er lige meget hvor mange børn du har......

så økonomisk uden lån er det IKKE meget jeg vil få ca 4600 udbetalt uden mit lån

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

jeg har netop været oppe og få ordnet mit...

Su: alm takst ca 5600 før skat.

Lån: 2500 kr og så kan du tag det ekstra på 1400...

resten er kun hvis du er enlig..... og det er lige meget hvor mange børn du har......

så økonomisk uden lån er det IKKE meget jeg vil få ca 4600 udbetalt uden mit lån

Jep det var også det jeg mente 

Vil det så sige jeg kan få 8500 kr. alt afhængig af hvor stort et fradrag jeg har ? Altså efter skat .. 

Altså 4600 ca.
1400 ca.
2500 i lån.

Anmeld

10. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Det eneste du kan får ekstra ift. hvis du ikke var forsørger er et ekstra SU-lån på 1.473 kr. 

Forsørgertillæg er kun hvis du er enlig - eller din mand er på SU. Giver du søger både almindelig SU-lån, samt det ekstra SU-lån, så vil du før skat få  10169 kr, hvor af 4416 kr er lån (derved skattefri). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.