Hvordan klarer man den, på en pæn måde langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
9 svar
7 synes godt om
10. september 2013

Anonym trådstarter

Uh altså hvis jeg skal starte fra bunden af, så har mine svigerforældre det med at kommentere nogle ting vi indimellem har stående, feks nye ting, bla nogle ispakkede sæder til gyngestativet da de ikke er store nok endnu og stadig bruger sansegyngen og babygyngen vi havde også en ny løbecykel liggende som var en gave, vi har fået.

Vi fik gaven for længe siden men vires søn var alt for lille da den er fra 3 år, vi gav ham så den han bruger nu som de kan bruge fra ca 1.5/2 år og op og den er han rigtig glad for. Planen var at lillesøster skulle arve den til forår/sommer næste år og vores ældste skulle have den nye løbecykel og gøre lidt ud af det så han synes det ville være ok at søster fik hans.
Nu ryddede svigerfar og min mand op i skuret og en dag vi var derude så jeg så min søn komme på en alt for stor men flot ny løbecykel, jeg ikke havde set før, ( kunne ikke huske præcist hvordan vores så ud og billedet var også en del anderledes, da den var flot kraftig i farven modsat billedet hvor den så meget mat ud pg det gule nærmest lignede træ) jeg sagde at det var da en flot løbecykel og svigerfar siger så, ja den er da inde fra jer af den stod jo bare og så samlede jeg den. Fik kort fortalt hvorfor og at det var meningen men han fejede det hen og blev så ked af at hans nye løbecykel nu var taget i brug, fik ridser allerede fordi den er alt for stor og bare havde glædet mig til den overgang mellem cyklerne. Og er sådan set også ret træt af de bare tog noget uden at spørge, de kunne jo ikke vide om det var en julegave (var det ikke da han fik den til fødselsdag da han blev 1) men er bare så træt af de bare tager, ikke første gang det er sket og ved ikke hvordan jeg når ind til dem på en pæn måde, har sagt det på en pæn måde flere gange, hentydet, talt ligeud, knap så pænt og overvejer snart et hys anfald. Så vred over de bare har taget cyklen og ødelagt det. Overvejer at hente den og så gemme den og håbe han til foråret har glemt at han legede med den hos farmor og farfar
Så trels man så ikke kan gemme billige julegaver, for så bruger de dem bare hos farmor og farfar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det er self ærligt at den blev fundet, men hvis din mand også var med på at gi ham den, er det jo ik kun svigerfars skyld. Din mand ku jo bare ha sagt at den gemmer i! 

Og ellers må i gemme jeres hemmeligheder hos jer selv, så de ik bliver fristet til at tage det for tidligt i brug.

Og hvis der er gentagne problemer med svigerfamilien, må din kærste tage en snak med dem om, ik at overtræde jeres grænser, så du ik kommer til altid at stå som hende den sure! Vh stine

Anmeld

10. september 2013

TNBC

Anonym skriver:

Uh altså hvis jeg skal starte fra bunden af, så har mine svigerforældre det med at kommentere nogle ting vi indimellem har stående, feks nye ting, bla nogle ispakkede sæder til gyngestativet da de ikke er store nok endnu og stadig bruger sansegyngen og babygyngen vi havde også en ny løbecykel liggende som var en gave, vi har fået.

Vi fik gaven for længe siden men vires søn var alt for lille da den er fra 3 år, vi gav ham så den han bruger nu som de kan bruge fra ca 1.5/2 år og op og den er han rigtig glad for. Planen var at lillesøster skulle arve den til forår/sommer næste år og vores ældste skulle have den nye løbecykel og gøre lidt ud af det så han synes det ville være ok at søster fik hans.
Nu ryddede svigerfar og min mand op i skuret og en dag vi var derude så jeg så min søn komme på en alt for stor men flot ny løbecykel, jeg ikke havde set før, ( kunne ikke huske præcist hvordan vores så ud og billedet var også en del anderledes, da den var flot kraftig i farven modsat billedet hvor den så meget mat ud pg det gule nærmest lignede træ) jeg sagde at det var da en flot løbecykel og svigerfar siger så, ja den er da inde fra jer af den stod jo bare og så samlede jeg den. Fik kort fortalt hvorfor og at det var meningen men han fejede det hen og blev så ked af at hans nye løbecykel nu var taget i brug, fik ridser allerede fordi den er alt for stor og bare havde glædet mig til den overgang mellem cyklerne. Og er sådan set også ret træt af de bare tog noget uden at spørge, de kunne jo ikke vide om det var en julegave (var det ikke da han fik den til fødselsdag da han blev 1) men er bare så træt af de bare tager, ikke første gang det er sket og ved ikke hvordan jeg når ind til dem på en pæn måde, har sagt det på en pæn måde flere gange, hentydet, talt ligeud, knap så pænt og overvejer snart et hys anfald. Så vred over de bare har taget cyklen og ødelagt det. Overvejer at hente den og så gemme den og håbe han til foråret har glemt at han legede med den hos farmor og farfar
Så trels man så ikke kan gemme billige julegaver, for så bruger de dem bare hos farmor og farfar

Hvorfor sagde din mand ikke noget til at hans far samlede den??

Vidste faren at han ikke skulle have den endnu??

Hvofor har i det hos dem, hvis i ved at de gør det?

Ellers må i sætte en seddel på hvor der står; skal ikke bruges endnu, først når de er ældre.

Anmeld

10. september 2013

TNBC

Anonym skriver:

Ellers må i sætte en seddel på hvor der står; skal ikke bruges endnu, først når de er ældre.

Anmeld

10. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg er ikke helt med - hvordan kommenterer de på fx de sæder til gyngestativet? 

Det var ærgerligt med løbecyklen og også lidt af en frihed, din svigerfar tog sig, men I kan vel undgå den slags ved ikke at lade svigerfar opbevare/komme til tingene? I hvert fald synes jeg, ud fra det, du skriver, at det vil være let at undgå fremadrettet i stedet for at indlede en større konflikt. 

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Det er self ærligt at den blev fundet, men hvis din mand også var med på at gi ham den, er det jo ik kun svigerfars skyld. Din mand ku jo bare ha sagt at den gemmer i! 

Og ellers må i gemme jeres hemmeligheder hos jer selv, så de ik bliver fristet til at tage det for tidligt i brug.

Og hvis der er gentagne problemer med svigerfamilien, må din kærste tage en snak med dem om, ik at overtræde jeres grænser, så du ik kommer til altid at stå som hende den sure! Vh stine

Min mand har ikke givet ham lov til at tage cyklen, svigerfar har uden vores viden, taget cyklen fra vores skur, og taget den med hjem, samlet den og givet min søn den at lege med en dag vi var på besøg hos dem

Vi burde vel ikke skulle gemme ting til vores børn for svigerne også i vires eget hjem

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hm har vist forklaret mig dumt. Svigerfar hjælper nogle gange hos os. Cyklen stod i vores skur, hvor han uden vores viden har taget den med hjem og samlet og givet den til bores søn en dag vi var derude, så han pludselig rendte med den hos svigerfar og svigermor, så troede jo ikke det var vores før han sagde at det var det

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Synes jo ikke vi behøver redegøre for de ejendele der står hos os, svigerfar hjalp min mand med at rydde op i skuret hos os for at få en reol sat op tingene står hos os

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg er ikke helt med - hvordan kommenterer de på fx de sæder til gyngestativet? 

Det var ærgerligt med løbecyklen og også lidt af en frihed, din svigerfar tog sig, men I kan vel undgå den slags ved ikke at lade svigerfar opbevare/komme til tingene? I hvert fald synes jeg, ud fra det, du skriver, at det vil være let at undgå fremadrettet i stedet for at indlede en større konflikt. 

Han synes det var spild de fine nye sæder lå der og hvad de skulle bruges til, for hvorfor de lå der hvis de ikke skulle bruges men de fulgte jo med så dumt at smide ud for at købe nye om et par år

Tingene er opbevaret hos os i vores skur, men svigerne har nøgle til hus og skur, og han henter ofte værktøj da de bruger hinandens og vi ligger i byggeprojekt pt så derfor låner de og henter hos hinanden. Hvilket er ok men nogle gange tager han bare ting som man står og mangler for ej det kunne man lige bruge
Min mand fik huset fra sin bedstefar og derfor har de nøgle og føler nok de har pant i huset og har alle dage blandet sig og kommet uanmeldt. Svigermor rykker nogle gange rundt på tingene, som pynteting og hvordan bestikket ligger i skufferne

Anmeld

10. september 2013

Nemesis

så må det jo være slut med de hjælper og så må i have en hængelås på jeres skur.

Jeg ville godt nok blive rigtig sur hvis der var noglen der gik i mit skur og tog noget uden mit vidende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.