Cykelstørrelse - hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.630 visninger
7 svar
4 synes godt om
10. september 2013

Pikku Myy

Jeg er simpelthen blevet skrup forvirret. Min søn bliver snart 5 år. Han er 114 cm høj. Skridtlængde ca 48cm. Har cyklet uden cykelhjul længe.

Hvilken størrelse cykel skal vi så gå efter?

Jeg fandt denne guide som virkede gennemskuelig og fornuftig. Ifølge den skal vi nok gå efter 18 tommer, men når jeg så surfer efter cykler, virker det til at 18 tommer anbefales til børn der er en del større. Vil I ikke overdænge mig med jeres erfaringer?

OG der er næsten ingen cykler der er 18 tommer. Hvordan kan det være?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

lene

Min datter som bliver 6 den 17 fik en 20 tommer i juni månede  og der  har hun været omkring 116 Cm , hun er 118 nu, men ville da tage hammer med og prøve den og så sprænge 18 tommerne over, en 16 tommer som er den størrelse mindre, vil jeg mene ville blive for lille til ham  mvh Lene 

Anmeld

10. september 2013

K&S

Pikku Myy skriver:

Jeg er simpelthen blevet skrup forvirret. Min søn bliver snart 5 år. Han er 114 cm høj. Skridtlængde ca 48cm. Har cyklet uden cykelhjul længe.

Hvilken størrelse cykel skal vi så gå efter?

Jeg fandt denne guide som virkede gennemskuelig og fornuftig. Ifølge den skal vi nok gå efter 18 tommer, men når jeg så surfer efter cykler, virker det til at 18 tommer anbefales til børn der er en del større. Vil I ikke overdænge mig med jeres erfaringer?

OG der er næsten ingen cykler der er 18 tommer. Hvordan kan det være?

Jeg ville tage ham med til en cykelhandler og prøve de forskellige str. 

Anmeld

10. september 2013

PernilleogLouis

Da min dreng var lidt over 5 år fik han en 20

Anmeld

10. september 2013

LinLin

Min søn fik en 20" i sommer. Han er lige blevet 7 og måler lige knapt 120 cm vil jeg tro (har ikke lige målt ham for nyligt )

Anmeld

13. september 2013

Pikku Myy

lene skriver:

Min datter som bliver 6 den 17 fik en 20 tommer i juni månede  og der  har hun været omkring 116 Cm , hun er 118 nu, men ville da tage hammer med og prøve den og så sprænge 18 tommerne over, en 16 tommer som er den størrelse mindre, vil jeg mene ville blive for lille til ham  mvh Lene 

Ja, I har nok ret i at jeg må tage ham med i en cykelforretning. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke lige havde tænkt på at det var en mulighed. Gik bare automatisk i gang med google ;-)

Tak for svar

Anmeld

13. september 2013

Pikku Myy

K&S skriver:

Jeg ville tage ham med til en cykelhandler og prøve de forskellige str. 

Jeg begriber ikke hvorfor jeg ikke havde overvejet at tage ham med til en cykelhandler ... Tak for svar - vi må afsted så snart det kan lade sig gøre

Anmeld

13. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea fik en 18 tommer for et par mdr siden. Hun er ca 110 høj, og cykkelhandleren sagde at den ik måtte være mindre. Hun sku lige vænne sige til at gå fra 12 tommer, til 18. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.