Hvilken løsning? ang. bil og 3 børn på bagsædet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

960 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. september 2013

Anonym trådstarter

Ja, snart har vi tre børn der skal sidde i autostol, en på 3, en på 2 og en lille ny

MEN midtersædet har kun en mavesele, så autostolen kan ikke spændes fast

Jeg vil meget nødig have baby foran,

overvejer så at købe en autostol med isfix til ham på 2, men så skubber vi jo bare problemet 1 år også står vi samme sted igen, når de alle tre skal spændes fast med 3punktsselen

En ny sele til sæden koster monteres ca 10.000 og bilen er ikke værd at kaste flere mønter i

Ville i skifte bil nu eller vente et års tid og så skifte?

Eller har i andre forslag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

Anonym

det ældste barn SKAL sidde foran, og den vosne må rygge på midterpladsen bag i...

det er loven.... har tjekket i forbindelse med noget vi sku med 3 børn

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

det ældste barn SKAL sidde foran, og den vosne må rygge på midterpladsen bag i...

det er loven.... har tjekket i forbindelse med noget vi sku med 3 børn

Da ikke når han kun er 3?????

Anmeld

10. september 2013

Anonym

Anonym skriver:

Da ikke når han kun er 3?????

jo.. i en godkendt autostol.... den bag i må barnet ikke sidde på hvis der er plads foran....

er der 4 børn skal den ældste også sidde foran og de 3 sidste bagi det er det eneste tidspunkt barnet må sidde bag i medmindre det er over 135 cm(som hvis de ku sidde foran uden pude eller andet)

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

jo.. i en godkendt autostol.... den bag i må barnet ikke sidde på hvis der er plads foran....

er der 4 børn skal den ældste også sidde foran og de 3 sidste bagi det er det eneste tidspunkt barnet må sidde bag i medmindre det er over 135 cm(som hvis de ku sidde foran uden pude eller andet)

Kan se at Rådet for større færdelssikkerhed anbefaler ikke at børn under 140 sidder på forsædet.....

Og er nu også tryggest ved at have dem bagi

Anmeld

10. september 2013

Anonym

det er jeg os, men når det kommer til midter sædet og forsædet ville jeg fortrække forsædet som lovgivningen siger....

Men prøv at ring og hør efter hvad reglerne siger..... det os så ærgeligt at sætte ham bagi og få både bøde og klip...

Anmeld

10. september 2013

Maja88

Nu kender jeg en politimand med 3 børn bag i bilen.. den ene bil har kun hoftesele i midten og der er blevet købt en autostol som sikkert kan fastspændes med den slags sele

Anmeld

10. september 2013

LinLin

Vi har en autostol der kan sættes fast med hofteselen og alm sele - 9-18 kg, maxi cosi.

Den er nogle år gammel, men mon ikke der stadig fåes sådan een...

Anmeld

10. september 2013

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Ja, snart har vi tre børn der skal sidde i autostol, en på 3, en på 2 og en lille ny

MEN midtersædet har kun en mavesele, så autostolen kan ikke spændes fast

Jeg vil meget nødig have baby foran,

overvejer så at købe en autostol med isfix til ham på 2, men så skubber vi jo bare problemet 1 år også står vi samme sted igen, når de alle tre skal spændes fast med 3punktsselen

En ny sele til sæden koster monteres ca 10.000 og bilen er ikke værd at kaste flere mønter i

Ville i skifte bil nu eller vente et års tid og så skifte?

Eller har i andre forslag?

Her kommer den ældste på forsædet ( hun er så også 6 år) da vi ikke kan slå airbacken fra og dermed ikke have babyautostol der.

Af flere årsager ser jeg helst alle børn på bagsædet men dette er en løsning som er okay det næste års tid og heller ikke ulovligt for så havde vi skiftet bil med det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.