Hej Heidi !
Deter en dejlig besked at få.I tog en beslutning , og nu sover hun fint i egen seng.kun afbrudt af en amning midt på natten.
I har nok ret, der er ikke problemer med hendes nakke, når hun kan sove 7 timer i et stræk. Hun er i stand til at komme ned i den dybe søvn .
Jeg har set børn som p.gr.a. gener i nakken ikke kunne sove ret længe af gangen. Derfor mit bud.
Om dagen er der stadig problemer, og hun sover max 2 gange 20 minutter.
Jeg tror I skal bruge samme fremgangsmåde med dagssøvnen.
Beslut dig for. nu skal hun lære at sove f.eks .2 gode lure om dagen i barnevognen.
Inden putning sørge for hun kropsligt får brugt rigtig meget energi.Måske kravler hun endnu ikke, men hun er formentlig begyndt at trille rundt på gulvet.
Leg med hende på gulvet,, gør lidt arme ben stræk og bøj.Lad hende evt ligge på en bold og tril lidt med hende.
Lav gyngelege , hun vil sikkert nyde det.Inden putning er mange børn glade for og bliver beroliget af blid massage af fødderne.
Det kan være din datter også vil nyde det.
Når du lægger hende i barnevognen, siger du med kærlig lav stemme. Nu skal du sove min ven, og så går du med vognen, evt en vuggen af barnevognen. Du kan hænge en stofble for åbningen.selvom hun brokker, så fortsætter du med din blide beslutsomme stemme. Scch nu skal du sove.
Måske er det alt det her du gør i forvejen.Du får hende jo til at sove. Bliv ved barnevognen, hvis deter muligt. For når og hvis hun vågner efter de 20 minutter,er du der lige med det samme.
Du gentager den kærlige milde overbevisende besked.
Alt er godt du skal sove,en tung kærlig hånd på brystet og forhåbentlig kan du med din beslutsom hed og overbevisning få hende ned i søvnen igen . Hun må gerne brokke lidt.
Når hun mærker, at du er sikker på hun vil sove og er kærlig, blid og beslutsom,så tror og håber jeg ,hun trygt falder i søvn igen.
Det kan tage lidt tid at indarbejde den nye rytme. Tænk på den store succes du/I havde med nattesøvnen. så skal dagsøvnen også nok lykkes.
Hav en dejlig week end og fortsat held og lykke med hende.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess