Privat dagpleje - nogen der vil kigge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

980 visninger
11 svar
3 synes godt om
10. september 2013

CamiRon

www.privatdagplejen-haldrup.123hjemmeside.dk

Jeg vil starte som privat dagplejer og har derfor lavet en hjemmeside. Jeg syntes selv den er blevet fin... 

Men er der mon noget jeg har glemt?

Og hvad gør jeg nu? Jeg har ringet til kommunen som skal ringe tilbage til mig så vi kan tale om det med at blive godkendt.

Og så skal jeg jo have skaffet nogle børn.  Jeg har selv en datter på 2 år som jeg regner med skal være den ene af dem.

Hvad har I andre private dagplejere gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

EnSødMor

Hej :-) 

Jeg svarer lige her, min datter går i privat dagpleje og jeg fandt hende ved en gruppe på facebook, hvor hun linkede til hendes hjemmeside, måske det var en mulighed? 

Facebook er jo stort!  

håber du får en god start.  

Anmeld

10. september 2013

CamiRon

Frk-S skriver:

Hej :-) 

Jeg svarer lige her, min datter går i privat dagpleje og jeg fandt hende ved en gruppe på facebook, hvor hun linkede til hendes hjemmeside, måske det var en mulighed? 

Facebook er jo stort!  

håber du får en god start.  

Tak skal du have. 

Ja jeg havde også tænkt at jeg kunne bruge fb og sætte nogle flyers op i supermarkederne her i nærheden. 

Anmeld

10. september 2013

EnSødMor

CamiRon skriver:

Tak skal du have. 

Ja jeg havde også tænkt at jeg kunne bruge fb og sætte nogle flyers op i supermarkederne her i nærheden. 

Det lyder som en rigtig god ide! ;-) 

held og lykke..  

Anmeld

10. september 2013

Kay

ved ikke om det er normalt at private dagplajer lukker så tidligt... men jeg kan kun sige at jeg tror det bliver svært at skaffe børn med den korte åbnings tid, og med de mange ferier... det ville i altfald ikke kunne hænge sammen her hjemme...

der ud over tænker jeg kun der mangler lidt mere beskrivelser af hvad du har tænkt dig at lave med børnene... nu er jeg selv pædagog og jeg syntes der mangler aktiviteter ud over at lege udenfor og gå ture til vandet...

måske en beskrivelse af hvad du gør for sproglig stimuli, for motorisk udvikling, om du har tænkt dig at arbejde ud fra læreplans temaerne?

håber din drøm bliver opfyldt og du finder børn til din opstart  

Anmeld

10. september 2013

CamiRon

Kay skriver:

ved ikke om det er normalt at private dagplajer lukker så tidligt... men jeg kan kun sige at jeg tror det bliver svært at skaffe børn med den korte åbnings tid, og med de mange ferier... det ville i altfald ikke kunne hænge sammen her hjemme...

der ud over tænker jeg kun der mangler lidt mere beskrivelser af hvad du har tænkt dig at lave med børnene... nu er jeg selv pædagog og jeg syntes der mangler aktiviteter ud over at lege udenfor og gå ture til vandet...

måske en beskrivelse af hvad du gør for sproglig stimuli, for motorisk udvikling, om du har tænkt dig at arbejde ud fra læreplans temaerne?

Tak for dine input. 

Anmeld

10. september 2013

Hjaltesmor

Jeg er hverken dagplejer eller pædagog, så min input kommer kunfra etr forældreperspektiv.

Jeg synes først og fremmest, at det er en rigtigt fin side. Åbningstiderne ser jeg heller ikke så noget problem. Det er 9 timer dagligt, og jeg har aldrig haft brug for at have min søn så længe i institution.Så så længe man kender dem, så må man jo vælge en anden, hvis ens behov hed fx 10-17. Tværtimod ville det bekymre mig at skulle aflevere mit barn til en dagplejer, der skulle pase børn 10-11 timer dagligt.

Jeg kunne dog godt tænke mig at vide noget mere om din pædagogiske tilgang til børn. Hvad er dine principper? Hvordan arbejder du mere konkret med sprogstimuli, fin/grovmotorik, sociale relationer, konflikter mv.? Hvad er dine forudsætninger for at arbejde professionelt med børn?

Og hvordan kompensere du for at være alene? Dvs. eksempelvis faglig sparring.

Hvad hvis nu børnene er lang fra hinanden aldersmæssigt (fx 1 og 2,5 år). Hvordan sikrer du sociale relationer med alderssvarende børn?

Anmeld

10. september 2013

Aabye

Hvor er dine dyr når dagpleje børnene er i huset?

Altså for mig gør det ingenting at dyrene er med i hverdagen, men der er nok nogen der ikke synes det er så fedt at der render hunde og katte rundt sammen med ungerne.. 

Ud over det synes jeg det lyder rigtig fint, og en fin overskuelig hjemmeside.. 

Hvis du har lyst kan du tage et kig på min dagplejemors hjemmeside her: www.dagpleje-hjerterum.dk

Det kan være du kan få nogle ideer?

Anmeld

10. september 2013

Fuglemor

Kay skriver:

Jeg kender en der åbner kl 6 og lukker 1545 og om fredagen 1430.

men jeg er enig ned dig i længere åbningstider. Evt i hverdagens en halv time ekstra da de fleste har fri kl 16 og fredag sæt den til kl 15 eller 1530. De fleste henter før men bare det muligheden er det betyder meget

Anmeld

10. september 2013

serinasmor

CamiRon skriver:

www.privatdagplejen-haldrup.123hjemmeside.dk

Jeg vil starte som privat dagplejer og har derfor lavet en hjemmeside. Jeg syntes selv den er blevet fin... 

Men er der mon noget jeg har glemt?

Og hvad gør jeg nu? Jeg har ringet til kommunen som skal ringe tilbage til mig så vi kan tale om det med at blive godkendt.

Og så skal jeg jo have skaffet nogle børn.  Jeg har selv en datter på 2 år som jeg regner med skal være den ene af dem.

Hvad har I andre private dagplejere gjort?

Jeg tror du skal kigge på dit område .... Hvornår har folk fri ? Hvor langt bor de fra deres job?.... Med de åbningstider ville du ikke kunne få os som kunde ... Vi ville ikke kunne nå at hente og bringe og også nå frem og tilbage på job ... Slet ikke fredag ... Hvis du er fleksibel (hvilket du er nødt til som ny tror jeg) så lad være med at skrive eksakte tider men gå måske mere efter hvad de første ønsker ... Det er jo fint at du selv har ønsker, men du er nok nødt til selv at gå på kompromis ... Ærligt ville jeg ikke engang ringe og høre hvad vi så ku gøre -ville bare finde en anden dp / vs

Facebook er god reklame men brug også ophæng i brugsen og Flyer i postkassen led efter huse med barnevogn/autostol

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.