underskriftindsamling til kamera i lastbilernes blinde vink

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

325 visninger
8 svar
22 synes godt om
9. september 2013

katja26

http://www.skrivunder.net/kamera_i_den_blinde_vink el_pa_lastbiler hjælp med at få stoppet de forfærdelige højresvingsulykker som sker gang på gang sidst gik det ud over en 10 årig pige lige nede i det lyskryds hvor min søn cykler hver dag please hjælp det tager under 2 min og jo flere der skriver under jo bedre så vi kan vise at vi mange der vil ha kamera i lastbilernes blinde vinkel så ulykker kan undgås fremover

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

katja26

katja26 skriver:

http://www.skrivunder.net/kamera_i_den_blinde_vink el_pa_lastbiler hjælp med at få stoppet de forfærdelige højresvingsulykker som sker gang på gang sidst gik det ud over en 10 årig pige lige nede i det lyskryds hvor min søn cykler hver dag please hjælp det tager under 2 min og jo flere der skriver under jo bedre så vi kan vise at vi mange der vil ha kamera i lastbilernes blinde vinkel så ulykker kan undgås fremover

Anmeld

10. september 2013

katja26

katja26 skriver:

Anmeld

10. september 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Gjort og delt på facebook.

Det var forfærdeligt med den stakkels pige og hendes familie.

Anmeld

10. september 2013

Joan ( Smallie )

Altså det er jo lovkrav om at enten har de kamera eller stor spejle og langt de fleste køre jo med kamera. Så jeg ved ikke lige helt hvad det er du vil med den underskrift indsamlng?

En anden ting er dog at man skulle tage og lære både voksne og børn hvor meget man kan se i en lastbil og hvor de skal placere sig for at de kan ses.

I Dk er det jo sådan at de bløde bilister altid har ret uanset hvad de næsten gør og det er nok lidt mere en holdning vi skal have ændret til at man sørme skal lære at passe på sig selv og husk at tænke når man opholder sig i trafikken. Alle kan jo sige sig selv at det ikke er smart at køre med musik i ørene men hold nu kæft der er mange der gør det.

Joan

Anmeld

10. september 2013

Muffinmus

Enig med Joan...de er krav allerede om div hjælpemidler. Men man skal huske at lære sine børn de ALDRIG må cykle ved siden af en lastbil/starte op, uden at have øjenkontakts i spejlet med føreren af lastbiler. Det har jeg selv lært som barn og den gælder endnu.

Anmeld

10. september 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg er enige med de to foregående... Joan og Maria...

det hjælper ikke en disse med den underskriftindsamling, da det er lovkrav med spejle og mange har efterhånden kamera os... 

Min mand kører lastbil hverdag i Kbh og Gud hjælpe mig om der ikke er mange, som SLET ikke har lys på, at køre med hovedet under armen på cykel... Han kom hjem forleden og var rystet og sur over to cyklister som havde kørt uden lys med sort tøj på kl. 4 om morgenen... Som han siger, der skete intet, men han ville ikke have en chance for se dem, da de ikke var til at se...

Så min holdning er, at det er cyklisterne man skal have en ændrings holdning hos... De SKAL holde tilbage, når der er lastbiler... Vi lærer vores herhjemme at det er NO GO og kører over, når der holder en lastbil...

Anmeld

10. september 2013

Dorthe1986

Jeg tænker også om det ikke handler om at man lærer sine børn, at man aldrig, aldrig, aldrig nogensinde kører op på siden af en lastbil!
Jeg overraskes gang på gang over at cyklister tør lege med livet, når de kører op ved siden af en lastbil.

Anmeld

10. september 2013

jydeinden

jeg vil ikke skrive under heller da jeg mener at det er på tide at cykellister tager et vis ansvar, vi kan og skal Ikke regne med at uanset hvor meget sikkerhed vi pådutter diverse chauføre at så kan vi gøre som det passer os i traffikken. vi skal starte med at lære vores børn at passe på, at Altid kigge sig for inden man trækker ud osv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.