1/2 år er gået...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

784 visninger
14 svar
11 synes godt om
9. september 2013

Hullabullabulla

Og hold da op hvor er det gået stærkt!

Nicolai blev 6 måneder i lørdags. Han er nu en stor og stærk dreng på 10,1 kilo og 75 cm!!  

Vi har lige haft SP i dag, han fik kæmpe ros for sin udvikling. Han kan det en 6 mdr gammel baby skal kunne, dog gider han ikke rigtig rulle, kun hvis man lokker meget med legetøj..

Han har fået ske mad siden han var 4,5 måned. Til 5 mdrs undersøgelse rådede lægen os til ikke at bruge mme i grøden da han trives lige lidt for godt på det, og har taget ret meget på på kort tid. Det har virket og han har nu taget 900 gr på på knapt 6 uger hvilket er helt perfekt, og vægt og længde følges nu helt perfekt ad. 

Han sover helt igennem om natten og har gjort det siden den dag han fik sin 3 mdrs vaccine , og han kom på eget værelse for snart 2 måneder siden. Dog sover han kun korte lure om dagen, men det tyder ikke på at han har behov for mere for han er glad og smilende det meste af dagen

Armen altså hvor blev min lille dreng dog af

Til sidst lidt billeder:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2013

Hullabullabulla

9. september 2013

Tulipan

Britt88 skriver:

Nicolai blev 6 måneder i lørdags. Han er nu en stor og stærk dreng på 10,1 kilo og 75 cm!!  

Vi har lige haft SP i dag, han fik kæmpe ros for sin udvikling. Han kan det en 6 mdr gammel baby skal kunne, dog gider han ikke rigtig rulle, kun hvis man lokker meget med legetøj..

Han har fået ske mad siden han var 4,5 måned. Til 5 mdrs undersøgelse rådede lægen os til ikke at bruge mme i grøden da han trives lige lidt for godt på det, og har taget ret meget på på kort tid. Det har virket og han har nu taget 900 gr på på knapt 6 uger hvilket er helt perfekt, og vægt og længde følges nu helt perfekt ad. 

Han sover helt igennem om natten og har gjort det siden den dag han fik sin 3 mdrs vaccine , og han kom på eget værelse for snart 2 måneder siden. Dog sover han kun korte lure om dagen, men det tyder ikke på at han har behov for mere for han er glad og smilende det meste af dagen

Til sidst lidt billeder:

Lækker dreng, dejlig update
Det lyder som om han er en dejlig let dreng, det er da skønt

Anmeld

9. september 2013

M (:

Britt88 skriver:

Til sidst lidt billeder:

Sød og dygtig dreng du har dig - og d. 7/3-13 er da bare den bedste dag at have fødseldag!

Anmeld

9. september 2013

Svenne

Britt88 skriver:

Til sidst lidt billeder:

Sikke en dejlig dreng. Han ser også glad ud

Jeg har lige et spørgsmål, håber det er ok. Du siger, at lægen rådede dig til at lave grøden uden mme? Laver du den bare på vand så?
Hvor mange gange om dagen får han mælk?

Anmeld

9. september 2013

Hullabullabulla

Svenne skriver:

Sikke en dejlig dreng. Han ser også glad ud

Jeg har lige et spørgsmål, håber det er ok. Du siger, at lægen rådede dig til at lave grøden uden mme? Laver du den bare på vand så?
Hvor mange gange om dagen får han mælk?

Du spørger bare

Jeg laver alt på vand, men putter lidt fedstof i (smør, rapsolie , margarine) når det serveres.

Han får 3 skemåltider og 3 x 200 ml erstatning

Han har fået mme fra han var et par dage, og man ser indimellem børn der tager lige lidt for meget på for hurtigt

Anmeld

9. september 2013

Hullabullabulla

M (: skriver:

Sød og dygtig dreng du har dig - og d. 7/3-13 er da bare den bedste dag at have fødseldag!

Ja og i lige måde

Det er sgu vildt som tiden flyver

Kan se at vi har haft døjet med refluksproblem begge 2. Er jeres blevet værre når han får skemåltider og vand i kop ?

Anmeld

9. september 2013

Hullabullabulla

Anonym23 skriver:

Lækker dreng, dejlig update
Det lyder som om han er en dejlig let dreng, det er da skønt

Ja jeg skal nok ikke klage

Du skal virkelig glæde dig, at være mor er det bedste job i verden

Anmeld

9. september 2013

Svenne

Britt88 skriver:

Du spørger bare

Jeg laver alt på vand, men putter lidt fedstof i (smør, rapsolie , margarine) når det serveres.

Han får 3 skemåltider og 3 x 200 ml erstatning

Han har fået mme fra han var et par dage, og man ser indimellem børn der tager lige lidt for meget på for hurtigt

Tak!

Det er bare fordi jeg er i tvivl om, om det er nødvendigt at putte mme i grøden her. Jeg ammer nemlig, så det er så besværligt at skal lave erstatning kun til grøden. Så har jeg købt de der brikker med drikkeklar, men jeg når jo ikke at bruge halvdelen, inden de må smides ud, fordi de kun kan være i køleskabet et døgn!

Må jeg spørge hvordan hans måltider er fordelt over dagen? Jeg er nemlig også i tvivl om, hvor mange gange, han bør ammes i døgnet. (ja og tænk, det er faktisk mit andet barn! )

Anmeld

9. september 2013

Hullabullabulla

Svenne skriver:

Tak!

Det er bare fordi jeg er i tvivl om, om det er nødvendigt at putte mme i grøden her. Jeg ammer nemlig, så det er så besværligt at skal lave erstatning kun til grøden. Så har jeg købt de der brikker med drikkeklar, men jeg når jo ikke at bruge halvdelen, inden de må smides ud, fordi de kun kan være i køleskabet et døgn!

Må jeg spørge hvordan hans måltider er fordelt over dagen? Jeg er nemlig også i tvivl om, hvor mange gange, han bør ammes i døgnet. (ja og tænk, det er faktisk mit andet barn! )

Jeg har fået af vide at man enten skal bruge mme eller fedstof i grød/mos, hvilket vil betyde at du sagtens kan droppe mme og bruge lidt fedstof i stedet (alternativt lidt udmalket mm)

Hvis du vælger fortsat at bruge mme i grøden ville jeg skifte over til pulver-mme. På den måde laver du grøden på vand, og tilsætter til sidst mme-pulver svarende til den mængde vand du har brugt. Sådan gjorde jeg i starten indtil jeg droppede mme helt i grøden

Jamen pt er mønstret således: (ca tider)

Vågner 6-6:30

Mme 7 tiden

10 tiden havregrød (begynder dog at bytte rundt på disse 2 fra i morgen )

12:30 tiden frokost. PT benytter vi sempers mad , men det kan også være hjemmelavet hirsegrød eller lignende. Nogle dage er der grøntsagsmos.

15:30 tiden mme. Spiser ikke hele flasken

18 tiden aftensmad. Kartoffel og/eller grøntsagsmos med lidt kød

19:30-20 godnat flaske mme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.