dorthemus skriver:
Personligt har jeg aldrig forstået hvorfor man skal vente til efter 12. uge med at offentliggøre en graviditet. Sorgen over at miste bliver vel ikke mindre af at ingen vidste noget!??
Nej, det gør den ikke. Men for mig personligt var det et spørgsmål om, om jeg havde lyst til at fortælle igen og igen, også til folk som ikke er virkelig tætte, at jeg havde aborteret.
Og så kan der måske også være grunde til, at man f.eks. ikke har lyst til at ens arbejde skal vide det.
Jeg har prøvet at skulle fortælle min søn på 9 år, at han ikke skulle være storebror lige nu alligevel. Det var ikke mit ønske, at han havde fået det at vide så tidligt, og det var ikke særlig sjovt at fortælle ham det.
Det er jo et spørgsmål om at gøre op med sig selv, hvem man har lyst til at dele det med hvornår og så gøre lige nøjagtig som man selv har lyst til.
Da jeg blev gravid igen, ventede jeg med at fortælle det, til efter 12. uge - set i bakspejlet ville jeg nok have ventet til efter NF, da jeg endte med forhøjet risiko og moderkagebiopsi.
Jeg delte det kun med de aller nærmeste, som jeg også ville have lyst til at snakke med, hvis noget skulle gå galt.
Jeg synes ikke at man kan bede børn om at holde sådan noget hemmeligt, så min søn fik det først at vide, da det var 100% officielt.
Anmeld