3 måneder, fortæl om jeres 'rytme'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

356 visninger
7 svar
4 synes godt om
7. september 2013

annec

William er nu snart 3 måneder. Og der er overhovedet ikke nogen rytme i noget som helst.
Jeg tænker altid over, sover han for meget eller for lidt. ;-)
Han ruller, smiler, griner og holder hovedet selv :-) han er så skøn :-)

Men hvor meget var jeres vågne oh hvor meget sov jeres på omkring de 3 mdr? :-) hvornår var det deres sidste lur inden natten? Hvornår sover de om aften?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2013

Mettefpigen

Her var der heller ingen rytme da lukas var 3 måneder.... Han sov ca 7-8 timer i døgnet.....

Anmeld

7. september 2013

modesty

William er nu snart 3 måneder. Og der er overhovedet ikke nogen rytme i noget som helst.

Men hvor meget var jeres vågne oh hvor meget sov jeres på omkring de 3 mdr? :-) hvornår var det deres sidste lur inden natten? Hvornår sover de om aften?

Da min dreng var den alder, sov han vist stadig først ved 22-23-tiden om aftenen (mener at det var omkring de 4 mdr. at han begyndte at sove for natten kl. 20...). Han sidste lur var ved 19-20-tiden.

Ellers var dagsrytmen ret konsekvent - vågen halvanden - to timer, sov 45 minutter.

Du skal ikke tænke så meget over det. Hvis han generelt er glad og tilfreds, får han den søvn han skal have.

Anmeld

7. september 2013

AnthonsMor

annec skriver:

Anthon har siden han var ca. 2½ måned leget 3 årig barn, dermed ment, at han kun har sovet 1-2 timer i løbet af hele dagen!

Han bliver puttet mellem 22 og 23 om aftenen, og det har han altid blevet..
Han vågner 1-3 gange om natten og spiser, og vi står op ved 8-10 tiden om formiddagen..

Oftest tager han en lur omkring middag, på ½-1 time ca., også tager han også gerne en igen inden aftensmad

Men du må ikke forvente at William allerede har rytme i sig, det kan tage op til 1 år har jeg hørt..

Anmeld

7. september 2013

Chris86

Her vågner vi ca kl seks, spiser og sover gerne lidt igen enten med det samme eller efter en times tid... Og derefter går resten af dagen med alt fra en halv til et par timers søvn og så lige en lur på godt tre timer omkring middag/derefter... Omkring syv/halv otte spises der og sover indtil vi andre går i seng (ti-elleve ca), hvor der spises og derefter sover til næste morgen
Har faktisk ingen ide om hvor mange vågne timer vi har..
Mellem 6-8 timer?? Ej ved det virkelig ik.. Men synes faktisk vi har en nogenlunde rytme...

Anmeld

7. september 2013

tarkoflen

Der var ingen rytme, og det er der stadig ikke Thea er 4,5 måned og hun sover som vinden blæser! Vi forsøger dog at lægge hende i seng senest kl. 21, men det lykkedes ikke altid! Da hun var 3 måneder sov hun stadig først omkring kl. 22-23...

Anmeld

8. september 2013

annec

AnthonsMor skriver:

Anthon har siden han var ca. 2½ måned leget 3 årig barn, dermed ment, at han kun har sovet 1-2 timer i løbet af hele dagen!

Han bliver puttet mellem 22 og 23 om aftenen, og det har han altid blevet..
Han vågner 1-3 gange om natten og spiser, og vi står op ved 8-10 tiden om formiddagen..

Oftest tager han en lur omkring middag, på ½-1 time ca., også tager han også gerne en igen inden aftensmad

Men du må ikke forvente at William allerede har rytme i sig, det kan tage op til 1 år har jeg hørt..

Lyder godt :-)

Alle de andre i mødregruppen har bare allerede en fast rytme, og mener jeg også min den første havde der omkring :-)

Anmeld

8. september 2013

Alarnna

Herhjemme kom der en rytme da Lucca var omkring 3½mdr. 

Vi står op ved 6 tiden. 
Så sover han til middag ved 9.30-10 til 13-14 tiden

Så hviler han lidt mellem 17-18 tiden.

og går til nat ca. 19.30-20 tiden. 

han får lige natbryst+flaske ved 22-23 tiden. og sover indtil 6 om morgenen  en gang i mellem vågner han lige i løbet at natten.. men det er ikke så tit mere. (han er lige over 4 mdr. nu)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.