der er bare så meget der skal købes :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2013

LilleChelle

Der er kommet rigtig mange gode forslag til hvor du kan spare. 

- Køb brugt, og vælg en anden løsning end en ny emmaljunga barnevogn til over 10.000 kr.
 ^Du er på kontanthjælp, hvilket vil sige at det er hjælp til at kunne leve, ikke hjælp til at kunne købe luksusting som en helt ny, dyr barnevogn. 

Du kan få en masse andre, billigere barnevogne med svighjul. 

- Og hvis man skal være økonomisk, så køber man en klapvogn der kan ligges helt ned, og putter en lift eller voksi pose i. 

En masse af de ting du har skrevet på, er luksusting! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2013

Cirkus1900

Måske det ikke passer ind i tråden, så beklager jeg på forhånd.

men ser i taler økonomi, køb brugt osv.

jeg har en fin maxi così autostol 0-13 kg, badekar med indsats, ammepude, drengepakke i str 68, 74 og flyverdragter str 68, 74/80 og fleece dragt str 68 som jeg gerne vil sælge til en fair pris, hvis det skulle være noget. 

Anmeld

7. september 2013

Capri Sonne

Jeg synes det er en kæmpe luksus at ville have ny barnevogn og så endda noget af det dyreste på markedet

Det er selvfølgelig jeres valg, men det er jo et valg og så synes jeg egentlig ikke man kan "tillade" sig at brokke sig

Anmeld

7. september 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Valle81 skriver:

Var lige i Bilka i dag, eg de har lyserøde, lilla, blå og grønne badekar via 67.50:-) det er billigt:-)

Tak for rådet efter du skrev det kørte vi lige en tur i bilka og købte et grønt badekar det kostede 75 kr i odense

Anmeld

7. september 2013

Valle81

anna111 skriver:

Tak for rådet efter du skrev det kørte vi lige en tur i bilka og købte et grønt badekar det kostede 75 kr i odense

Ej, hvor godt:-)

Jeg må have husket forkert:-) men 75 kr, det er stadig billig:-) og det er sådan nogle fede farver, de fandtes ikke da mine var små, Kun i hvide:-)

Anmeld

7. september 2013

anna111

mor88 skriver:

Der er helt sikkert nogle ting du kan skrotte.. F.eks. må babyer ikke bruge pude! Du kan få en dyne til 2-300 kr i bilka eller ikea. Måske du kan finde en brugt lift på DBA? 

Tisse lagen gør bare, at baby sveder unødvendig meget da det ikke er åndbart, så det vil jeg råde dig til ikke at købe. Jeg plejede at lægge en stofble under numsen, den tog det der lækkede, hvis det var

vi bruger ikke baby alarm. Hvor langt væk vil baby komme til at sove?

badekarret i ikea er super dejligt, det samme med puslebordet/hynden. Vi brugte ikke puslebord. vi havde en hynde, som vi lagte på bordet eller sengen da bleen skulle skiftes.

Autostolene til babyer er nærmest uslidte, så køb en brugt

vent med at købe sutter, til baby er kommet. Du kan evt. købe to til at have med på sygehuset, men det er ikke til at vide, hvilken slags sut babyen vil have

Jeg havde heller ikke en ammepude. Jeg ammede meget liggende, da det er mere behageligt, men ellers kan du bruge babydunen og nogle puder, hvis du har brug for støtte når du ammer.

Baby kan sove i liften om natten i de første 2-3 måneder, og derefter flyttes over i tremmeseng, så du behøves ikke købe babyseng.

Jeg vil råde dig til kun at købe det mest nødvendige før baby kommer. 

Tak for svar ja vil da undlade tisse lagn så. Dyne og pude og alt det er med under et tilbud i kærebørn til barnevognen. Baby alarmer bliver nødvendigt når baby skal sove ude ellers vil jeg ikke kunne høre når h*n vågner. Ammepude bliver nok nødvendig for at passe på min ryg og håndled da jeg osse lider er smerter der.
Grunden til jeg skal have baby bay seng er for at undgå alle de ekstra løft da jeg ikke kan holde til det og med sengen kan jeg bare vende mig i sengen og tage baby.
Men tak for rådene jeg vil nok finde noget af det brugt

Anmeld

7. september 2013

anna111

Mor11 skriver:

Hvad med en trille Dream light i stedet for den dyre emmaljunga, når nu det SKAL være en ny vogn. 

Pris 4999 inkl lift og pusletaske

Jeg har kikket på den men kasse målet er ikke så stort så barnet kan kun ligge i den til det bliver 1år og vil helt have den barnet kan ligge i til det bliver 3år desværre

Anmeld

7. september 2013

ESV

anna111 skriver:

Jeg har kikket på den men kasse målet er ikke så stort så barnet kan kun ligge i den til det bliver 1år og vil helt have den barnet kan ligge i til det bliver 3år desværre

Jeg insistered også på at købe en hvor vores datter kunne ligge til hun blev 3 det var faktisk derfor jeg ikke ville købe en kombi vogn og helt ærlig jeg har fortrudt det SÅ mange gange. Vi brugte kun barnevognen det 1 år og så har den ikke være brugt siden.

Anmeld

7. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
anna111 skriver:

Nope, det må være en af trilles kombivogne du har kigget på. Denne har et liggemål på 97cm  

der er også teutonia monsun s. Den har vi, og er absolut anbefalelsesværdig. lidt dyrere end Trille dog, men vi købte brugt

Anmeld

7. september 2013

ønskebørn74

anna111 skriver:

og økonomien ser bare usikker ud lige nu da jeg er kronisk syg er jeg på kontanthjælp og aner ikke om jeg kommer i klemme når den nye raform træder i kræft da jeg lige har prøvet at være i arbejds prøvninger som jeg selv valgte for ellers skete der ingen ting i min sag har haft 13 sagsbehandler på 2år skulle afsted 8timer på en uge men klarede højst 6,5 time selv om jeg virkelig kæmpede. Men så har jeg jo været aktiv i et par mdr og ved ikke om det betyder noget at jeg er syg og ikke kunne holde til det. Hader uvisheden!

Nu noget helt andet. Er faldet for den nye model emmaljunga barnevogn med drejehjul da den vil kunne aflaste min ryg MEN den kommer bare til at koste 10500 inc lift madrasser -dyne og pude, lagn, myggenet, regnslag, sengetøj.

Og så er der jo alt andet ud over
Tisse lagn
Baby alarmer
Stof bleer
Atostol
Badekar
Zink salve
Vaske klude
Sutter
Puslepord og hynde
Tætte karm
Tarmometer
Baby bay seng
Vaskefad
Ammepude
Sengeran

Og det har jeg regnet ud til ca 8343kr
Og så er der lige tøj ud over så jeg syntes godt nok der er meget at købe især når jeg skal tage meget hendsyn til min sygdom med de ting jeg køber det skal kunne aflase min krop.
Hvor mange penge nåede i ca at bruge på alt inc barnevogn?

Jeg har lidt neutralt til salg.. Nyt aldrig brugt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.