Er det forkert at være ærlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.015 visninger
12 svar
8 synes godt om
6. september 2013

Anonym trådstarter

Har denne veninde, som ikke er kommet sig over sin eks, men har en ny kæreste og de har bla snakket om at få børn

Jeg kom vist til at være lidt for ærlig, og synes især efter vi har snakket, at hun holder den nye kæreste for nar og lyver for ham. Er det forkert at jeg er ærlig om min mening eller bør jeg snakke efter munden. Synes det er svært at skulle holde sin kæft når hun, mildest talt pisser på ham som hun gør. Vil ikke komme med dybere forklaring. Så i bund og grund, er det forkert at være ærlig, og hvis ja, bliver det selvfølgelig sagt på en pæn og sober måde og kun når hun selv beder om det, feks hver gang hun brokker sig over kæresten, så være ærlig eller bede hende holde brokken for sig selv. Hvordan ville i tage sådan en melding

Hold gerne fokus på spørgsmålet og ikke hvorfor jeg er veninde med hende, eller lignende. Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Har denne veninde, som ikke er kommet sig over sin eks, men har en ny kæreste og de har bla snakket om at få børn

Jeg kom vist til at være lidt for ærlig, og synes især efter vi har snakket, at hun holder den nye kæreste for nar og lyver for ham. Er det forkert at jeg er ærlig om min mening eller bør jeg snakke efter munden. Synes det er svært at skulle holde sin kæft når hun, mildest talt pisser på ham som hun gør. Vil ikke komme med dybere forklaring. Så i bund og grund, er det forkert at være ærlig, og hvis ja, bliver det selvfølgelig sagt på en pæn og sober måde og kun når hun selv beder om det, feks hver gang hun brokker sig over kæresten, så være ærlig eller bede hende holde brokken for sig selv. Hvordan ville i tage sådan en melding

Hold gerne fokus på spørgsmålet og ikke hvorfor jeg er veninde med hende, eller lignende. Tak

Jeg ville nok vende den 180 grader og spørge ind til, om HUN er lykkelig i forholdet, og om HUN er sikker på, det skal være ham - i stedet for at tage udgangspunkt i, om hun behandler ham ordentligt. Hun går jo automatisk i forsvarsposition, når du tager hans parti, og et eller andet sted tyder hendes opførsel på, at han ikke er den rigtige for hende. Det er ikke uærligt at vende den - det er bare et andet udgangspunkt. 

Anmeld

6. september 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg ville nok vende den 180 grader og spørge ind til, om HUN er lykkelig i forholdet, og om HUN er sikker på, det skal være ham - i stedet for at tage udgangspunkt i, om hun behandler ham ordentligt. Hun går jo automatisk i forsvarsposition, når du tager hans parti, og et eller andet sted tyder hendes opførsel på, at han ikke er den rigtige for hende. Det er ikke uærligt at vende den - det er bare et andet udgangspunkt. 

Tak for svar. Dette er prøvet det sidste år, hvor hun af mange gange har netop udtalt hun bla ikke er ovre sin eks, usikker på om de bør være sammen, hun virker pt kun som om de er sammen fordi hun ikke vil vente længere på at få unger, og ja synes hun udnytter ham, og har været der for hende flere gange om ugen a 1-4 timers snak hvor hun bare har lukket galde ud og har fået nok og ville være ærlig.
Har prøvet at vende den hvordan jeg selv ville føle, men samtidig er alle hendes andre venner, familien og selv svigerfamilien stået af og blev ikke begejstrede da de blev ringforlovet.

Anmeld

7. september 2013

2721

Jeg fortrækker klart ærlighed, kærlig men kontant ærlighed.
Det siger jeg også til mine venner og kæreste. Kan godt være den ikke begejstre mig, men heller det end at bliver talt efter munden!

Anmeld

7. september 2013

Anonym trådstarter

2721 skriver:

Jeg fortrækker klart ærlighed, kærlig men kontant ærlighed.
Det siger jeg også til mine venner og kæreste. Kan godt være den ikke begejstre mig, men heller det end at bliver talt efter munden!

Overvejer meget fremad, at enten må hun gøre noget ved problemerne eller også undlade den konstante brok, vi har snakket om de samme problemer hver gang, og hjælper det at være ærlig ikke ( hun udtalte selv jeg var den sidste som ikke var mega negativ over for hende og hendes kæreste) så må vi finde andet at snakke om

Anmeld

7. september 2013

Lunae

Anonym skriver:

Jeg synes bestemt at man skal være ærlig, men samtidig også støttende! En veninde er jo netop til for at give støtte og guide - hvis hun er i et dilemma mht følelser, så tænker jer, at man skal forsøge at spore hende ind på hvad der er bedst for hende - samtidig synes jeg at det er helt fair at give sin mening til kende, hvis hun ikke behandler sin kæreste ordentligt!

Anmeld

7. september 2013

B&J

niks ærlighed er det 100% bedste i mine øjne

Anmeld

7. september 2013

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Jeg synes bestemt at man skal være ærlig, men samtidig også støttende! En veninde er jo netop til for at give støtte og guide - hvis hun er i et dilemma mht følelser, så tænker jer, at man skal forsøge at spore hende ind på hvad der er bedst for hende - samtidig synes jeg at det er helt fair at give sin mening til kende, hvis hun ikke behandler sin kæreste ordentligt!

Enig, dog har disse problemer været der i over 1 år og bliver ikke anderledes trods snak desværre, derfor min mere direkte ærlighed, og er delvist omgivende efterhånden

Anmeld

7. september 2013

aarhusmor

man kan være ærlig på mange måder. Men hvis du spørger hende "er det nu en god idé`? er du sikker på at du er helt klar til det? Er du opmærksom på den nye? Føler du stadig noget for den gamle? og i den dur, så har du været ærlig med spørgsmål. Fortsætter hun, jamen så må du jo bare støtte hende så godt du kan

Anmeld

7. september 2013

Pcokate

Anonym skriver:

Hurra for ærlige mennesker også når det gør ondt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.