Træ eller briketter til brændeovnen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

333 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. september 2013

Stumpen

Hvad bruger I og hvorfor?

Hvor meget bruger I på en sæson? Bruger I det sammen med anden varmekilde? Hvor mange kvm har I?

vi er ved at flytte i hus med brændeovn og ingen af os har forstand på det.. 

Efter at have googlet hælder jeg mest til briketter...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2013

Holbæktrunten

Stumpen skriver:

Hvad bruger I og hvorfor?

Hvor meget bruger I på en sæson? Bruger I det sammen med anden varmekilde? Hvor mange kvm har I?

vi er ved at flytte i hus med brændeovn og ingen af os har forstand på det.. 

Efter at have googlet hælder jeg mest til briketter...

Vi har altid brugt affaldstræ fra Junkers. Mest fordi det var billigt. Har brugt ca 5 ksrm pr år, og vi bruger kun brændeovnen i overgangsperioderne. Når det bliver rigtig koldt tænder vi pillefyret der trækker både vand, radiatorer og gulvvarme, så det rederier unødvendigt at bruge brændeovn.

Vi har 120 kvm hus.

I år har jeg dog på forsøgsbasis bestilt et tårn ovntørret bøgebrændet hjem også. Både fordi at det andet er blevet dyrere, så det var næsten hip som hap, men også fordi at jeg ikke kan fyre over om natten med klodserne, og håbet er at det er muligt med brænde, så ikke der er pivkoldt om morgnen...

Har termin 1/10, og plejer at tænde op i brændeovnen deromkring nemlig

Anmeld

7. september 2013

aarhusmor

vi har 160 kvm. Jeg er ligeglad med om det er træpiller eller træ, men efter vi har skiftet ud til en brændeovn med glas, så vi kan kigge ind, køber vi løvtræ blandet. Vi bruger knap 1,8 kubikmeter træ om året, når det er kolde vintre. Men så er fjernvarmen tændt på middelvarm (3 ud af 5) på radiatorerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.