brug for hjælp ang. "økonomi"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

774 visninger
11 svar
1 synes godt om
6. september 2013

DianaRJS

ved ikke lige hvad jeg skal kalde det..

men jeg er sygemeldt på kh grundet graviditets gener, jeg har desværre været hmm evighedssuderende, og derfor ikke opsparet nok til min fagforening ;P

men siden jeg er kommet på kh har det hele bare fucket, jeg har betalt 46% i skat, har haft ringet og de kan åbenbart ikke finde fejlen

nu kom jeg så til at kigge igen og kan se de heller ikke bruger mit fradag, det står til 0kr, og giver jo ingen mening

nogen der har forstand på alt det skattefis?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2013

Svenne

DianaRJS skriver:

men jeg er sygemeldt på kh grundet graviditets gener, jeg har desværre været hmm evighedssuderende, og derfor ikke opsparet nok til min fagforening ;P

men siden jeg er kommet på kh har det hele bare fucket, jeg har betalt 46% i skat, har haft ringet og de kan åbenbart ikke finde fejlen

nu kom jeg så til at kigge igen og kan se de heller ikke bruger mit fradag, det står til 0kr, og giver jo ingen mening

Det kan hvert fald ikke passe, du har et fradrag på kr. 0, da alle har mindst et personfradrag.

Jeg kender ikke til reglerne omkring KH.

Men hvis jeg var dig, ville jeg ringe ind til Skat og få en forklaring og få dem til at rette det til.

Anmeld

6. september 2013

DianaRJS

Svenne skriver:

Det kan hvert fald ikke passe, du har et fradrag på kr. 0, da alle har mindst et personfradrag.

Jeg kender ikke til reglerne omkring KH.

Men hvis jeg var dig, ville jeg ringe ind til Skat og få en forklaring og få dem til at rette det til.

nej lige præcis, men kan også se på lønseddlerne det ikke har været brugt...

har døjet med dem i 6 måneder nu, 3 først måneder på su, og 3 sidste på kh.

så har ikke noget med om der er nogle regler for kh.

de har hele tiden sagt de godt kunne se fejlen men ikke anede hvordan de skulle rette den

MEN efter jeg skrev det her indlæg ringede jeg igen og fik fat i en sød ung mand, der LANGT om længe fandt fejlen og fik den rettet, så jeg fra 1/9 har et meget højt fradrag, og som så igen falder til d. 1/1/14. så det jeg har "mistet" hver månede får jeg igen på den måde som han sagde

tror jeg skal arbejde for skat, og så fyre alle dem der ikke aner hvad de laver

Anmeld

6. september 2013

Bettina90

DianaRJS skriver:

Lyder som om kommunen ikke bruger dit hovedkort? 

Anmeld

6. september 2013

DianaRJS

Bettina90 skriver:

Lyder som om kommunen ikke bruger dit hovedkort? 

gør de men på min hovedkort står der mit fradrag er på 0.

har bøvlet med skat i 6 måneder, de kunne godt se fejlen men har ikke kunnet finde ud af at rette den. men prøvede igen efter at have skrevet det her indlæg og fik fat i en sød ung mand der ENDELIG fandt fejlen og fik den rettet, og som også sørgede for det ikke ville ske næste år ;P

Anmeld

6. september 2013

Bettina90

gør de men på min hovedkort står der mit fradrag er på 0.

har bøvlet med skat i 6 måneder, de kunne godt se fejlen men har ikke kunnet finde ud af at rette den. men prøvede igen efter at have skrevet det her indlæg og fik fat i en sød ung mand der ENDELIG fandt fejlen og fik den rettet, og som også sørgede for det ikke ville ske næste år ;P

Åh super duper  Fedt du fik det fikset 

Anmeld

6. september 2013

DianaRJS

Bettina90 skriver:

Åh super duper  Fedt du fik det fikset 

ja så kan jeg se lyst på næste månede istedet for at skulle leve af min kæreste

Anmeld

6. september 2013

Bettina90

DianaRJS skriver:

ja så kan jeg se lyst på næste månede istedet for at skulle leve af min kæreste

Men får man ikke SU som sygemeldt studerende? (bare lige et sidespørgsmål)

Anmeld

6. september 2013

DianaRJS

Bettina90 skriver:

Men får man ikke SU som sygemeldt studerende? (bare lige et sidespørgsmål)

jeg gør ikke da jeg først har termin i dec, og derfor vil mine barselsklip være opbrugt i løbet af min barsel da det også er dem du bruger når du er sygemeldt grundet graviditeten....derfor har jeg fået lov at kommunen at sætte uddannelsen på "pause" og så komme på kontanthjælp indtil min barsel er ovre da jeg ellers vil stå midt i min barsel med 4 børn og ingen indkomst i en månede

Anmeld

6. september 2013

Bettina90

DianaRJS skriver:

jeg gør ikke da jeg først har termin i dec, og derfor vil mine barselsklip være opbrugt i løbet af min barsel da det også er dem du bruger når du er sygemeldt grundet graviditeten....derfor har jeg fået lov at kommunen at sætte uddannelsen på "pause" og så komme på kontanthjælp indtil min barsel er ovre da jeg ellers vil stå midt i min barsel med 4 børn og ingen indkomst i en månede

Ah okay  Er bare fordi jeg selv lige er blevet sygemeldt og har også termin i december. Regner så kun med at være på barsel til og med juni 

Men blev bare lige i tvivl om jeg lige pludselig ikke fik min SU 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.