Hjælp lige kagedamer :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.369 visninger
11 svar
2 synes godt om
5. september 2013

Mother-love

Sagen er den at jeg skal lave en kage til min lillebror der bliver 22 i næste uge. Og har så besluttet at jeg vil lave en brystkage. Og så tænkte jeg nemt nemt jeg skal bare bruge et par skåle så jeg kan lave brysterne deri.
Men men 1 jeg har ikke nogen skåle i den str. Jeg skal bruge nemlig 9 cm i diameter. Og dem jeg finder på nettet er 9 cm i diameter i toppen men ikke bunden. Eller det vil så være omvendt når de bliver vendt på kagen. Men hvad gør jeg lige der så? Og skal jeg stabilisere kagen hvor brysterne skal ligge.?
Jeg tænkte at ligge husholdningsfilm i skålene og så lave lagkagen deri. Men er der nogen der har nogle tricks til dette?
Der skal 3 lag mousse/creme i kagen. Med lagkagebunde. Lige hvis det hjælper lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Dot D

Du finder en skål i skabet, den skal bare et eller andet sted have dit mål, du behøver ikke at fylde den helt op nemlig. 

Du beklæder skålen med husholdningsfilm, og så beklæder du siderne og bunden med kage, så en gang fyld, et lag kage, en gang fyld osv osv. Til slut et lag kage, og så film henover, og gerne noget ovenpå til at lægge pres. På køl til den har sat sig.

Så ud af skålen, smøre op og beklæde med fondant

Anmeld

5. september 2013

Mother-love

Dot D skriver:

Du finder en skål i skabet, den skal bare et eller andet sted have dit mål, du behøver ikke at fylde den helt op nemlig. 

Du beklæder skålen med husholdningsfilm, og så beklæder du siderne og bunden med kage, så en gang fyld, et lag kage, en gang fyld osv osv. Til slut et lag kage, og så film henover, og gerne noget ovenpå til at lægge pres. På køl til den har sat sig.

Tusinde tak for dit svar. havdeikke lige tænkt på det med en anden skål

Anmeld

8. september 2013

Mother-love

Dot D skriver:

Hej igen.
Når det er lagkage jeg laver den brystkage af. Skal jeg så stive kagen af der hvor brysterne skal sidde?
Er bange for den falder sammen. Kagen skal være af 3 lag mousse nemlig

Anmeld

8. september 2013

Dot D

Havanagila skriver:

Hej igen.
Når det er lagkage jeg laver den brystkage af. Skal jeg så stive kagen af der hvor brysterne skal sidde?
Er bange for den falder sammen. Kagen skal være af 3 lag mousse nemlig

Det har jeg aldrig gjort, men du kan da sagtens gøre det for at være sikker

Anmeld

8. september 2013

Mother-love

Dot D skriver:

Det har jeg aldrig gjort, men du kan da sagtens gøre det for at være sikker

Okay. Men er det bare nogle pinde. Og så et stykke kagepap eller hvordan gør man lige?

Anmeld

8. september 2013

Dot D

Havanagila skriver:

Okay. Men er det bare nogle pinde. Og så et stykke kagepap eller hvordan gør man lige?

Du skal have kagepap under hvert bryst, og i kagen nedenunder stikker du sugerør - de store - de er faktisk ret stærke... Så kan du komme fondant på det hele til sidst

Anmeld

8. september 2013

Mother-love

Dot D skriver:

Du skal have kagepap under hvert bryst, og i kagen nedenunder stikker du sugerør - de store - de er faktisk ret stærke... Så kan du komme fondant på det hele til sidst

Okay tak. Kagepapet skal passe præcist eller skal det være mindre end brystet?

Anmeld

8. september 2013

Dot D

Havanagila skriver:

Okay tak. Kagepapet skal passe præcist eller skal det være mindre end brystet?

Tæt på præcist, vil jeg sige, for så kan du nemmere sætte kagen derpå, og en eventuel kant bliver "usynlig", når du smøre op inden fondant

Anmeld

8. september 2013

Mother-love

Dot D skriver:

Tæt på præcist, vil jeg sige, for så kan du nemmere sætte kagen derpå, og en eventuel kant bliver "usynlig", når du smøre op inden fondant

Okay super. Tusinde tak for hjælpen
Dejligt man lige har dig man kan spørger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.